אירועי השבוע האמיתיים 23.12.2006 – 17.12.2006

חג. ואתם יודעים מה חג מביא איתו? אירועים, והמון מהם. כך שהשבוע קיצצתי במיוחד בגיזרת האייטמים, וכל מיני דברים כמו "קיפול סביבונים מנייר במרכז האוריגמי הישראלי" או "פסטיבל תה במשתלת הסוכה" לא נכנסו מפאת חוסר מקום (וגם קצת חוסר עניין לקוראיי הבלוג, לא משנה עד כמה הם נראים חמודים ומקוריים).

תתכוננו במיוחד לדברים הבאים: מסיבת רחוב פלורנטינית ביום א', בינקא בסנטר בשני, פסטיבל הבירה בהטורי הנזו בשלישי, חגיגת נחמן ביאליק ברביעי, ג'ם סשן אלקטרוני בהתיבה בחמישי. בסופ"ש אנו מופצצים עם: רייב, ערב הופעות חינמי מדהים של להקות אלטרנטיביות מובילות והפקת EBM מרשימה. חג או לא חג?

יום א' (17.12)
1. מסיל"ה (מרכז סיוע ומידע לקהילה הזרה) עורך השנה מסיבת כריסמוכה: חג המשלב בין החגים חנוכה וכריסמס. מסיבות כריסמס-חנוכה של הארגון נערכות מדי שנה, אולם הפעם, לראשונה, הן פתוחות גם לאזרחים ישראלים. הרעיון הוא כמובן להכיר את אוכלוסיית מהגרי העבודה יותר טוב. 19:00. בכנסייה שבלבנדה 32, קומה שלישית. חינם.
2. השבוע בליין נשים חיות של מנרווה (סמטת בית השואבה 1): בנות ואן גוך מנגנות פאנק, כאשר לפני ואחרי מתקלטת אלונה דניאל – כמו כל שבוע. 22:00. 30 ש"ח.
3. בליין ההופעות החינמיות של אברקסס (לילנבלום 40) נמצאים Dub LFO. שעה 23:00. חינם.
4. יוסי פיין פעיל בטירוף בשבועיים האחרונים, והיום הוא מעביר כיתת אמן מומלצת בקלאב הד (י.ל פרץ 3). 20:00. 25 ש"ח. לפרטים: 03-7914941.
5. איזה יופי – מסיבת רחוב רחובית ביותר נערכת בפלורנטין. יוצאים משדרות וושינגטון עם אופניים ולפידים לצעדת חנוכה ב – 16:00, ומתחילים לחגוג בגן דוריאנוב שברח' המחוגה ב – 17:00. רשימת מופיעים ועוד פרטים מפורטת בפלאייר הנהדר:

יום ב' (18.12)
1. הידעתם? מדי יום שני יש בלילה (בן יהודה 77) ליין מסיבות אייטיז רוק חינמי. באמת! בחיי! זה רשום פה! 21:00. חינם.
2. אופציה ראשונה לקומיקס השבוע: בינקא, יריד קומיקס בגלריית בנימינה בדיזינגוף סנטר. יהיו המון יוצרים, ויהיה המון קומיקס. זה טוב וזה טוב. 11:00-17:00. יש צורך לציין שהכניסה חינם?
3. ליין ההופעות בכפוסטה (פלורנטין 5) הקטנטן כל-כך יציב, עד כדי כך שאני מתחיל להכיר את שמות המופיעים בו למרות שעדיין לא יצא לי להגיע לשם להופעה. היום למשל, ינגנו אורי מור ואמיר זוסקוביץ' – שני שמות שמצלצלים לי מאד מוכר. 21:30. חינם.
4. לא פחות משלוש(!) הצגות עולות היום ב – 25 ש"ח במסגרת תרבות יום ב' של תמונע (שונצינו 8 ): ישבנים קוראים שירה, מיי פירסט סוני ושיחות לילה.
5. במסגרת הרצאות "מאלביס ועד רמיקס" המספרות על התפתחות המוזיקה, מדבר היום יהודה נוריאל על מוזיקה אלקטרונית לדורותיה. גורדון 17. 21:00. 10 ש"ח.
6. השבוע בישרה לי ידידה שהיא ביקרה בהצגה שיחות עם הברמן ונהנתה למדי. כתוצאה מכך, החלטתי לדווח שוב על האירוע. אז ככה: חבורת שחקנים יושבים בפאב, על הבאר, בין הקהל – ומעלים מחזה המורכבת ממונולגיים מקוריים. כמו שהם אמרו: "בין כוס בירה לעראק מתגלה סיפורם של יושבי בר שכונתי". פרינדז (בן יהודה 186). 20:30. 30 ש"ח.

יום ג' (19.12)
1. אל תגידו לא ידעתי, לא שמעתי: פסטיבל הבירות הישראליות נערך היום בהטורי הנזו בהרצליה (ספיר 1). 25 ש"ח בכניסה (מקבלים כוס טעימה), 4 ש"ח לטעימה – ויש המון סוגי בירה איכותיים שלא ידעתם שקיימים פה. שאר האייטמים היום, רק שיהיה ברור, מיועדים אך ורק לנשים בהריון שלא יכולות לשתות אלכוהול. כל השאר לא מקבלים פטור מהפסטיבל.
לוגו של מועדון הבירה

2. RC קולה מנסים סוף-סוף להתחרות בקוקה-קולה אהובת העם, ע"י מסיבה חינמית (באמת) ומטורפת (לדבריהם) בגני התערוכה. יהיו שם היהודים, בית הבובות, סינרגיה, הצל, כוכבי הרצועה ובטח אפילו עוד. הכניסה חינם, אך צריך לקבל כרטיסים ע"י הרשמה באתר. רוצים לדעת עוד? חבל. האתר שלהם מסרב לספר לפיירפוקס שלי עוד דברים – ואין לי שום כוונה לעבור לוינדוז רק בשביל זה.
3. אחת לחודש מקבל סקולמאסטר את לבונטין 7 ועושה בו בערך מה-שבא-לו-בראש. החודש הלך הבחור על קונספט האלתור, הג'ם. יהיו שני פטיפונים עם שני די.ג'ייז, שני אנשים על התופים שני חבר'ה על כלי נשיפה, אחד עם טרומבון ועוד כל מיני. מה הם יעשו? יאלתרו. מילה שלי? יהיה מעניין, זול ובטח גם טוב. 30 ש"ח. 22:00.
4. טל בביצקי פיוז'ן בנד, להקה\אמן עם שם קצר וקליט, מופיעים היום בחינם בבנצ'מרק (נחלת בנימין 37). "הלהקה מבצעת מוסיקה מקורית שמשלבת בין ג'אז,לטין ורית'ם & בלוז". 22:00. חינם.
5. בסטאוט (הארבעה 14) מופיעים היום: אמיר לביא, יוני דריאל ו The Essential Minumum. מה הנזק? אפס שקלים.
6. Teliof והארנב הלבן מעלים ערב רוק מתקדם מקורי בסאבליין (סלמה 53). שירים של Teliof ניתן להוריד פה ולבדוק לפני שבאים את איכות הלהקה. 22:30. חינם.
7. מגמה ירוקה עורכים הפגנה נגד זיהום אוויר מול בניין העיריה היום ב – 9:00 בבוקר. פרטים אצל יאיר בטלפון: 0525-937254.

יום ד' (20.12)
1. תחרות "כלב אחרי בנאדם" נערכת בדיזינגוף סנטר, ומתמקדת בכלבים ובעליהם החולקים ביניהם דמיון חולני. נשמע הזוי מוות, אך גם עם פוטנציאל לשעשוע קל. 16:00. חינם.
2. בתמונע (שונצינו 8 ) מעלים ערב בשם "שרים נחמן ביאליק". בין מילה למילה בתיאור הפלצני, ניתן להבין שפשוט ישירו שם משיריו של ביאליק. רשימת המופיעים הרבה-יותר-מסתם-מכובדת, וכוללת שמות גדולים כמו סחרוף, שלומי שבן, יוסי בבליקי, אפרים שמיר, מייקל ג'קסון וכו' וכו' (כשאת האחרון סתם המצאתי). בלי שום ספק תמורה הוגנת ל-70 הש"ח שעולה כרטיס. 21:30.
3. אני לא סגור לחלוטין לגבי מה שיהיה במתחם קלישר, אבל הנה ציטוט של ההודעה מהמכללה להוראת טכנולוגיה בת"א: "חגיגה של מדיה, צילום, רישום ופיסול מודל, ביום ד', החל מהשעה 18:00 ברח' קלישר 5". אתם מוזמנים לחטט באתר שלהם ולדוג מידע בעצמכם.

יום ה' (21.12)
1. אופציה שנייה לקומיקס השבוע: קאבום, כנס הקומיקס השנתי של אוק"י (האיקון של הקומיקס בעצם) ייערך היום בבית תמ"י שנמצא בגינת שינקין (אחרי שינקין 15). מה בתכנון? קומיקס, פעילויות, הרצאות, סדנאות ועוד ועוד. תסתכלו באתר לתוכניה, מחירים ופרטים.
2. במקסים (קינג ג'ורג' 48) עורכים היום מסיבת השקה לאתר החדש של המקום. יהיה "קוקטייל מוקדם ופינוקים", וגם Huda G ונדב אגמי. חצות. 40-60 ש"ח.
3. תגידו, זה החג שגורם להם לזמר שירי משוררים, נכון? אחרי שאתמול שמענו משירי ביאליק, היום מזמרים בגדה השמאלית משיריהן של רחל ולאה גולדברג. 21:30. 30 ש"ח.
4. בהתיבה (חצרות יפו – רח' סלמה פינת שדרות ירושלים) יש ג'אם סשן אלקטרוני המוני. קונספט, שאותי לפחות, תמיד מלהיב. 20:30. 15 ש"ח.
התיבה
5. גיאחה מספר לנו על יום ההתרמה של קהילת הרגאיי לילדים חולי סרטן. 21:00, בדום (הצפירה 19). 70 ש"ח. עוד פרטים פה.

סופ"ש (ב"22-23.12)
1. רייב של סטריט פרידום המצויינים צפוי לנו בשישי בערב. כמו בכל רייב טיפוסי, גם כאן הפרטים חסויים עד יום האירוע – ועדכונים מקבלים מהמענה הקולי ב – 052-5170997 באותו היום.
2. אני לא בטוח מה יקרה בסופש ברחוב רא"ש 3, אבל לפחות ע"פ המודעה ב tel aviv music group, מדובר באחד האירועים המעניינים לאחרונה. לכבוד הנר השמיני של חנוכה יאירו את ההאנגר ברא"ש 3 שמונה פנסי ענק שיצרו תאורת אור-יום (ולכן מתבקשים הנוכחים לבוא עם משקפי שמש מהבית). בנוסף לכך ינגנו שש להקות, מהמוצלחות בסצינה האלטרנטיבית המקומית: לבנון, The Girls, מידנייט פיקוקס, מלכת הפלקט, Pits ו – Ex Lion Tamer. הקהל מתבקש לתעד את האירוע במצלמות, כאשר החומרים יופיעו באתר מיוחד. כמה יעלה כל העונג הזה אתם שואלים? כלום. חינם. בכזה מחיר זה נראה לי אחר האירועים המסקרנים של השבוע. 18:00-23:00.
3. "הפקת ה – EBM הגדולה בארץ", כך כינו פה את המסיבה הבאה, ונראה שהם צודקים. ליין החוליה החסרה מציג ערב השקה לדיסק האוסף: הרמוניה מונדי (נעימות העולם) 2 – הגרסא הישראלית. שלוש להקות ישראליות פעילות יופיעו: ,I.W.R, PTYL, Agent Cooper, עוד להקה אחת תתאחד במיוחד לכבוד האירוע: Distention והדובדבן שבקצפת: Das Ich תגיע להופעה מיוחדת בארץ. להקה כל כך מפורסמת בתחום האינדסטריאל שאני אפילו מכיר אותה. לאחר ההופעות תהיה מסיבה עד אור הבוקר. כרטיס עולה 80 ש"ח במכירה מוקדמת (ואין לי מושג מה המחיר במקום). כמו כן מבטיח הכרטיס מקום במסיבת קבלת הפנים ל – Das Ich יום קודם. 21:00. מועדון התיאטרון (שדרות ירושלים 10, יפו). עוד פרטים: פה.
4. אודי יאן מופיע בגורדון 17 בשישי בערב. 21:30. חינם.
5. ובהקרנות סרטי הפולחן של לבונטין 7 הרביצו אותה בשבת עם דוני דארקו הסופר-פולחני והממש נהדר. 18:00. חופשי חופשי.
6. בברזילי (הרכב 13) נערכת בשישי מסיבה המוקדשת כל-כולה לאלקטרו על כל גווניו. וואו, כמה דיג'ייז יש שם. 23:00. לא יודע מה המחיר, אבל הוא בטח בסביבות החמישים ש"ח.

בקטנה:
1. שדרות רוטשילד התקשטו מיום שישי האחרון במיצג אינטרקטיבי מעשה ידיה של האמנית צ'ויה צ'רקסקי. שלא תגידו שלא ידעתם.
2. יום שישי הוא יום האורגזמה הבינלאומי. מבחינתכם זה אומר שצריך לבקש שני דברים: אחד הוא שלום עולמי. השני הוא שזה איכשהו ישפיע.
3. אוקי, זה לא קשור בכלל לאירועים, אבל זה פשוט מצחיק: מיקרוסופט שיחררה כלים המאפשרים למפתחים לשנות את אינטרנט אקספלורר 7. גוגל ניצלה זאת בכדי להוציא גירסא של הדפדפן המציבה את גוגל במרכז. איך קוראים למילה הזאת? נו, אהמ, אה! אירוניה.
4. אני חייב להודות שהתמונות מתוך משחק התפקידים מרובה המשחקים החדש של שודדי הפיראטיים נראות פשוט כיף אחד גדול!
5. אחרי שלפני כמה שבועות התקיימה פה הביאנלה השלישית לוידאו-ארט, השבוע מתקיימת הביאנלה הרביעית לקרמיקה ישראלית במוזיאון ארץ ישראל. למרבה הפלא עדיין אין לי מושג מה זה ביאנלה.

3 תגובות

  1. D הגיב:

    Biennial, an event that happens every second year.

    Always at your service.
    :-p

  2. טלג הגיב:

    טוב, אני רואה שרישמית, אני לא מוצא את המייל שלך.

    אז בבקשה לשלוח לי מייל, ובינתיים, מצאתי לינק ששווה לספר עליו באחד מ"אירועי השבוע" הקרובים:
    http://www.notes.co.il/yariv/26403.asp

    נ.ב: אחלה אירועי השבוע.

  3. ניימן הגיב:

    תודה. שנלך לביאנאלה לקרמיקה? נשמע מקום מלא באקשן.

    וטלג'י – תודה. המייל נמצא גם ב – faq וגם בעמוד הראשי מתחת לתיבת החיפוש :]. אניווי, אשלח לך מייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting