ביטים של ברלין: הלאונג' של הוברטוס*

[המקום נסגר]

[פוסט שמוקדש לנילי פינק. הבטחתי לשלוח אותה לבית הקפה\פאב הנהדר הזה, ובסוף לא הספקתי להסביר איפה הוא. זה גם מה שעושה פה פתאום פוסט-ברלין באמצע טיול אופניים אימתני]

ברלין ורהיטי שוק הפשפשים. רהיטי שוק הפשפשים וברלין. שתי מילים שתמיד הולכות ביחד – לפחות בשכונות הצעירות של העיר. באמת, למצוא מקום בעל אווירה שוק-פשפשית מאולתרת בשכונת מגורי זה קלישאתי כמו לאתר חומוס ביפו. או תבלינים ברחוב לוינסקי. אז מה כל כך מיוחד בהוברטוס לאונג'? בית קפה\פאב ברלינאי עם רהיטי שוק הפשפשים אתם שואלים? והתשובה – אני עונה – נמצאת בפרטים הקטנים.


[התמונה מהפליקר של המקום]

ראשית זה המיקום. מאד מאד צדדי. לא מנקר עיניים, וברחוב שאין כמעט המגיעים אליו בטעות. ברלין אמיתית. שנית זה העיצוב – לא סתם שוק הפשפשים, אלא סלון של שנות ה – 50 עם שיק דיסקו ורהיטים קצת משוגעים. אחרי זה מגיעה המוזיקה. סאונד שנות ה – 40-50, ומדי פעם, כשבא להם להישמע חדשניים, יש איזה להיט או שניים מהסיקסטיז. שירי נשמה מקסימים, עם חספוס של תקליט. ובסוף מגיע הקהל. שאפילו יותר מעודכן מחבריו הברלינאים הרגילים. חבורת אמנים מאד דרמטית. בתלבושות, בתחביבים, בדיבור ובהתנהלות הכללית. הקהל מוסיף להילה של המקום.

במילים אחרות: הלאונג' של הוברטוס הוא מהחביבים עלי במקומות השכונה. אני מגיע אליו בדר"כ עם הלפטופ בשעות אחה"צ מוקדמות כדי להעביר את חצי הלימודים השני של היום באווירה קסומה. בשעות האלו עדיין די ריק שם – אבל בערב המקום הולך ומתמלא. אין להם הרבה יותר מדי מה להציע – חוץ מבירה, יין, קפה, שוקו ועוד כמה משקאות חריפים. הפק"ל הרגיל של מקומות כאלו. זה אחלה-אחלה-אחלה של מקום למי שרוצה להרגיש את ברלין: הצעירה, המוזרה, האמנותית וקצת מופרעת. הוא היה יכול להיות יותר מוצלח אפילו אילו היה נפתח בבוקר ומספק אופציה לשעת לימודים מוקדמת – אבל אין דברים מושלמים בחיים.

כרטיס ביקור:
שם:
הלאונג' של הוברטוס (Hubertuslounge. גרמנים תמיד מחברים מילים)
כתובת:
Eisenbahnstr .6. ליד תחנת Schlesische Tor בקרויצברג.
טיפ: סגור בימי א'. פתוח עקרונית כל יום מ – 12:00, אבל מעשית אל תגיעו לשם לפני 13:00. ראו הוזהרתם.

תגובה אחת

  1. 6 באוקטובר 2010

    […] כזו? ייתכן שהתפנקתי בברלין, אבל בא לי מקום סטייל הלאונג' של הוברטוס שמשפיע על מה שמתנגן בביתי ימים לאחר הביקור. אבל זו לא […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting