ביטים של ברלין 2011: Fischladen

יש כל מיני מקומות עם השם Fischladen (חנות הדגים) בברלין: מסעדות, חנויות דגים או מזללות. אבל פה אני מתייחס ל Fischladen אחת ספציפית, שהיא במקרה פאב אלטרנטיבי אנרכיסטי פוליטי כבד בפרידריכסהיין.

שכונת פרידריכסהיין (Fridrichshain) קופחה קשות בבלוג בשנתיים וחצי האחרונות. במידה רבה בחוסר צדק. יש שכונות מפורסמות יותר (קרוייצברג האלטרנטיבי), או כאלו שמדברים עליהן יותר כיום (נויקלן, המרכז הסטודנטיאלי העכשווי), אבל אין שכונה יותר אנרכיסטית, שיותר תופסת את רוח ברלין, מפרידריכסהיין.


[תמונה מפה. CC]

עד אמצא העשור הקודם הייתה פרידריכסהיין מלאה בסקוואטים, פאנקיסטים ואנשי חיי רחוב מוזרים. היא הייתה אב-הטיפוס לברלין המחתרתית שצמחה במזרח. אז התרחשו שני דברים: א. אנשים, ובעיקר תיירים – גילו זאת. השכונה הפכה ממחתרתית לאטרקציה תיירותית. ב. העירייה החלה לרדת חזק על סקוואטים ושאר צורות חיים לא חוקיות בעיר – ובפרט בפרידריכסהיין. כיום כמעט כל הסקאווטים בשכונה נסגרו. אבל עוד יש לא מעט שרידים עתיקים שמעידים על העבר של המקום: Fischladen הוא אחד מהם.

Fischladen הוא פאב שכונתי: מעושן, מלוכלך קצת, עם ריהוט ישן, אקלקטי וטיפה כאוטי. המוזיקה בו היא בדר"כ על טהרת הרוק-פאנק, והחברה בו נראים… קשוחים. עם זאת הם גם ידידותיים ותמיד ישמחו לדבר על כל נושא בעולם, ובעיקר מוזיקה ופוליטיקה.

פעם היה המקום פעיל יותר: הוגשו שם ארוחות עממיות במחירים זולים וכדומה. כיום הוא מתפקד בעיקר כפאב – עם מסיבות אקראיות ששומעים עליהן בחצי אוזן, ערבי סרטים פה ושם – וכמובן: ערבים פוליטיים שמאלניים. זה מקום שמומלץ לכל מי שרוצה טעם של ברלין מחתרתית אמיתית. כי העיר מלאה כיום במקומות "ברלינאיים" מסחריים. כאלו ששונו כדי שיראו מלאכותית כמו התדמית הפרועה של העיר. ה – Fischladen לעומת זאת, הוא הדבר האמיתי, האותנטי. ואת זה תיירים מחפשים.

[Fischladen. כתובת: Rigaerstr 83, 10247 Berlin]

4 תגובות

  1. פעם הבאה תיקח אותנו לשם

  2. ניימן הגיב:

    יש שם כל כך הרבה עשן שאתה לא היית יודע מאיפה להתחיל להיחנק :]

  3. תמר הגיב:

    זאת הבעייה עם כל המורדים האלה, לא? שהם מפרנסים את התאגידים הגדולים שמוכרים סיגריות…

  4. ניימן הגיב:

    לזכותם יאמר שהם בדר"כ באים עם טבק ונייר גלגול. שגם זה כמובן בא מתאגיד. שלא לדבר על כמויות האלכוהול שהם שותים, שזה מממן כמה מגה-תאגידים מרושעים לגמרי!

    אבל אל תהרסי להם את הפוזה.. :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting