אירועי השבוע האמיתיים 16.6.2007 – 10.6.2007

בו. זה לא השבוע הכי חזק של השנה (באנדרסרטייטמנס כזה), אבל כן יש בו הופעה מטורפת של הבלאק ליפס בסופ"ש, וכמה דברים נחמדים באמצעו. חוץ מזה, שבוע הספר עדיין רץ, ותמיד אפשר להעביר יום חביב בין הדוכנים וריח הניירות.

שימו לב ללנזז וג'ט סאם בראשון, למצעד של קווירחנה בשני, מבצע אמבולנס בשלישי, וטרי פויזון ברביעי. בחמישי יש את בדיון 2007, ובסופ"ש מצפים כמובן לבלאק ליפס, ולחגיגות בלומסדיי בפאבים האיריים למיניהם. תהנו, ותשתכרו! כרגיל.

יום א' (10.6)
1. בריף ראף (גרוזנברג 22) יופיעו היום Live DIgital Music. מבלי לשמוע, ננחש שהם עושים מוזיקה אלטרונית כלשהי. 22:00. לאיודע מחיר. בין אפס לעשרים ש"ח מן הסתם.
2. אתמול כתבתי שהשבוע שמעתי לראשונה את לנזז, והתרשמתי לטובה. צירוף מקרים מוזר שכזה גרם לכך שכבר היום, יש לי הזדמנות לצפות בהם בהופעה. החבר'ה ינגנו, יחד עם ג'ט סאם, בנו-לימיט (שביל המרץ 6) ב – 22:00. 40 ש"ח.

פלאייר מהעבר
(זה לא פלאייר של ההופעה הנוכחית, נכון, אבל זה מה שמצאתי)

3. במסגרת פריצת דיסק, הפרוייקט הזה של תמונע (שונצינו 8 ) שנותן במה ליוצרים צעירים, יגיעו היום ענת פורת ואמיר ברנט למקום. הראשונה ב – 22:00, השני ב – 23:00. שניהם, 20 ש"ח.
4. לא שמעתי מעולם על 'קשישי פלורנטין', וגם האינטרנט לא נותן עליהם יותר מדי מידע – אבל יש להם שם מגניב, והם גם מופיעים בחינם (בסאבליים, שבסלמה 53, שבפלורנטין), אז שלא נדווח עליהם? 22:30.
5. זאפה חוגגים בחודשים הקרובים שלוש שנים לקיום המועדון, מה שלא משנה את רשימת ההופעות שם, אלא הופך אותה למיינסטרימית מתמיד. אניווי, תעיפו מבט בעצמכם ותראו אם יש משהו שקוסם לכם (אולי יש עוד חבר'ה קינקים כמוני שאוהבים את אביב גפן?). בכל מקרה, שיהיה להם מזל טוב!
6. בלימה לימה (לילנבלום 42) ממשיך לרוץ ליין הוודקות\מוזיקה הרוסי סטקאנצ'יק. 21:30. חינם.
7. בגריפין (דרך בגין 23), המגה פיק אפ בר שממש לא מתאים לאנשים אלטרנטיביים כמוני, מופיע היום מאור כהן בחינם. בין השאר, זה גם יפתח ליין הופעות ישראליות במקום בימי א'. כך נפלו גיבורים. 22:30.

יום ב' (11.6)
1. החבר'ה של קווירחנה יזמו מצעד ראווה בתור הצדעה לזקפה הלאומית (מילים שלהם, לא שלי). לרגל 40 שנה למלחמת ששת הימים, "כדי לחגוג את דפיקתם המתמשכת של תושבי פלסטין על ידי צבא הכיבוש וממשלות ישראל, ובסגידה לגנרלים שהוכיחו שוב ושוב, שלהם יש את הכי גדול". נראה לי שהם ציניים. התהלוכה תצא בשעה 17:00 ממוזיאון ההגנה (רוטשילד 23) ותסתיים ב – 19:00 בגן החשמל. תחשבו את המרחק, ותגלו שהם יצעדו בקצב מאה מטר לשעה. יהיה, "מעניין".

פשוט מכורים לדימויים מיניים החבר'ה האלה..

2. בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) עורכים ערב מחווה לג'ף באקלי. מה זה? בדיוק מה שזה נשמע. שזה אומר: לא בטוח מי ינגן, אבל די בטוח מה הוא ינגן. 22:30. חינם.
3. לגל האמנים הגלותיים שנופל עלינו הקיץ, מגיע היום, באופן קצת פחות מתוקשר מהשאר, Sunny Murray, מחלוצי הג'אז החופשי, ולפחות ע"פ ויקיפדיה, אחד ששינה את מעמד המתופף בג'אז. ילוו אותו וילברט דה-ג'וד הדני, ואסף צחר, ששמו לא משאיר לו ברירה אלא להיות ישראלי. לבונטין 7, 22:30. 80-90 ש"ח.
4. הצגה אחת בלבד יש השבוע במסגרת תרבות יום ב' של תמונע (שונצינו 8 ): פרויקט ג'בליה ב – 25 ש"ח. 20:30.
5. דווקא יש השבוע הופעות לא רעות בבארבי (קיבוץ גלויות 52). היום מדובר על תנועת המרי, עם חימום של קולומביה. 22:00. 40-60 ש"ח.

יום ג' (2.6)
1. מבצע אמבולנס הוא ערב סטנד אפ ובידור המוני אשר כל הכנסותיו ילכו לקניית אמבולנס לעמותת להושיט יד, המטפלת בילדים חולי סרטן וסי.פי. בין המופיעים: דודו טופז, שלום אסייג, מיקי גבע, יובל סמו, שלומי קוריאט, אופיר לובל, ליאור סושרד, שחר חסון, עמי ואלי, אורי חזקיה, רן לוי ורוני ששון. 20:30, בסביבות 100 ש"ח. כרטיסים מזמינים, בין השאר, דרך הדרן.
2. בעיתון העיר פירגנו השבוע בצורה היסטרית לזהר וגנר, מה שלא משאיר לי את הברירה, אלא לדווח לכם על הופעתם של זהר וגנר והמסריחים בלבונטין 7. 21:00. ארבעים ש"ח.
3. ליהי עטר, יוסי שוחט וההרכב ומחליפי הפנים, שלושה מופעים של שמות ופנים לא מוכרים, נמצאים היום בסטאוט (הארבעה 14). 22:00. 5 ש"ח.
4. איוווו. הופעה בהרצליה. לא נעים בכלל. אבל מה לעשות שהדבלין (שנקר 4, הרצליה פיתוח) מארח היום את בשורות טובות בחינם? 22:30.
5. דבק מופיעים בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 25 ש"ח.
6. מריונטה עושים סול אלטרנטי (מה זה אלטרנטי? 'אלטרנטיבי' בשגיאת איות? ואל תגידו לי לבדוק בגוגל. אין לי כוח, אני עצלן השבוע) בבלום בר (קינג ג'ורג' 2). 22:30. חינם.

יום ד' (13.6)
1. מורה חיילת, מבית פיתקית, מופיעים בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10). הכניסה חינם, אבל יעבירו כובע-כספים בסוף ההופעה. 22:00.
2. פסטיבל קליפה אדומה לאמנות המופע ותאטרון חזותי (עכשיו שיבוא שיבוא מישהו ויסביר מה זה) נפתח היום בת"א, חיפה ואשקלון (2.1 מהערים הגדולות בארץ). יש שם איזה 60 אמנים מהארץ והעולם. פרטים באתר.
3. Sunny Murray, ההוא מאייטם (3) ביום ב', מגיע להופעה שניה בלבונטין 7. 22:30. 80-90 ש"ח.
4. ומי יהיה בלבונטין 7 לפני Sunny Murray? תופעת דופלר הלא-פחות ותיקים (טוב, הם כן פחות ותיקים, אבל במושגים ישראליים זה זניח). ע"פ הפרסומים, תהיה שם "הופעה אקוסטית חד פעמית". 21:00. 40-50 ש"ח.
5. זבולון דאב סיסטם, להקת הדאב הישראלית החביבה עלי, מופיעה, ולא בפעם הראשונה, בלימה לימה (לילנבלום 42). 21:30. חינם.
6. לנו לימיט (שביל המרץ 6), מגיעה שלישיית הבנות המוכשרת (כנראה, עוד לא יצא לי לשמוע, אבל ככה מספרים) של טרי פויזן. 22:00. 40 ש"ח.

יום ה' (14.6)
1. יסמין אבן מגיעה ליהושע (בן יהודה 22). 23:00. 20 ש"ח. בהחלט מחיר נמוך לזמרת כה נפלאה.
2. לו היה פוסט שבוע שעבר, הייתי יודעים שהחודש, בכל יום חמישי, נערך אירוע פשפש בלילה, בשוק הפשפשים (כמובן). מה יהיה? מוזיקה, חנויות, דוכנים והמון אווירה. שנה שעברה לפחות, היה סבבה לגמרי. מתחיל ב – 20:00, ומוכרים שם בירה. גולדסטאר מן הסתם (איזה עוד בירה מתאימה לשוק הפשפשים??).
3. כנס בדיון 2007, הכנס של האגודה למד"ב ופנטזיה המוקדש אשכרה ליצירות ספרותיות (ספרים. הדבר הזה בגללו גיקים כמוני חולים על הז'אנר), מתקיים היום בבית אריאלה (שאול המלך 25). התוכניה מדברת על דרואידיות וקניבליות (יותר מעניין ממה שנשמע. באמת! אני סומך על אנשי האגודה), והמחירים הם בין 20 ל – 50 ש"ח. תלוי מי אתם, ומה תרצו לראות. מ – 17:00.
4. בבארבי (קיבוץ גלויות 52) נמצאים היום מרסדס בנד. בימי ההייטק שלי הייתי חורש את הדיסק שלהם. 22:00. 50 ש"ח.
5. ירונה כספי ויובל מסנר מופיעים בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 30 ש"ח.
6. בברזילי (הרכב 13) יש ערב בשם Ska Wars I (על משקל מלחמת הכוכבים). יהיו שם להקות סקא (כמובן), ותיאור מלא יש פה. 23:30. לאיודע מחיר.

סופ"ש (15-16.6)
1. בגדה השמאלית (אחד העם 70) מתארגן לו ערב פיתקית חביב ומקסים עם אלי לס, אסף שריג ואבישי אפרת. שלושה כי טוב. 21:00, 20 ש"ח.
2. הבלאק ליפס, אחת הלהקות המופרעות שהגיעו לארץ, מופיעים במוצ"ש בלבונטין 7. ילוו אותם: שוורצע קינדר ו Monkey Son Of a Doneky, המופרעים לא פחות. יהיה מסעיר. 21:00. 60-70 ש"ח.
3. Urban Electric Jazz, שזה בתקווה, שם של להקה, מופיעים במוצ"ש בקרסון (רזיאל 7) שביפו. 22:00. לאיודע מחיר, אולי חינם?
4. ניסיתי פעם, בימי הצבא, לקרוא את יוליסס של ג'יימס ג'ויס. נשברתי איפושהו בע"מ 438 (שזה אפילו לא חצי ספר). בהיותי נטול השכלה ספרותית, או הכרה מספיק עמוקה של התרבות הנוצרית האירית, עברו לי 99% מהרפרנסים מעל הראש, וגיליתי עצמי משתעמם מוות. בכל מקרה, בשבת נחגג ברחבי העולם האירי (הפאבים האיריים ברחבי העולם) יום בלומס-דיי, היום בו מתרחש הסיפור ביוליסס (כל הספר מתרחש ביום אחד). כמו כל חג אירי, המשמעות היא שיהיו הרבה אנשים שיכורים, וקצת אלכוהול במחירים מוזלים. לא שונה כל כך מיום אירי רגיל. איפה? בפאבים איריים ברחבי הארץ. חפשו ותהנו.

בלומסדיי

בקטנה:

1. המכון הצרפתי (יש דבר כזה) עבר מקום לרוטשילד 7 פינת הרצל. אפשר לקפוץ לשם, לשמוע מוזיקה (צרפתית), לקרוא (בצרפתית) ולראות סרטים (הודים) – או אפילו לשבת ולשתות סתם קפה. חגיגות השקה יהיו ב – 21.6, אבל עד אז אתם מוזמנים סתם לקפוץ.
2. אנו אוהבים ברים חדשים, אנו אוהבים את יוחאי, אז כיף לנו שיוחאי מספר על ברים חדשים כפי שעשה אתמול.
3. פרס האנדר-סטייטמנט של השבוע: "אפשר לאמר שיש מחסור בברים שכונתיים אמיתיים בהרצליה" (בעליו של רומק, בר שכונתי חדש בהרצליה פיתוח. החושלים 7).

12 תגובות

  1. דואל הגיב:

    מה, אני ראשון וכו'?
    ראשית – התנצלות על כך שהשארתי אותך באוויר עם המייל הזניח שלי השבוע, אבל כנראה שהסתדרו בלעדינו…
    שנית – הפעם היחידה שהייתיבזאפה הייתה בהופעה של אביב גפן, וזה היה בגלל ספיחי Belle & Sebastian שהופיעו איתו, נאלצתי לשלשם 120 ש"ח ועוד שעה וחצי של אביב גפן בשביל 4 שירים, שהיו מדהימים לגמרי! עוד לא החלטתי אם זה היה שווה או לא. (וזה היה לפני יותר משנתיים)
    שלישית – יוליסס – את חוויה שאני בטוח שהייתה שווה, אמנם מאתגר וארוך (מאוד), אבל איזה ספר – בכל פעם לגלות משחק מילים אחר, או התייחסות היסטורית / ספרותית או סתם ליפול מהכשרון של הגאון הזה ג'ויס… וכן, ב"בכל פעם" אני מתכוון שקראתי אותו יותר מפעם אחת

  2. דואל הגיב:

    וואו, כמה טעויות הקלדה בהודעה קצרה אחת!

  3. ניימן הגיב:

    תשמע, מכיוון שאני כן אוהב יצירות שיורות רפרנסים ומשחקי מילים לכל כיוון, אני בטוח שהייתי נהנה מהיצירה אם הייתי קורא אותה עם הפירוש הנכון, או בא עם הידע המוקדם המתאים. אבל במקרה שלי זה פשוט לא הסתדר…

    ושמח לשמוע שהסתדרתם :]

  4. יוחאי הגיב:

    לא השבוע הכי חזק של השנה, אבל אתה מציין כמה וכמה דברים טובים.
    הייתי בעבר בהופעה של דבק (שניים מחברי הלהקה ליתר דיוק) בקפה ביאליק ונהינתי.

    תודה על הקישור!

  5. ניימן הגיב:

    בכיף. תמשיך לדווח על פאבים חדשים שאני לא מכיר :]

  6. לרמן הגיב:

    קרעת אותי עם האנדרסטייטמנט הזה. "חסרים ברים שכונתיים אמיתיים בהרצליה". פחחחח,
    חסרות שכונות אמיתיות בהרצליה.

  7. יוחאי הגיב:

    מי שמעונין להכיר קצת יותר את בלקליפס (מודה, לא מכיר), אז הערב ב 22:00 בגלגל"צ הם מנגנים באולפן (הקצה).

  8. ארז הגיב:

    איזה מוזר, בדיוק אתמול היייתי באיזה מקום ודיברתי על המקרה שלך עם יוליסס

    ואז אני חוזר וקורה את זה…

    אמרו שם שהדפים האחרונים שווים את כל הספר

    זה נכון?

  9. ניימן הגיב:

    יוחאי – תודה על המידע. אני מכיר דיסק אחד של בלאק ליפס, ולא ממש התחברתי אליו.

    ארז – לאיודע. לא קראתי עד הסוף. צריך לשאול את דואל :] אבל סיקרנת אותי – איפה דיברת על זה? היא הייתה יפה? :]

  10. שירה הגיב:

    הי ניימן וקוראים אחרים,
    יש אירוע נחמד ומיוחד ב 14 בירושלים – עט לשינוי – חברה-אמנות וקהילה.
    אירוע מיוחד לשבוע הספר – של ספרות שעוסקת בנושאים של חברה ואמנות.
    תהיה פתיחת תערוכת איורים, יהיו המון ספרים, המון הוצאות קטנות וארגונים חברתיים.
    מוסיקה, בית קפה הרצאות וסדנאות לרוב,
    הכניסה חופשית . פעילות סביב גלריית ברבור בשכונת נחלאות אחרי הצהריים.
    כל הפרטים באתר…

  11. ננסי הגיב:

    יש פרסומים בכל רחבי חיפה(טוב בשכונות הדר ובאוניברסיטה) שהבלאק ליפס מופיעים חינם בגן בנימין בהדר ביום שישי ב13:00,נשמע מוזר מספיק בכדי להיות אמיתי..

  12. ניימן הגיב:

    שירה – תודה על המידע. נשמע אחלה של אירוע :]

    ננסי – גם שמעתי על כך שמועות (אני לא זוכר איפה). בהקשר של הבלאק ליפס – הכל אפשרי (וחוץ מזה, גם סמוג נתן הופעה חינם באוזן השלישית, כך שהם לא יהיו חלוצים..)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting