מר קו

אני אוהב התחלות, תמיד נודף מהן ריח חזק של ראשוניות. ב- 1969 התבקש אוזוולדו קאבאנדולי (Osvaldo Cavandoli, ידוע גם כ – קאבא, שזה כידוע, קפה בפולנית*) ליצור פרסומת אנימציה קצרה לחברת לגוסטינה האיטלקית. מתוך עצלנות מוחלטת, כנראה, בחר קאבא באופציה ה"אמנותית" המינימלית של קו אחד בלבד. מר קו, אשר נקרא אז "מר לגוסטינה. איש שנון קטן עם אף מלא הבעה", שרד עם לגוסטינה שמונה סרטונים. ב – 1972 נטש אותם הכוכב הצעיר לקריירת הרפתקאות עצמאית ומצליחה ביותר בת בערך 100 סרטים שכללה גם מיני-סדרת סרטים אירוטיים (לא צוחק) ושטיקים אחרים.

מר קו

משעשע לציין כמובן שאת דרכו הקולנועית סיים מר קו, בשנים האחרונות, ככוכב פרסומות עולמי – כולל ישראל. גירסת עולם האנימציה ל"מעפר באת ואל עפר תשוב".

בשלישי למרץ 2007 נפטר קאבאנדולי בגיל 87 המכובד. שבועיים וקצת אחרי זה התאספה חבורה קטנה בביתי לעריכת מרתון מר קו לזכרו. מצוידים בשלושה דיסקים המכילים את כל סרטוני הסדרה, תכננו ערב פרוע ואלכוהולי בן כמה שעות. זה לא באמת עבד:

סרטון ממוצע של מר קו לוקח שתיים וקצת דקות. הם תוכננו כקטעי מעבר בין תוכניות, ואכן נלקחים נהדר במנות קטנות. אולם אחד-אחר-השני, בערך כמו אצל בוראט, השטיקים וההמצאות מפסיקות להפליא, ואחרי ארבעים דקות אתה מוצא עצמך מתפלל שמישהו יגרום לאיש הקטן לשתוק סוף-סוף. "למה הוא אף פעם לא מרוצה?!" היא דוגמא למחשבה שעברה לי בראש.

ועדיין – לא ניתן שלא להעריך את היצירתיות, השימוש המדהים בקו האחד – וכמובן, הריבים הבלתי פוסקים עם היוצר. שלא במודע הקרנו בהמשך הערב את Duck Amuck – סרטון דאפי דאק קלאסי המורכב כל-כולו משטיק זה. בסופו של דבר, את מטרות הנוסטלגיה ונתינת הכבוד נראה לי שמילאנו בהצלחה. המרתון הבא בתור: קספר – הרוח הידידותית.

קל למדי למצוא את הסרטים של מר קו באינטרנט. הנה כמה שדגתי בחיפושון קצרצר. נוסטלגיה נעימה: 112, 156, 225, 1, 5, 205, 218.

——-
* תתפלאו לדעת איזה דברים אני מצליח לקשר בימים אלו לפולין.

בקטנה:
1. גבוה ברשימת הדברים שצובט-הלב על כך שלא אוכל להגיע אליהם, נמצאת תערוכת I Am 8-Bit בלוס אנג'לס. תערוכת אמנות בהשפעת משחקי מחשב ישנים. אנשים טובים עם פלאפונים צילמו השנה את יצירות התערוכה בשבילי. ייייייייייייייייייש!!1

אני 8 ביט במציאות

2. The Polyphonic Spree, אחת הלהקות האהובות עלי ביותר, הוציאה שיר בן 8 דקות המאגד דגימות מכל שירי אלבומם החדש Fragile Army. קשה לי לחכות כבר ליוני, עת תצא היצירה המלאה.
3. אחרי שני פוסטים על אנימציה, יש סיכוי גבוה שהפוסט הבא יהיה על נושא אחר. מה דעתכם על ביקורת הופעה?

3 תגובות

  1. יוחאי הגיב:

    אני בעד ביקורת הופעה.

  2. מרק ק. הגיב:

    ועכשיו כמו פולני טוב (למרות שאין לי אף גן כזה) אני מרגיש צורך לכתוב את התגובה שהתעצלתי לכתוב קודם.

    גם אני בעד הופעה.

  3. ניימן הגיב:

    עכשיו אני רק צריך ללכת להופעה ראויה. פיס אוף קייק 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting