פורטר אנד סאנס (porter and sons)

יש לו, לפורטר ובניו – הידוע גם בתור 'המקום הזה עם חמישים ברזי הבירה' שתי בעיות עיקריות: הראשונה היא שקשה לי לשמוע את השם שלו בלי להוסיף 'על האש'. השניה, והיותר חמורה היא שלמרות המספר האסטרונומי של ברזים (שיא מזרח תיכון פוטנציאלי), המקום הוא לא בר, אלא מסעדה. ואני, מסעדות מחבב רק בז'אנר העממי שלהן. ברים לעומת זאת… נו. לא צריך לקרוא את הבלוג יותר מחמש דקות כדי לגלות חיבתי העזה למסבאות על שלל גווניהן.


[התמונה לא מ – porter and sons אלא מפה. אני לא יוצא בדר"כ עם מצלמות לפאבים. זה.. מעיק]

אבל מסעדה איט איז, ועם זה נלך למלחמה. קבעתי שם עם חבר, שהתלונן בקולי קולות ש"זה מקום של זקנים", בשעה 21:00 – וגילינו שהמקום כבר די מלא ושוקק חיים. אנשים אוכלים ארוחות ערב מוקדם מהשעה בה הם יוצאים להשתכר. השולחנות במקום הגדול היו רובם תפוסים. על הבר דווקא היו מקומות. תפסנו לנו שניים.

לוקח זמן לעכל, אפילו לותיק קרבות בירה שכמותי, את ההיצע שם. וכדי לבלבל עוד יותר, מציע בנוסף הלוח כל מיני הצעות זמניות שקשה לסרב להן. בסוף הזמנו, כמו הפטריוטיים האמיתיים שאנחנו לא, שתי בירות מקומיות. האחת, מבקבוק, היא פורטר האלון המצוין של מבשלת הנגב. בירה שכבר גמעתי לא מעט בקבוקים שלה בחיי. השנייה הייתה הסטאוט של Salara. בירה שטרם טעמתי, אבל שמעתי עליה היות והיא זכתה בפרס ה – Best in show באוקטוברפסט במעברות לפני כמעט שנה. סטאוט ביתי קלאסי מעולה. אני אישית הייתי מחזק את הטעם המעושן שאמור להיות שם, ומוסיף תיבול מסוים – אבל גם ככה זה יופי של משקה.

אז ישבנו, שתינו, דיברנו. החבר סיים את הפורטר אלון מהר, וישר הזמין עוד שליש ברבר וינטר (אולי הבירה המסחרית האהובה עלי). הוא גם היה רעב, ולקח המבורגר שהגיע עם צ'יפס וטבעות בצל (שניהם מעולים. על ההמבורגר אינני יודע היות ולא דגמתי). התבוננו מסביב, ניסינו להריח את הריחות ולהאזין לקולות. רוב הקולות היו באנגלית: זה בהחלט מקום שמביאים אליו את הדוד העשיר מאמריקה כדי שייממן לך בקבוק משקה איכותי (בקבוק גדול של בירה עולה 70-100 ש"ח ואפילו יותר!) וארוחה טובה. זה גם מקום שמביאים אליו תיירים כדי להשוויץ בפניהם שיש לנו פה (לכאורה) תרבות אלכוהול.

מלבד זאת, שאר הקולות והאווירה היו סתמיים למדי. בניגוד לפאב, בו הקונספט והאווירה משחקים תפקיד בלתי נפרד מהמקום, במסעדה אפשר טיפה להזניח אותם. ובפורטרס אנד סאן אין אווירה מיוחדת. יש אווירה של אנשים אוכלים, יש אווירה של מקום מהודר יתר על המידה – אבל אין אווירה של 'וואו. כמה מגניב להיות פה'. מה שדי מדהים, כי הייתם חושבים שחמישים ברזי בירה יתנו אווירה מגניבה למדי. אבל הם לא.

אז הרגשתי קצת פספוס. היות ומבחינת המסעדתיות נראה שהמקום מתפקד נהדר. אבל עם כמה שינויים קטנים אפשר להפוך אותו למקום בו גם ניתן לבוא רק בשביל הבירה. לאיזה משקה או שניים קצרים אחרי העבודה או בשעת לילה מאוחרת. כרגע הוא לא מתאים לזה. ועד שהוא יתאים, אאלץ להגיע לשם עם האורחים העשירים בפוטנציה שיבואו איתי מחו"ל.

מה שכן – במידה וקבוצת המחקר שלי מברלין תואיל בטובה לבקר אי פעם בארץ, זו תהיי אחת התחנות הראשונות שאארגן להם. בכל זאת, יש מעט אטרקציות בירה שניתן למצוא בת"א ולא בגרמניה. וצריך להשוויץ עם הכלים שיש לך. שלא לדבר על זה שהם ישלמו על הבירות היקרות שאזמין שם. ואל דאגה, אלו יהיו הבירות *הכי* יקרות.

כרטיס ביקור
שם:
porter and sons (אני מתגעגע לימים בהם כתבתי על מקומות לפני שעכברוש העיר הגיע אליהם. הנה מה שהוא חושב על המקום. הוא גם פירט על התפריט למעוניינים).
כתובת: הארבעה 14.
מחירים: יקרים. שלושים ומשהו שקל לחצי ליטר בירה. אלו המחירים של בירות איכותיות כיום.
שורה תחתונה: מידע פנימי מוסר שחובה לבקר, אם יש לכם חפרפרת בפנים, בחדר שמאחורי ברזי הבירות. צינורות על גבי צינורות שרצים לחדרי הקירור השונים. למה שלא יארגנו שם סיור מודרך של רבע שעה פעם בשבוע, אה? [בתגובות מוסרים שלא צריך להיות מקורב, אלא מספיק לבקש. אז.. תבקשו!]

30 תגובות

  1. קורא עלום הגיב:

    ברבר הייתה הבירה האהובה עלי כשהיא היתה בברזים של הנורמן ומאוד התבעסתי כשהם הפסיקו למזוג אותה.

  2. ניימן הגיב:

    אתה לא מבין עד כמה אני מזדהה. היא נהפכה להיות הבירה האהובה עלי בזמן שחצי ברבר + צ'ייסר וואי היו מנת סיום השבוע הקבוע שלי במוצ"ש. כמה מהערבים המוצלחים בחיי החלו ככה.

  3. אדי הגיב:

    מה זה "מקום של זקנים" ? מעניין לשמוע את ההגדרה של החבר המתלונן בקולי קולות. הטמבל בטח חתם על חוזה עם אלוהים שישאר צעיר לנצח.

  4. אלכס הגיב:

    לצלם בפאב זה אתגר צריך מצברוח מיוחד להתחיל לחפש זויות וכאלה,אם מצליחים להביא תמונה טובה זה מוסיף,אחלה תמונה השגת פה,לרגע חשבתי שהתחלת להתמחות בצילום..

  5. ניימן הגיב:

    אדי: זו בטח פעם ראשונה שהשתמשו במילה 'טמבל בתגובות פה. למה להתעצבן? אניווי, מן הסתם החבר שלי התכוון לכך שהקהל שם ברובו מבוגר ממנו. בערב בו היינו הוא די צדק.

    אלכס: הלוואי שהייתי יודע לצלם. אבל נראה לי שמעבר לידע, וכשרון (שאין לי), צריך לזה גם סבלנות מיוחדת וקצת חוסר בושה. צילום פרטים איכשהו הולך לי. אבל צילום אווירה של מקום זו משימה גדולה ממידותי.

  6. הייתי לא מזמן בפורטר אנד סנס בהרצאה על סיידר מטעם מועדון הבירה (אני חושבת, זה עם שחר הרץ).
    בחדר הפרטי שלהם היה מאוד נחמד, במיוחד ששתינו הרבה סיידר מכל מיני סוגים בחינם:)
    גם ההמבורגר שאכלתי אח"כ על הבר היה מצויין.
    אבל איזו אוירת פאב יכולה להיות במקום ענק כל כך?

  7. ניימן הגיב:

    יכולה, יכולה. לא אווירת פאב אינטימית, אבל זו לא היחידה שיש. היית פעם במבשלה גרמנית? לא יותר קטן. הרבה יותר אווירתי. קצת מוזיקה מתאימה, קצת עיצוב, קצת ריח של בירה עם אולי יצירת "תאים" אינטימיים במסעדה תיצור אחלה אווירה בפוטנציה.

  8. רחלי הגיב:

    נמצא בטו-דו-ליסט הרבה יותר מדי זמן.

  9. היום כשיש ברים בהם אפשר למצוא מבחר בירות נאה ביותר + אווירה, אין באמת סיבה לבוא במיוחד לפורטר אנד סאנס ברחוב הארבעה.
    אלא אם מדובר בחבורה גדולה (ובהם חוץ תל אביביים בעייתים מבחינת טעם וחנייה).

  10. אדי הגיב:

    אולי לא השתמשו עד כה במילה טמבל כי זה לא בלוג "של זקנים" (-: ….סתאאאם. מה, זו מילה כל כך איומה ? בכל אופן פורטר אנד סנס אחלה מקום לחובבי ומביני בירה ואני ביקרתי ב"אחורי הקלעים" השל הברזים (זה כנראה הופך אותי למקורב, כבוד גדול) וזו אכן אופרציה מרשימה (אם לא הייתי "זקן" הייתי אומר "מדהימה" אבל המלה הזו מעוררת בי של תעוב לאחרונה). פאב ? לא פאב? נראה שאתה בשל לכתוב תיזה על ההבדל.

  11. ניימן הגיב:

    יש מילים איומות יותר :] האמת היא שלאור העובדה שהסטודנטים "שלי" (=אני מתרגל, לא מרצה) צעירים ממני ב, אהמ, כמה וכמה שנים טובות (למה להיכנס למספרים?) – גורמת לי לחוש זקן באופן תמידי.

    האופרציה מרשימה. למעשה, המקום בכלל מרשים – בטח לחובבי הבירה. אבל הוא פשוט לא מה שאני (מן הסתם הביקורת היא אישית) מחפש בפאב. וזו אווירה טובה לצד הבירות. יש שם כנראה אוכל נהדר, אבל זה לא ממש רלוונטי עבורי. אווירה היא אחד הגורמים העיקריים לכך שאני שותה בירות בחוץ במקום בבית. זה לא שאי אפשר להשיג בקבוקים של רוב מה שיש שם בחנויות.

    עכשיו – אם זה היה המקום היחיד בת"א להשיג בו בירת איכות, אז הייתי סוגד לו כמו דתי פאנטי. אבל באקלים אחרית הימים הנוכחי שלנו, יש עוד 2-3 מקומת אחרים עם מבחר בירות מרשים (אפילו ישראליות!) – וכך נעשתי מפונק ולא התלהבתי מהפורטר אנד סאנס.

  12. רחלי הגיב:

    אתם מדברים על מקומות עם מבחר בירות, אפשר לקבל גם קצת רפרנסים? 🙂

  13. ניימן הגיב:

    (התגובה תוקנה בעריכה)

    אין משהו באמת בקנה מידה של הפורטר אנד סאנס. יש, את השטרן 3, שמציע וואחד מבחר משובח – וכמובן, את הנורמה ג'ין מאותם הבעלים של הפורטר אנד סאנס. גם בנורמן, הפאב הישן שלהם, יש מבחר נחמד – שלא לדבר על כך שהוא אחד הפאבים הטובים בת"א בעיני (ואני לא היחיד שחושב ככה, אז כדאי לבוא מוקדם לפני העדר).

    בירה מעניינת, אם כי לא במבחר עצום, יש כמובן גם בדאנסינג קאמל. ובבירדי אפשר היה פעם (ואני מניח שגם כיום) למצוא כל מיני בירות ביתיות ובוטיק שאין במקומות אחרים. חוץ מזה אני רוצה להמליץ. ברוב המקומות היידע שלי הוא בן שנתיים, כך שלא הייתי מסתמך עליו :]

  14. ניימן, אני חושבת שהתכוונת לשטרן 1.
    וחנן, הבעלים של שטרן 1, הוא גם הבעלים של קורדוברו שממולו, והוא מנהל לשעבר בנורמה ג'ין,
    אבל לדעתי הוא מעולם לא היה הבעלים של הנורמה ג'ין.

  15. ניימן הגיב:

    תזכורת: לא לכתוב אחרי שמתעוררים (טיסה לפנות בוקר היום. צריך להיות עירני). התכוונתי כמובן לשטרן 1. והתכוונתי שהנורמה ג'ין הוא של אותם הבעלים של הפורטר אנד סאנס :]

  16. אה… זה כן. אתה כבר שוב בברלין?

  17. ניימן הגיב:

    אני לא נוסע לברלין, אלא אסטוניה. בכלל, אהיה בברלין עשרה ימים במהלך הקיץ הזה. פחות מרוב הישראליים לדעתי.

  18. ניימן הגיב:

    (אה. התכוונתי שישנתי בצהריים היות ויש טיסה לפנות בוקר היום בלילה, אז צריך "לאגור" שינה..)

  19. ארז הגיב:

    למה לא אמרת שאתה בתל אביב? הייתי יכול להראות לך את המגדלים החדשים………..

  20. ניימן הגיב:

    איזה מגדלים חדשים? עוד מעט יהיו מגדלים חדשים בחצר הבית שלי :]

    והייתי לצורכי עבודה אינטסיבית. לא עשיתי בתחום החברתי הרבה מעבר למה שמתואר בבלוג..

  21. ניימן, מה שמתואר בבלוג זה הרבה. זה הרבה יותר ממה שרוב האנשים בארץ עושים בשנה…

  22. ניימן הגיב:

    שני פאבים ושתי חומוסיות? :] היו ביקורים פעילים מאלו…
    (הייתי בעוד פאבים, ועוד מקומות אוכל. אבל מה שמתואר פה די מצומצם הפעם)

  23. חנן עבד פעם בנורמה ג'ין, היום הוא הבעלים של השטרן 1 שנפרדו מהקורדוברו

  24. גיא הגיב:

    סיור בחדר מוצע לכל מי שמבקש, כולם מוזמנים ולא צריך להיות מקורב לאף אחד..

  25. ניימן הגיב:

    עכברוש: כן. תיקנו אותי כבר.

    גיא: טוב לדעת. אבקש פעם הבאה :]

  26. חיים הגיב:

    חסר משהו חיי במקום, בתור חובב בירות אני חייב לומר הבר די מת ואין עליו מספיק צעירים שצוחקים, שותים ואוכלים. צריך לרכך את האווירה היתר אקסקלוסיבית שיש שם. אני הייתי מגדיל את איזור הבר שהוא צר ומחניק על חשבון כמה שולחנות אקסקלוסיביים. מכניס קצת ג'אז או הופעות קלות ומבצעי שתייה ואוכל מעוררי חיים.

  1. 8 באוקטובר 2010

    […] – מספר שלא היה מבייש שום פאב בירה תל אביבי חוץ מהפורטר אנד סאנס המפורסם**. מה שיש לו בניגוד לרוב חבריו התל אביביים זה […]

  2. 15 באפריל 2011

    […] שלישי: פורטר אנד סאנס (אוגוסט 2010): פוסט שימשיך לרדוף אותנו עוד זמן רב דרך […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting