ביטים של ברלין 2011: לגולנד ברלין

לא אשקר: לגולנד זה לא מהמקומות המדהימים בברלין. לא אם אתם מעל גיל עשר. עם זאת גיק לגו שכמוני די נהנה שם; השתכרתי מכמויות אבני הלגו ובניתי דגמים מגוחכים יותר משעה באגף הבניה. לא רע.

חודשיים וחצי עברו מאז יום ההולדת שלי, אבל קאיה טרם הספיקה להעניק לי את המתנה: ביקור בלגולנד ברלין!

ביקור בלגולנד האמיתי בבילונד שבדנמרק הוא חלום ילדות עתיק שלי שטרם הוגשם. אולי עכשיו, כשאנטה עברה לגור בטירה של אצילים דניים ליד אוכל סוף סוף להגשים אותו. עד אז, לגולנד ברלין היווה הקדמה נאותה לרעיון.

לגולנד ברלין די קטן; יש שם 10-15 אטרקציות – רובן מיועדות לילדים בני שש. מיעוטם מתאימים גם למבוגרים בני שש ברוחם. היינו היחידים שם שלא באו עם ילדים.

השורה התחתונה: לוקח שעתיים למצות את המקום. הוא חביב ביותר, אבל בטח שלא אתר חובה בברלין.

האתר של מיני ברלין הוא היפה ביותר. יש גם רכבת שדים קצת מגוחכת, מפעל מדומה לאבני לגו, פינת ג'ונגל, פיראטים וכל מיני שטויות דומות. אם תכריחו אותי לציין את שני הדברים המהנים במקום אלו יהיו:

א. פסלי הלגו הענקיים בכל פינה. דירק נוביצקי מלגו בגודל אמיתי! אדיר.
ב. אגף ההפעלה והבניה העצמית. בניתי מכונית והרצתי אותי במסלול המרוצים שמדד את מהירות המכונה. הקמנו בניין והשתמשתי בסימולטור רעידת אדמה כדי לבדוק עמידותו. הידעתם? ארבעה צבים שעומדים על גב פיל זה חרא רעיון הנדסי. אפילו אם אלו צבים עצבניים מלגו.

לבקר? אם יש לכם אח קטן ויצירתי (או ילדים, כמובן). לא יקר במיוחד, וזה בכל זאת משהו שאין בארץ.

טיפים
א. קניית כרטיס אונליין עולה כמעט חצי(!) מרכישת כרטיס במקום! למה? ככה.
ב. אוהבים לגו אבל לא את לגו לנד? אל תפספסו את חנות לגו ברלין. פסלים, משחקים וכל קופסת לגו שאי פעם חשקתם בה. מקום בכלל לא רע.

9 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    יש גם סניף בלונדון, בו ביקרתי אכן מלווה באחות קטנה שחלמה לבקר בלגולנד הדני – וכבר אז, למרות גילה הצעיר, היא חשבה שהלגולנד מיועד לילדים קטנים עוד יותר…

    נדמה לי שאפשר לוותר ופשוט לחפש תערוכת לגו למכורים. היתה תקופה שהיו לא מעט כאלו בארץ, עם פסלי ענק מדהימים.
    אגב, הידעתם שבתחילת שנות ה-90 צה"ל נכנס לספר השיאים של גינס על ידי בניית מגדל הלגו הגבוה בעולם? המגדל נבנה במשך שבוע ה"מיצהל" (אירוע כיף לילדי משרתי הקבע בלונה פארק במהלך פסח). מאז כבר עקפו את השיא כמה וכמה פעמים.

  2. ניימן הגיב:

    לא היה לי מושג. אבל דווקא ההערה הראשונה שלך, על תערוכות לגו, שלחה אותי עכשיו לחיפוש גוגל נמרץ!

  3. פשוט יעל הגיב:

    אני לרוב לא כ"כ אוהבת לעשות פלאגים לבלוג שלי (ולו רק כי אני מתחזקת אותו בתדירות נמוכה למדי אז קצת לא נעים לי לשלוח לשם אנשים), אבל לאחרונה איכשהו השתחל אליו ארוע עכשווי – שעומד להתרחש בברלין בשבוע הבא ממש – והתחלתי לחשוב אם אני מכירה אנשים שיש סיכוי כלשהו שיהיו שם וידווחו. ואז נזכרתי בבלוג שלך (למען ההגינות אני נאלצת להודות שאני לא קוראת קבועה, רק מבקרת מדי פעם דרך בלוגים אחרים שאני כן קוראת בקביעות, כמו בלוגלובלי של אינגה למשל – אבל בכל פעם שאני מבקרת אני נהנית מאוד), ואחרי התלבטות קצרה החלטתי ששווה לברר.
    האירוע המדובר הוא זה: http://www.kellnerderby.de/index_en.php
    וזה הפוסט הרלוונטי אצלי, שקצת מסביר איך בכלל נתקלתי בדבר הזה:
    http://foundsandfragments.blogspot.com/2011/05/two-updates.html

  4. תמר הגיב:

    כמה עדכוני לגו:
    כרגע (כלומר, יכול להיות שבעוד שבוע כבר לא) יש פסלי לגו מגניבים בחלון הראווה של ה-DOM ב-Oranienburger Str ופסלים מגניבים אפילו יותר בחלונות הראווה של הגאלריה קאופהוף (האחרונים לקידום סרט הרובוטריקים החדש)

  5. פשוט יעל הגיב:

    הי, השארתי אתמול הודעה שלא עברה – אולי כי היו בה לינקים. הידעת? השמעת?

  6. ניימן הגיב:

    פשוט יעל: ההודעה נפלה במסנן הספאם שלי – בגלל הלינקים כנראה. עכשיו דגתי אותה והכל תקין.

    או, וואו. לא רק שמירוץ המלצרים הזה נראה אדיר, גם הדרך שבה שמעת עליו עקיפה. לא ידעתי שהוא מתרחש. רק שלצערי אני לא בברלין בסופ"ש הקרוב, ולא אצליח להגיע אליו…

    אל תתביישי לספר לי על אירועים מגניבים נוספים שמתקיימים בעיר בה אני מתגורר מתחת לאפי. ואף פעם אל תתביישי לקשר לבלוג של עצמך. אנחנו מעודדים זאת פה. בעיקר עם בלוגים מוצלחים :]

  7. ניימן הגיב:

    תמר: בקאוףהוף בדיוק ראיתי את זה אתמול כששוטטתי שם עם האופניים! מצחיק, אבל הפסלים הללו עשו לי את זה יותר מכל הפסלים בלגולנד ברלין. את הדום אבדוק השבוע אם יזדמן לי.

    מה זו מתקפת הלגו הזאת על ברלין? הדנים נהיינו?

  8. פשוט יעל הגיב:

    חבל שלא תוכל ללכת, אבל תודה על המחמאה!
    והאמת היא שלרוב לא מזדמן לי לשמוע על אירועים ברלינאים בני-זמננו (איזה ברלינאים, בקושי על אירועים ירושלמיים אני שומעת, עכברית-ספריה שכמוני). הדברים שאני מגלה דרך הבלוג בד"כ כבר קרו לפני אי-אלו עשורים…

  9. ניימן הגיב:

    בחודשים הראשונים פה הייתי אובססיבי לאירועים כמו שהייתי בת"א. כל הזמן קורא וחוקר. אחרי כמה זמן הבנתי שבברלין יש בכל יום, בכל שעה ובכל פינה איזה אירוע יוצא דופן. מרוב יוצאות הדופן הדברים הללו החל לשעמם אותי, ועכשיו אני די מזניח לבדוק מה יש..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting