אירועי השבוע האמיתיים 21.10.2006 – 15.10.2006

שבוע קשה עבר על כוחותינו וכלל המון שעות מחוץ לבית (כולל יום וחצי עם 36 שעות עירנות רצופות) – דבר שצמצם משמעותית את מספר הפוסטים בבלוג. השבוע יהיה קל יותר, וקצב הבלוגים יחזור לקדמותו.

אז מה יש לנו הפעם? תערוכת האמנות הסודית ביום א', 'יונה וולך – המופע' בשני, הפזורה בשלישי, ערב טעימות בירה בבירדי ואופרה חינם בנמל ביום רביעי, 'בינה בשכונה' בחמישי והדובדבן שבקצפת: אוגנדה fest2# בירושלים בסופ"ש.

יום א' (15.10)
1. ננוצ'קה, נציגינו הגאים בחו"ל, מגיעים לסיבוב הופעות בארץ ונוחתים בליין ההופעות החינמי של אברקסס (לילנבלום 40) שלאחרונה מביא להקות טובות בשרשרת. מי שלא מכיר אותם, יכול לקרוא קצת פה. 23:00. חינם.
2. תערוכת האמנות הסודית שנפתחה השבוע בבית מאני (יהודה הלוי 34) היא אירוע מקורי במיוחד: יצירות אמנות של אומנים צעירים, ותיקים, מפורסמים ועלומים יוצגו אחת ליד השנייה, כאשר שם האומן לא רשום עליהם (אלא נמצא בגב התמונה). בצורה זו מקווים המארגנים לתת הזדמנות שווה לכל היוצרים. 9:00-18:00. חינם.
3. אריאל הורוביץ, אחד מחביבי הבלוג, מופיע היום בלבונטין 7. 21:30. 40 ש"ח.

יום ב' (16.10)
1. במהלך מהפיכת אוקטובר של תמונע (שונצינו 8), עולה היום יונה וולך – המופע, בו מציגות ארבע שחקניות את שירי המשוררת כמונולוגיים דרמטיים. וולך היא אחת המשוררות היחידות שמדברות לליבי כמעט בכל אחד משיריהן (חוץ מאלו שמדברים על הגדרת הנשיות כמובן), כך שמופע זה נראה לי מעניין במיוחד. 19:30. 25 ש"ח.
2. אהיה כנה: מעולם לא הייתי במועדון הג'אז שבלול (האנגר 13). ייתכן שזה נובע ממיקומו האיני מדי לטעמי (תל אביבים אמיתיים כמעט ולא מגיעים לנמל תל אביב המסחרי), וייתכן שהסיבה היא שאיני מחובר מספיק לסצינת הג'אז הישראלית. בכל מקרה, השבוע עיכלתי לראשונה את העובדה שיש להם ערבי במה פתוחה לג'אז חינמיים בימי שני. נשמע כמו תענוג לחובבי הסגנון. 21:00.
3. ובהופעות יום שני של כפוסטה (פלורנטין 5): אלון ברגבאום עולה ב – 21:00. חינם.
4. פסטיבל דאנסאירופה נפתח היום. פרטים מלאים פה.

יום ג' (17.10)
1. נושי פז ונועם ורדי נותנים מופע אקוסטי חינמי בגורדון 17 (כרגיל: 17 פרסים ינתנו למי שיינחש מה כתובת המקום). 22:00.
2. ועוד השבוע במהפיכת אוקטובר של תמונע: שני, שלישי: החתונות של אמא, בשלישי: דג בבטן, בחמישי שישי: will dorner, להקת מחול מאוסטריה, בחמישי: על הספסל, ובמוצ"ש: מיי פירסט סוני ומשחקי חברה.
3. על הליין קשמיר בלימה לימה (לילנבלום 42) הזדמן לי לדווח בשבוע הפתיחה ומאז לא הספקתי לבקר בו. השבוע נתקלתי במקרה בהודעת פירסום לליין – וכיף לראות שהוא עדיין רץ. צפו למוזיקה ערבית\צוענית מהאוסף הפרטי של דיקלה, וצפו שזה יהיה בחינם. 23:00.
4. מי אמר שמשעמם השבוע? 'הפזורה', סדרת הסאונד הנסיוני של המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון) מביא השבוע את seventeen migs of spring – הרכב מוזיקה תעשייתית עם נטייה לטכנו. החבר'ה משתמשים במגוון כלים מעניינים, סינתסייזרים, סמפלרים וכל מיני כלי נגינה לא מזוהים שהם המציאו. במרכז לאמנות דיגיטלית (ירמיהו 16, חולון) הם יעלו מופע חדש שיצרו במיוחד למקום. יהיה הרבה רעש. 20:30. 20 ש"ח (כולל כוס בירה).
5. בסטאוט (הארבעה 14) יש היום מופע קאברים חי ללהיטי רוק. 22:00. חינם.

יום ד' (18.10)
1. בבירדי (היסוד 4) מכינים לנו היום ערב טעימות בירה (יש!) מסוג למביק ובירות פירות. מדובר בסגנונות בירה קלילים למדי, שמתאימים גם למי שאינו חובב מושבע של המשקה. בטעימה יהיו בירות מתוצרת מבשלות בלגיות שלא ניתן להשיג בארץ באופן סדיר (כגון קנטילון, לינדמנס וקולייר). אלו אומנם לא בדיוק הסגונות האהובים עלי, אך זוהי עדיין הזדמנות פז לטעום טעמים שלא ניתן להשיג פה באופן סדיר. 20:00. 70 ש"ח – וחייבים להירשם מראש באימייל: training@beer-d.co.il .
2. 'מרי לא' מופיעה היום בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ועושה Pאנק רוק. אני ממש לא מכיר אותם – אבל השם שלהם מצחיק אותי :-). 22:30. חינם.
3. מיטב סולני האופרה הישראלית יעלו השבוע את האופרה 'שיקוי האהבה' במסגרת פסטיבל "100% אמנות" המוקדש ליצירה האמנותית בקרב קהילת הנכים בישראל. בהפקה, שתתקיים בנמל ת"א ישתתפו גם כמאה אמנים נכים. 20:30. חינם.
4. כתבה בעכבר העיר הזכירה לי את אירוע שיחות עם הברמן שעולה בימי רביעי בפרינדז (בן יהודה 186). הכתבה, החיובית ברובה, נתנה לי חשק גדול ללכת ולראות את הקונספט הייחודי במסגרתו יושבים השחקנים סביב הבר, בדיוק כמו האורחים, ומופיעים. 20:30. 30 ש"ח.

יום ה' (19.10)
1. פרוייקט בינה בשכונה של סמינר בינה והמתנ"ס בשכונת שפירא, הוא פרוייקט שמטרתו ליצור מפגש לימודי פתוח לדיון בפרשת השבוע מזווית חילונית-יהודית. כל שבוע מוביל את הדיון מנחה אחר מתחום שונה, המשתמש בפרשה כבסיס לדיון בנושאים אקטואליים ע"פ ראות עיניו. בעונה שעברה השתתפו שמות כגון: עמוס עוז, דב אלבוים או שולמית אלוני – כך שעניין יש שם ככל הנראה. 20:30, מתנ"ס שפירא (ישראל מסלנט 27). חינם.
2. במנרווה (בית השואבה 1) חוגגים היום את פתיחת הגלריה למסיבות פרטיות. די.ג'יי אלארם ינגן שם מוזיקה שחורה מ – 22:00. כניסה חינם.
3. רדיאטור מופיעים היום בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) לאחר חודשיים הפסקה. 22:30. חינם כמובן.

סופ"ש (20-21.10)
1. חוות הפרפרים מודיעה שנשארו לה רק עוד שבועיים בקניון עזריאלי. סתם, שתדעו (כי זה נראה יפה). כל השבוע, 9:30-17:00. 20 ש"ח.
2. השקת האוסף החדש של הוצאת אוגנדה הוא סיבה מספיק טובה ליריד קומיקס, מוזיקה ואמנות בירושלים ביום שישי. נשמע כיף בטירוף – ואולי אפילו אצליח להגיע לשם (אני מגיע לי-ם יותר מדי לאחרונה. בסוף אקבל סינדרום דוד המלך או משהו טיפשי כזה).. מ – 12:00, חינם – והאוסף יימכר במחיר סמלי.
 Uganda Fest

בקטנה:
1. הרבה זמן לא ביקרתי בפורום המוזיקה של וואינט, כך שרק השבוע שמתי לב שפתיל הופעות השבוע הוא אוצר בלום של ממש.
2. בטיים אאוט מדווחים השבוע על חנות התקליטים צור רקורדס שבבצרה. ע"פ הכתבה, עושה רושם שהם שמים את האוזן השלישית בכיס הקטן מבחינת אזוטריות. כבוד.
3. למרות קידום המכירות שטיים אאוט עושים לאתר ilcu שבבעלותם, הוא פשוט לא מספיק אינפורמטיבי כרגע בכדי שיהיה אפשר לקרוא לו "מעניין".

5 תגובות

  1. סנדי ש הגיב:

    באוגנדה בטוח לא יהיה חם, אה?…

  2. ניימן הגיב:

    בירושלים אף פעם לא חם.
    רוצה משהו משם? 🙂

  3. סנדי ש הגיב:

    תודה (: נחמד מצידך.
    נראה לי שכבר יש לי את כל מה שרציתי.

    זה מצחיק, כאילו אתה נוסע לחו’’ל ושואל אותי אם אני רוצה משהו . במובן הזה ירושלים היא הרבה פעמים כמו חו’’ל לכבדים מהמרכז.

    נראה לי שאירועי קומיקס בירושלים הרבה יותר כיפים

  4. ניימן הגיב:

    🙂 ירושלים זה באמת חו"ל. נחמד לראות שיש שתי ארצות בעולם בהם מדברים עברית..

  5. סנדי ש הגיב:

    ככה נשתלט על העולם לאט לאט..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting