חומוס רמב"ם (גבעתיים)

כלל בלתי כתוב, וגם די חדש, בבלוג הזה, שאני בכלל לא מבטיח לעמוד בו – הוא שעל כל ביקורת חומוס על מקום מיוחצ"ן היטב, תבוא ביקורת על אחד מעשרות המקומות שלא זכו לכך שמכר שלהם כותב בעיתון. חומוס רמב"ם, ותקנו אותי אם אני טועה, הוא אחד מאלו. הוא ממוקם בכיכר רמב"ם בגבעתיים, מול בית קפה שהעברתי בו בוקר לימודים מהנה (ורועש. לא ניכנס לזה). לאחר לימוד ארוך ומתיש בן עשרים דקות, אני מרגיש צורך עז לנשנש משהו. חומוס רמב"ם היה שם כדי לספק את המאווה.

נכנסתי. שתיים עשרה וחצי בצהריים. היה ריק. קל להבחין מהר שהמקום לא חי על טהרת החומוס בלבד, אלא מגיש – ויש שיאמרו מתמחה, בשלל מנות ביתיות קלאסיות. שניצל, קציצות, עוף. סירים גדולים. אתם יודעים.אבל אותי זה לא עניין. מנת חומוס עולה 19 ש"ח. את שלי ביקשתי עם גרגירים וחומוס. כמו תמיד במקום חדש כל עוד אין המלצה חמה למשהו אחר (מסבחה, נגיד).

המוכר, השתקן למדי, היה נדיב מאד. שאל אם אני מעוניין בכמה סלטים בצד (על חשבון הבית), ביצה, תוספות וכדומה. אבל אני השתוקקתי אך ורק לחומוס. בסוף צנחה מולי מנה גדולה עם פיתות טריות. התחלתי לאכול. החומוס היה טחינתי וטעים ביותר. הגרגירים לא מופת נימוח, אבל רכים למדי ומספקים. מה שלא היה טוב – זו שלאכטת הטחינה שהונחה על החומוס. קשה להבין איך הטעם הטחינתי המשובח של החומוס מתיישב עם הטחינה הלא מוצלחת שהתלוותה. אבל זה היה המצב. פרדוקס? לא נכחיש זאת. מיהרתי לחסל את הטחינה מהר מבלי לערבב אותה בחומוס, כדי שלא תפגום בטעם הטוב שלו.

בזמן שאכלתי המקום התמלא. מה זה התמלא – בסוף עמדתי חמש דקות בתור לשלם! ראשית היה זה בחור מבוגר חביב, שנכנס לקחת חומוס הבייתה והחליט, בספונטניות, לנסות גם עוף עם שעועית ואורז במקום. בו ברגע החלטתי שזהו צבי גילת ממדור 'עודף ממאה' בעכבר העיר. פשוט היה לו וייב כזה. אחרי זה נכנסו עוד לקוחות, בקצב מסחרר. זו רוצה חמש מנות טייק אווי מסובכות. השני רוצה רק פיתה עם חומוס ואולי איזה שניצל קטן בפנים. השלישי אוכל בפנים – והרביעי מחכה בחוץ. מסתבר שלמקום לא חסרה תעסוקה ב – 13:00 בצהריים.

בסופו של דבר הייתה ארוחה סבירה. לא הארוחה הטובה בייקום, אבל בהחלט שווה טעימה חוזרת כשאהיה באיזור. כי החומוס עצמו היה כלל לא רע.

כרטיס ביקור
שם:
חומוס רמב"ם.
כתובת: לא רשמתי את המספר. אבל זו כיכר רמב"ם בגבעתיים. ויש בה איזה שמונה בתים. לא תתקשו למצוא את המקום.
מחירים: 19 ש"ח לחומוס. 35 ש"ח לעיקרית + תוספות.
שורה תחתונה: נעים לעיתים לנסות "סתם" חומוס באמצע הדרך.

11 תגובות

  1. CrazyVet הגיב:

    הזוגי ואני ניסינו, לא אהבנו בכלל. החומוס היה כבד, יציקתי ומאוד גס, הגרגרים נוקשים למדי והטחינה טעונת שיפור, כמו גם הפיתות. זה היה לפני כמה חודשים טובים, כך שיכול להיות שמאז שיפרו את המתכון, כך שיכול להיות שהמקום ראוי לבחינה נוספת.

  2. ניימן הגיב:

    היה אכן כבד ויציקתי. אבל בשבילי זה לא בעיה בחומוס. עניין של טעם? 🙂 הגרגירים, כמו שאמרתי, היו בסדר. לא הדבר הכי רך בעולם, אבל גם לא נוקשים כמו שכבר נתקלתי בהם בעבר. והפיתות היו אחלה בחלה.

    אני נוטה להאמין שבמקום כזה יכול להיות עניין של יום. עושה רושם שלמרות השם שלהם, רוב האנשים לא מתמקדים בחומוס…

  3. ארז הגיב:

    טוב, מה אתה רוצה. היית במגרש הביתי, לא?

  4. עומרי הגיב:

    אאני חייב לומר שישבתי במסעדה הזו עם מספר חברים ויש שם אווירה ביתית נהדרת,אני לא מסכים לגבי ההערה שלך הטחינה אבל אני לא אאתווכח על ענייני טעם,אני אישית צמחוני אז הזמנתי מנה עסקית של אורז עם אפונה וגזר וטחינה עלך האורז אבל בכל זאת השירות היה מיוחד ולא הפסיקו להציע תוספות.
    חברים שלי הזמינו חומוס טחינה והם אוכלים לרוב בחומוסיות נחשבות ואמרו שהחומוס טעים ברמות

  5. דדו הגיב:

    אישבתי אני ובת זוגתי בחומוס רמב"ם, ואני רוצה לציין את המקום לטובה, החומוס ושאר המאכלים מצויינים. האוירה נפלאה וביתית מאוד.
    בבעל המקום והצוות הנחמד והסימפטי, לא הפסיקו להגיע לשולחננו ולבדוק אם הכל בסדר, ואם רצוננו בעוד משהו. הזמנו 2 מנות עסקיות
    קקיבלנו מנות גדולות מהרגיל וטעימות מאוד.
    ווומי שטוען שהטחינה אינה טובה, אז הוא לא מבין בטחינות!!!!!!

  6. גולן הגיב:

    כחובב חומוס מושבע , וכמי שאכל בחומוסיה המדוברת מספר פעמים ,
    אני יכול לומר שהחומוס מעולה , תנסו את המנות המבושלות! הביתיות הגיע שם גם לטעם ולא רק לאוירה.

  7. ניימן הגיב:

    השירות היה אחלה באמת. את החומוס אהבתי – והטחינה, כמו כל דבר כמעט, זה עניין של טעם. אבל בגדול יצאתי משם די מסופק. האמ תהיא שלאור התגובות החמות פה נראה לי שאנסה את המקום שוב בביקור הבא.

    ודדו: 'לא מבין בטחינות'? באמת? הספקת לשכוח או שעוד למדת שעל טעם וריח קשה להתווכח?

  8. ר. הגיב:

    לי הרבה יותר צורם שדדו יושב לאכול חומוס עם בת זוגתו, ולא מזמין גם את אמא שלה.

  9. משה הגיב:

    כשר שם??

  10. ניימן הגיב:

    אין לי מושג.

  1. 15 באפריל 2011

    […] פופולריים נוספים: ה – 9 באוגוסט בעקבות ביקורת על חומוס רמב"ם, וה – 22 באוגוסט בעקבות פוסט על מתמטיקה ומדלית פילד?! […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting