Freezepop: להקת גיבור גיטרה

מי שלא מכיר את המשחק גיבור גיטרה שיעמוד. מה? למה כולם עומדים? טוב טוב, הבנתי את המסר – אתם יכולים לשבת. אבל רבותי, הרשו לי לבשר לכם: אתם לא גיקים אמיתיים.

תמונה: גיבור גיטרה
גיבור גיטרה הוא אחד המשחקים המקוריים, לטעמי, שנוצרו בשנים האחרונות. פנינה בגל משחקים מסחריים משעממים. במשחק אתם מגלמים, ניחשתם נכון – רוקר בתחילת דרכו. מטרתכם היא כמובן להתקדם בסולם הקריירה ולהיהפך לכוכבי על בסדר גודל של גבי שושן (ל-פ-ח-ו-ת!). השלט הוא בעצם גיטרה שמגיעה יחד עם המשחק. היא כוללת חמישה כפתורים, וסנפיר קטן מקדימה שמחליף את המיתרים המסורתיים. איך מנגנים? המחשב אומר לכם על איזה כפתור ללחוץ – ואתם עושים זאת בזמן "פריטה" נמרצת על הסנפיר לפי הקצב. תאמינו או לא, אבל אפשר לנגן ככה שירים שלמים. באמת.

לפופולריות המשחק היו השפעות נרחבות על חיינו. ראשית, ז'אנר ה"אייר גיטר" במועדונים השתנה כמובן לבלי-שוב, וכיום רואים המוני מטאליסטים-חנונים קטנים לוחצים על כפתורי אוויר במקום לפרוט על מיתרי אוויר*. בנוסף לכך, למרות שרוב השירים במשחק הם להיטים מוכרים, עדיין יש שם כמה להקות אנונימיות שצברו הכרה מסוימת בקרב הגיימרים בעקבותיו. Freezepop, אם לא הבנתם עדיין, היא אחת מהן.

פריזפופ היא להקת סינטיפופ-גל חדש עצמאית ששיריה מככבים בהרבה יותר ממשחק אחד. המשותף לכולם? מלבד היותם משחקי קצב, הם הופקו בידי חברת הרמוניקס, אשר אחד משני חברי פריזפופ משמש בה כעורך מוזיקלי. קצת ויטמין פי עוד לא הזיק לאף אחד בחיים. למרות שאני נגד שיטת קידום זו, שבדר"כ מאפיינת עסקנים בישראל, עדיין בחרתי לספר על פריזפופ. למה? מלבד הסיפור יוצא הדופן של פירסום הלהקה ישנו גם העניין המאד חיובי שלפני זמן מה הם שיחררו מיני אלבום חינם להורדה ברשת. מבחינתי זה מכפר על כך היחסי הציבור הלא הוגנים שקיבלו.

תמונה: הלוגו של פריזפופ

המוזיקה של פריזפופ מתאימה כמו כפפה להגדרות סינטיפופ וניו וויב עכשוויות. אין להם ייחוד, או סאונד שיגרום לצעקות התלהבות – אך יש בהם חן מסוים שגורם לי לחזור לאלבום שלהם מדי פעם כשצריך משהו שמח, אלקטרוני ורקיד. המשובח מבין חמשת השירים הוא Hare brained Scheme, אם כי השאר נמצאים ממש לא רחוק מאחוריו. בגדול: כל חמשת השירים מקבלים את הציון: חיובי פלוס-מינוס. אם זה טוב או לא – תחליטו אתם.

את האלבום ניתן להוריד פה. את גיבור גיטרה בעלי פלייסטיישן 2 (שהולך להיעלם מהעולם מאאאאאד בקרוב) מוזמנים לקנות בחנויות. הוא מהנה, אם כי בהחלט לא מהווה תחליף לגיטרה רועשת מנסרת אמיתית.

———————————
* למי שלא הבין: זו בדיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting