רחוב השטרן 1

ממש כאילו לכבוד ביקורי, נפתח שלשום, יום חמישי, פאב הבירה הטוב ביותר שנפתח בת"א מאז הנורמה ג'ין. והיות שעבר המון זמן מאז שהנורמה ג'ין נפתחו (חמש שנים? אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול..), הרי שמדובר בחדשות לא קטנות לחובבי הבירה הישראליים, קרי – אני. איפה? מה? מי? מו? על מה לכל הרוחות הוא מקשקש? כל זאת תמצאו לאחר הקפיצה! (=התמונה)


[לפוסט בירה מגיעה תמונת בירה. הנה אחת מטעימת בירה שנערכה בחדרי הצנוע שבברלין בסוף אוקטובר. היו שם קצת הונג קונגיות (בירות), פולניות (בירות) ואסטוניות (בנות ובירות). חדי העין יוכלו להבחין בקצה הימני של התמונה בליקר דבש פולני, איתו קינחנו את הערב, ובבקבוק שוואפס בודד, ששתתה חברה של חבר שאינה חובבת בירות על אף היותה גרמניה]

שטרן 1 נמצא, כשמו כן הוא, ברחוב שטרן בפלורנטין. רחוב שעד עכשיו אירח את בר קורדוברו הספרדי, ועכשיו מתחיל את דרכו האיטית להיהפך למתחם קטן (עוד פאב אחד וזה מתחם. בחיי! תבדקו בספר חוקי בלייני ת"א!). המקום מורכב משני חדרים: אחד חדר-כניסה עם בר, שכרגע יש בו כסאות קצת גבוהים מדי (תלאות הפתיחה) וכמה שולחנות ליד החלון, והשני חדר אחורי יותר לאונג'י כזה. רצינו את החדר הלאונג'י, או את אחד השולחנות בחדר הבר – אבל שניהם היו תפוסים (בכל זאת, יום שישי). כך שנאלצנו להתיישב על הבר עצמו. שזו כמובן פשרה מאד מאד קטנה, כי חובב ברים גדול אנוכי.

נגשנו להזמנה: יש בשטרן 1 לא פחות מ – 14(!) ברזי בירה, שמכילים את כל הדברים האיכותיים שמביאים לארץ. חברי לקח את קסטיל, בירה מתקתקה בלגית חזקה שחצי ליטר (34 ש"ח) ממנה יכול לקחת ממך את יכולת הנהיגה. אני הלכתי דווקא על הבקבוקים – כי שם המבחר שלהם אפילו עוד יותר מרשים. לא אעתיק אותו לפה, כי בואו נהיה כנים – לא עשיתי רשימות והיה קצת מאוחר כך שאיני זוכר – אבל כן אספר שהוא מכיל ארבעה סוגי בירה של לאת'ינג בודהה – כולל שוקולד סטאוט אחד (30 ש"ח לבקבוק של שליש ליטר). לקחתי כזה – בירה מרה בטעם קפה-שוקולד שנלגמה אט-אט. יופי של דבר.

המחירים, לעניות דעתי הבלתי משוחדת, סבירים לגמרי בהתחשב בבירות המדוברות. היו שם גם כמה דברים יותר באנאליים ויותר זולים, כך שגם אם חשקה נפשכם בסתם בירה, ולא באחת מיוחדת, תצליחו להסתדר במקום. היה גם תפריט נקניקיות קטן, שנראה מפתה למדי. אבל לבוא מברלין לישראל ולאכול נקניקיות, זה כמו שתושב יפו יסע לבני ברק לאכול חומוס. פשוט לא עושים את זה.

לדעתי מתישהו יהפוך המקום לנורמה ג'ין 2: יקר מדי, מסורבל מדי, מסעדתי מדי ומושלם לזוגות שרוצים דייט במסעדה, אבל לא ממש לערב שתיה. אבל יש קצת זמן עד שזה יקרה, וכך, בינתיים, תוכלו להינות מפאב בירות איכותי, שאפילו יש בו מקום ביום שישי. או כמאמר הסלנג השנוא עלי: "אין דברים כאלה!".

(נ.ב – לא בדקתי את חוקי העישון שם. איתכם הסליחה)

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

4 תגובות

  1. ניצן הגיב:

    א. טוב לדעת.
    ב. עוד טוב לדעת שאני לא היחיד שמקבל בחילה פיזית מהביטוי הזה.

  2. גם אני זריז וכבר הספקתי לפרסם את הביקורת – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1611491

  3. גם אני הגיב:

    גם אני הייתי בשטרן 1 ביום חמישי בלילה. הכל טרי קצת מבולבל (לא מצאו חלק מהבירות שברשימה הע-נ-ק-י-ת של בירות בבקבוק) ולא כל הקצוות סגורים אבל נראה מקום על הכיפק רק שלא יתקלקל כמו הנורמה ג'ין ויהפוך למקום של יאפושים מאגניבים שלא מבינים שום דבר בבירה ובוויסקי אבל מתנהגים כאיו הם כן. ולגבי העישון היינו עם זוג חברים מעשני שרשרת ישבנו במתחם העישון (למטה) הם נהנו מהסיגריות שלהם ואנחנו מזה שהיה שם איזשהו אמצעי אורור ששמר על ריאותנו נקיות (פחות או יותר).

  4. ניימן הגיב:

    תשמע, מקומות טובים עוברים מטמרפוזה עם הזמן. לפחות תהנה מהם כל זמן שאפשר.