תחרות הבירה הביתית 2007: סיכומון

ישבתי, חככתי והחלטתי: לא ייתכן שלא תהיה כאן התייחסות, אפילו אם קטנטנה, לתחרות הבירה הביתית שהתקיימה השבוע.

דב עם בירה

בין שיעול לשיעול שנגרר כבר שבוע, הגעתי בשעה איחור לקלרה במתחם הדולפינריום. פאב יפיפייה המשקיף על הים, ומכיל את הספסל הכי רומנטי באיזור דרום ת"א. כמעט ותהיתי למה אני לא מגיע למקומות כאלה יותר, אך לאחר האירוע, כשראיתי את התור בחוץ, ואת התנהגות הסלקטורים, נזכרתי שזה לא רק עיצוב המקום שמשפיע על בחירתי.

תוך עשרים שניות הייתה לי טעימת בירה ראשונה ביד. אחר חצי שעה טעמתי כבר בערך 7-8 לדעתי. בנקודה זו חשבנו לקחת הפסקה קצרה, ואת הבירה הבאה לשתות "לאט-לאט" ובהנאה. לא עבד, ואחרי חמש דקות עשינו ריפיל אצל אחד המתחרים.

במקום להרחיב שבחים לגבי איכות ומקוריות הבירות, אסתפק ברשימת שמות קצרה שתבהיר בתקווה את העניין: בירת חלב ודבש, בירת שבעת המינים, בירת שקד, סטאוט אספרסו, בננה ספליט, בירת מלבי, פורטר דלעת, זעתר עייל, במבה(!) סטאוט, פורטר מעושן (שגם זכה בתחרות) וכו' וכו'. ואלו הן רק הבירות ששמן מהווה אטרקציה מסוימת. היו עוד רבות וטובות שהיוו אטרקציה גם ללא תיאורים בומבסטיים.

המבשלה המרשימה בתחרות (לדעתי) הייתה מבשלת אביר. מבין מבחר הבירות המרשים שהביאו, טעמתי טריפל מדהים, בירת קפה בוץ קשה לעיכול, סטאוט אספרסו יותר "עדין" ובירת מלבי מעניינת בצורה הכי טובה שיכולה להיות. בניגוד לשנה שעברה, בה לא הסכמתי עם בחירות השופטים, הרי שהשנה הם תאמו כמעט לחלוטין את טעמי: אביר זכו בשני פרסים ראשונים. אגב, גם מבשלת שילר'ס הביאה מבחר ראוי להערכה של בירות מסקרנות, אולם לצערי רוב אלו נגמרו עד שהגעתי לדוכנם.

האירוע נגמר מהר מדי והיה קצת קצר מדי לטעמי. בנוסף, עקב השיעול לא יכולתי לדגום את הכמות שרציתי. מצד שני, כשיש אלכוהול זול, חברים טובים ואווירה טובה, מקבלים ערב מוצלח. נוסחא די פשוטה.

בשנה הבאה בת"א הבנויה!

בקטנה:
1. איפה עוד אפשר לקרוא על תוצאות התחרות? בבקבוק כמובן.
2. השיעול הלך ונגרר והתפתח, ואפילו גרם לי להפסיד היום מפגש בלוגרים. זו פעם שניה ברציפות שאני מפסיד מפגש זה ברגע האחרון – ופעם שניה מסיבות מצערות. נראה לי שזה המקום להתנצל ולהבהיר שהברזות זה לא הסטייל הרגיל שלי. סתם צירוף מקרים מצער.

9 תגובות

  1. Morin הגיב:

    דווקא קיוויתי לפגוש אותך הערב. תרגיש טוב.

  2. שרון הגיב:

    חבל שלא באת – היה ממש כיף! נקווה שבפעם הבאה תהיה מספיק בריא כדי להגיע.

    החלמה מהירה! 🙂

  3. ניימן הגיב:

    אח. הייתה לי התלבטות קשה אתמול עד 19 בערב, אבל אז התקף שיעול שבר אותי. בדיעבד זה היה צעד חכם, כי הבוקר לא קמתי יותר טוב (ואחרת הייתי מאשים אותכם בכך שלא נחתי :] ).

    קיוויתי לפגוש לא מעט פרצופים שם – אבל ניחא. לפי התוצאות נראה שתהיה לפחות עוד פעם אחת 🙂

  4. Islay הגיב:

    כן, מורין ושרון נורא מנומסות ותומכות, כשבעצם מה שצריך להגיד לך פה זה: יצאת פארש!!!!!!!! הוודקה היתה הורגת לך את כל החיידקים. (:

  5. ניימן הגיב:

    זוברובקה? לא לא לא. עם כמות הזוברובקה ששתיתי במהלך חיי, החיידקים שלי כבר מזמנים חסינים לוודקה הזאת.. :]

  6. גלעד הגיב:

    חן חן על מילותך הטובות.
    נהנתי לקרוא שנהנת מהבירות שלנו.
    גלעד (אביר)

  7. ניימן הגיב:

    אין בעד מה..

  1. 23 במאי 2007

    תחרות הבירה הביתית 2007: סיכומון…

    במקום להרחיב שבחים לגבי איכות ומקוריות הבירות, אסתפק ברשימת שמות קצרה שתבהיר בתקווה את העניין: בירת חלב ודבש, בירת שבעת המינים, בירת שקד, סט…

  2. 17 ביוני 2007

    […] אז לאיפה השבוע? לערב שירה נגד הכיבוש בראשון (עם שלושים אמנים!), מחווה למלחין סקרלטי בשני, פסטיבל Hutch בשלישי, Oi Va Voi ברביעי, מצעד הגאווה בירושלים וחג המוזיקה (יחד עם כל ההופעות שלא קשורות אליו אך נערכות באותו היום) בחמישי – ואפילו-עוד-ערב-פיתקית בסופ“ש. אה כן, יש גם קומוקלאסי מספר 5 בסופ“ש. עשיר באירועים או לא עשיר? יום א‘ (17.6) 1. לא פחות מארבעה הרכבים, פאנקיסטים ופסיפכוטיים אחד אחד, יעלו בנו לימיט (שביל המרץ 6). מהמוכרים קצת יותר ניתן למנות את פוחלץ ו SxFxTxCx (בעלי השם הקליט). מהפחות מוכרים יהיו Marina Pop ו Cadaver Vs Zax (מאיפה הם מביאים את השמות האלה??) ב“במקצבי גריינד המשלבים קטעי נויז וסימפולים עם שירה צרחנית“. 22:00. לאיודע מחיר. עדין. 2. מאז תחרות הבירה הביתית, איני סולד ממקומות איניים כמו קלרה (מתחם הדולפינריום) כפי שסלדתי בעבר. היום מארגנת שם חברת פינלנדיה את הגרסה המקומית לחגיגות ”שמש חצות“ הפיניות. חגיגות שמסמלות את התחלת רצף 73 הימים בלפלנד בהם השמש לא שוקעת. אצלנו יכילו החגיגות ממעדני המטבח הפיני (רק שנגלה קודם מהו. בטח משהו עם המון דגים), מוזיקה פינית ואלכוהול על בסיס פינלנדיה (מה ציפיתם?). 20:00. חינם. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting