המבורג: האוליגרך הרוסי והספינה הנטושה

אגדה אורבנית שמסתובבת בימים אלו בהמבורג, עיר הנמל השניה בגודלה באירופה כזכור, הולכת כך. האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', זה שמחזיק באתמחתו בין השאר את צ'לסי (קבוצת הכדורגל. לא השכונה), בנה ספינה במהבורג. אקליפס שמה, והיא ייצור ימי ענק מטורף מצויד במערכות טילים וציוד נגד הפלאשים של צלמי הפפרצי. עזוב אותכם מיאכטות לעשירים, את המליארדרים העכשווים מעניינים רק המולטי-יאכטות. מפה לשם, אפילו בלי עזרת ויקיליק, דלפו פרטי העיצוב של הספינה, ששווה 350 מליון יורו, לציבור. מה שעיצבן את רומן. ממש ממש עיצבן. ואם השמועות הנכונות – כל כך עיצבן עד שהחליט לוותר על הספינה. אז המפלצת הזאת עומדת עכשיו בנמל, סתם כך, מבלי שלאיש יהיה מושג מה לעשות איתה. הכי מצחיק שלמרות כל העניין, את הברק גונבת לה בקלות ספינת הפאר של דיסני שעוגנת לידה. המראה שלה בלילה ממעלה הרציף עוצר נשימה. גורד שחקים על פני נהר.

לילה אידיאלי של הרפתקאות, בחשיבה ההמבורגית, חייב להסתיים בנמל. זו נראית המלצה סטנדרטית כזו שכולם נותנים: לכו לזאנקט פאולי, תרקדו שם עד אור הבוקר, ובחמש וחצי תגיעו לדגים הראשונים של שוק הדייגים. שוק הדייגים של יום ראשון מתקיימים בין 5:30 ל – 9:30 בבוקר. שעות דחוקות ביותר. אבל הקסם של המקום מצליח למשוך אליו המוני אנשים. מי מהם בא מענן אלכוהול לילי, ומי בא עם קורי שינה עדיין בעיניו.

הכרוז ביריד מדבר עם דיאלקט המבורגי כבד. רררריש מתגלגלת כזאת וטון חברי יחסית לגרמנית הגבוהה. בכניסה לשוק יקבלו את פניכם מאפי 'לחמניות צרפתיות' המבורגיים. זה כמעט סמל המאפיות המקומי: קרואסון משוטח רך שבא עם קינמון או שוקולד. מעניין קמעה. מה שהיו מעניינים בהרבה היו הדגים כמובן. הבשלנים בינינו יכולים לחגוג עם מגוון אקזוטי ביותר של ייצורי ים טריים. אבל גם הרעבים, אלו שמחפשים ארוחת בוקר, לא יצאו עם ידיים ריקות. הגענו לדוכן הסנדוויצ'ים. בכל כריך היה סוג אחר של דג – כשאת רובם לא הכרתי וגם השמות הגרמניים לא אמרו לי כלום. אז לקחתי כריך הרינג שבושל באידוי והיה חמוץ-מתוק. לאיודע מה הטעם הרגיל של הרינג, אבל מסתבר שהטעם של הרינג טרי בתוך לחם טוב עם קצת ירקות הוא מעדן על.

אחרי זה המשכנו לשוטט, לנסות לראות כמה מיצורי הים אנו מכירים. באחד הדוכנים היה ראש כריש. סביבו התגודדו לא מעט אנשים. זו הייתה השעה לסגור, והכרוז ביקש מהורכלים להתחיל להתפנות. אז מוכר הכרישים, בנסיון אחרון נואש להיפטר מהסחורה, פתח את הפה של החיה עם הידיים להציג לקהל. הנה שיעור שאפשר ללמוד למקרה שייפול לידיכם ראש כריש: החיות האלו מסוכנות גם לאחר המוות. הבחור דקר ידו באחת מניבי הדג הגדול. בתמונה אפשר לראותו רגע אחרי שקפץ אחורה בהפתעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting