מונדיאל הנשים האלטרנטיבי 2011: Discover Football. חייבים להעריך את היסודיות הגרמנית

מונדיאל הנשים 2011 החל בגרמניה לפני שלושה ימים. אל דאגה, גם לפה ישראל לא העפילה. יחסי הציבור שדופקים לאירוע הזה מרשימים: כבר שנה בונים לו באז איטי, ולקראת התחרות הקימו שורת במות מלאי הופעות, שחקניות וקידום מכירות. וזה בברלין, כן? עיר שמארחת בדיוק משחק אחד באליפות: את משחק הפתיחה בו גרמניה גברה על קנדה 2:1. אני לא רוצה לדמיין איזה הפנינג הולך בפרנקפורט שמארחת את חצאי הגמר והגמר.

ראיתי בעבר, בקטוביץ', איך עיר יכולה להזניח אירוע ספורט חשוב: אליפות אירופה בכדורסל. מעניין לראות את הצד השני של המטבע בו גרמניה לוקחת אירוע יחסית לא מוכר והופכת אותו לגדול. חייבים להעריך את היסודיות הגרמנית.


[תמונה מפה. CC]

אבל בדירה שלנו מדברים בימים אלו רק על Discover Football 2011. באו נשות קרויצברג, הרובע האלטרנטיבי של ברלין, ראו שמתעלמים מהעיר באליפות העולם ואמרו: ככה, אה?! נראה להם מה זה. הלכו ויזמו אליפות עולם אלטרנטיבית. ברוח הליברליות הזמינו והגיעו משתתפות מכל העולם: מטוגו ועד בנגלדש. אפילו אנחנו משתתפים! שלחנו שתי נבחרות: קבוצת השלום ומפעלות חינוך. חייבים להעריך את היסודיות הגרמנית.

על מפעלות חינוך אני מקבל, מסיבות אלו ואחרות, עדכונים שוטפים בלי הפסקה. זה מה שקורה כהשותפה לדירה גם חובבת ישראל כבדה וגם מעורבת בארגון האליפות. הקבוצה מורכבת מבנות ישראליות, ירדניות ופלשתינאיות – כשהאחרונות לא הגיעו לאליפות לאחר לחץ חברתי כבד שהופעל עליהן בידי אנשים שממש לא הבינו את רוח התחרות.

הטריגר לפוסט, מעבר לזה שהשותפה חזרה אתמול ואמרה: 'כמה אנשים יפים יש שם! אתה חייב ללכת!', הוא הגילוי הדרמטי הבא: הם יצרו לאליפות חוברת מדבקות! זכרונות הילדות מאיימים להציף אותי.

בקניית החוברת מקבלים חבילה של עשרים מדבקות, וכל חבילה נוספת עולה סכום עתק של 15 סנט. אבל המטרה, כבר הסבירו לי, היא לא לקנות עוד חבילות, אלא להחליף עם אחרים עד שתקבל את אנשי הקבוצה שלך. כך לומדים לקח חשוב על שווקי חליפין. גרמנים לא מסוגלים ליזום פעילות בלי מסר חינוכי בצידה. חייבים להעריך את היסודיות הגרמנית.

כשמגיעים לפה בהתחלה לועגים ליסודיות הגרמנית. זה נדמה כחוסר מודעות עצמית משווע ובזבוז זמן מוחלט. באיזה עוד מקום אפשר לקבל הזמנה לפיקניק באורך אלף מילים שכוללת משפטים: 'אם למישהו יש אלרגיות לאוכל מסוים, הוא מוזמן להודיע לי ואדאג לתחליפים'? עכשיו אני קצת מעריך את היסודיות הזאת. אל דאגה: היא עדיין נראית לי, בקיצוניות בה היא נלקחת פה, כחוסר מודעות עצמית ובזבוז זמן. אבל אתם יודעים מה? גם החפיפניקיות הישראלית היא סוג של כזאת. ואם יש משהו אחד שארצה ללמוד בסוף השהות פה, זה למצוא את דרך השווה באמצא.

לסיכום: משחקי האליפות, עד יום ראשון, פתוחים לקהל המבקרים והמבקרות בברלין. לכו. לא תתחרטו: בניגוד לגירסא הרשמית והמשעממת של הספורט כאן מובטח לכם אקשן נון-סטופ ותוצאות אקזוטיות כמו 15:0. מידע פה.

—————–
יעד נוסף שנכבש ע"י נשים: אליפות אכילת הנקניקיות. אחרי 95 שנה של שליטה גברית נפתח המקצוע המרתק הזה, שמשלב קורדינציה, יכולות פסיכולוגיות והרבה צרבות, גם לנשים. ה – 4 ליולי, ניו יורק. ראו הוזהרתם.

5 תגובות

  1. Angelica הגיב:

    ואלה. חושבת שלפני הרבה שנים הלכתי לראות מה שהיה כנראה גלגול קודם של זה-באותו מקום. כיף לראות שזה ממשיך

  2. ניימן הגיב:

    לא שאלתי, אבל מאיזשהי סיבה הנחתי שזה אירוע מיוחד שקשור למונדיאל האמיתי שיש פה. כנראה שטעיתי. אוודא מחר..

  3. Angelica הגיב:

    סביר להניח. אבל כבר ב-2006 היו במגרש הזה משחקים בין קבוצות הטרוגניות פוליטית (ואולי גם מגדרית. הזכרון שלי כבר לא משו בגילי המופלג..). בכל מקרה, הם חמודים

  4. איציק הגיב:

    חבל שמונדיאל הנשים 2011 לא זוכה לסיקור נרחב. זכיתי לראות כמה משחקים בערוצים ספורט אירופאיים.
    אני חייב להודות שהכדורגל של הנשים מלהיב הרבה יותר מזה של הגברים.
    המשחקים שבהם צפיתי היו פתוחים ומרתקים…
    כל הכבוד
    רק חבל שאף אחד מערוצי הספורט הישראליים לא טורח אפילו להזכיר את המשחקים של הנשים.

    כנראה שמתוך קנאה????????????

  5. ניימן הגיב:

    עשית לי כאב ראש עם סימני השאלה בסוף בן אדם :]

    אני מניח שזה עניין של אפס עניין בקהל הישראלי. למרות שהאפס עניין הזה מגיע מחוסר התייחסות של התקשורת – ולך תדע מה הביצה ומה התרנגולת. היה נחמד אם היו משדרים – או לפחות מדברים – על חצי הגמר והגמר איפושהו. אבל כשזה מגיע לספורט נשים אנחנו עוד מפגרים בעשור וקצת אחרי שאר העולם המערבי.

    חוץ מזה, שבהחלט יש אחלה משחקים באליפות. צודק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting