אירועי השבוע האמיתיים 7.7.2007 – 1.7.2007

אני מה זה מרוצה מעצמי. יש אייטמים שנמצאים בפוסט כבר חודשים (הופעות של מגהדת' ובלונדהד רדהד למשל), יש כאלה שנכנסים לאט-לאט במהלך השבוע – ויש אחרים, בדר"כ דברים קטנים ולא מרעישים יחסית, שמגיעים ברגע האחרון. הפעם, האייטם ה-א-ח-ר-ו-נ-י-ם שנכנסו, הוא דווקא המוצלחים ביותר לדעתי: Street Art Festival, מלחמת המים ויומולדת שנה ללבונטין 7 בסופ"ש. לא ברור למה, אבל יש בזה הרגשת סיפוק מסוימת.

שימו לב לאונילי בראשון, השקת גליון שני של דקה בשני, נעם רותם בשלישי, חגיגות יום העצמאות האמריקאי ברביעי, פסטיבל בירה ברחובות, האירוע של כתם והופעה של קטמין בחמישי – ובסופ"ש: גם מלחמת מים, גם מסיבה אורבנית וגם הסטוג'ס. זה קיץ או לא קיץ?

יום א' (1.7)
1. ההופעה המסורתית של הריף ראף (גרוזנברג 22) מארחת היום את אבישי אפרת. 22:00, חינם (נראה לי).
2. תמיד אפשר לסמוך על מרי והבייבי צ'יזס שיספקו לי תמונה טובה לפוסט. בהופעה בלבונטין 7, ב – 20:30, הם מקווים שיהיו הפתעות. בכל מקרה, תהיה מוזיקה טובה, כרגיל. 20 ש"ח.

מרי והבייבי צ'יזס

3. בבית אריאלה (שאול המלך 25) מתחיל היום (עד חמישי) כנס מספרי הסיפורים השנתי. לא אכביר עליו במילים, אלא רק אפנה לתוכניה ופרטים נוספים פה.
4. אונילי, שהופיעה עם לילי אלן, נמצאת היום באברקסס (לילנבלום 42). 23:00. חינם.
5. אמיר דדון מופיע בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 20 ש"ח.
6. חוף פרישמן הופך למרכז רוחני במסגרת אירועי 'שעה בשקיעה'. החל מהיום ועד ה – 6 בספטמבר, החל מ – 19:00. פירוט למעוניינים פה.

יום ב' (2.7)
1.באמת תהיתי לאחרונה, סתם כך, כיצד מספר הסרטים האוסטרלים המוכרים לי קטן משמעותית מזה של ארצות דוברות אנגלית אחרות (מלבד ניו-זילנד, הקטנטנה). כדי לסתום חור זה מתחיל השבוע בסימנטק ת"א (שפרינצק 2) פסטיבל הקולנוע האוסטרלי. יש שם כמה דברים מעניינים, אבל אני, את זמן הסרטים שלי, אשמור כנראה לפסטיבל הקולנוע בירושלים הממשמש ובא.
2. חוזרים למקום הפשע? ההופעה הקודמת של מגהדת' בארץ הופסקה בשל הפלת הגדרות. הרווח שלנו? אני מריץ רשת הימורים לא חוקית על האם תופסק\לא-תופסק ההופעה באמצע הפעם. ע"פ הכרותי עם מערכת הסקת המסקנות הישראלית, הרעש יימשך בערך רבע שעה. האנגר 11, 21:30. 189 ש"ח.
3. זה כבר כמה שבועות שאני שומע על כוונות להקים מוזיאון לתרבות ערבית מודרנית באום אל פחם. יוזמה מסקרנת ומבורכת. תזמורת תרשיחא, המבצעת מוזיקה ערבית מסורתית מאז 1989, מעלה במוזיאון תל אביב לאמנות (שאול המלך 27) מופע התרמה למען המוזיאון המדובר. 20:00, 250 ש"ח.
4. כתב העת לשירה, 'דקה', משיק את גליונו השני בלבונטין 7. לצד הקראת השירים המסורתית, יופיע נדב אזולאי (שהוא מוזיקאי). 20:00. חינם.
5. עוד להקה שאיני יודע עליה דבר מלבד שמה, אבל הוא מגניב אותי לגמרי: השוחט והצדיק נמצאים בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ב – 22:30. חינם.
6. למרות שמקומו הטבעי אינו פה, בא לי, ממש בא לי, לדווח על הופעה של גידי גוב בשבלול (האנגר 13, נמל ת"א). 22:00, 100 ש"ח.

יום ג' (3.7)
1. נועם רותם משיק אלבום (סוף סוף!) בלבונטין 7. יחד עם החדש של דויד פרץ, עולה החשש שהחודש הזה הוא אחד מהחודשים בו כולם החליטו להוציא אלבומים נחשקים, ולגרום לנו פשיטת רגל. 20:30. לאיודע מחיר.
2. פסטיבל אינטימדאנס 07, פסטיבל עבודות מחול ואינטימיות (וגם קצת מוזיקה), יחל היום דווקא עם הופעה של אסף אמדורסקי, רע מוכיח ולהקת ננוצ'קה מניו יורק. (22:00, 85 ש"ח). מלבד זאת, יחולקו תוכניות הפסטיבל לשתי תוכניות שיעלו כמה פעמים במהלך השבוע. פירוט מלא פה.
3. מצחיק. בדיוק השבוע תהיתי מאיפה מוכר לי השם 'דנה עדיני', ועכשיו, כששמעתי על השקת האלבום החדש של הבנות נחמה בגולדסטאר זאפה (ראול ולנברג 24), נפל האסימון: היא אחת מחברות הלהקה. אניווי, אחלה להקה. 20:45, 70 ש"ח.
4. שלוש שמיניות נמצאים בקפה ביאליק (ביאליק 2). בתור מתמטיקאי, עלי לקדם הרכבים שיש מספרים בשמם. 22:30, 25 ש"ח.
5. השבוע בסטאוט (הארבעה 14): Deadwood, Wild Chord ו The B. שעה 23:00. 5 ש"ח.

יום ד' (4.7)
1. אין כזה דבר, שבוע שעמית ארז לא מופיע בו. אחרי הופעה עם להקה מלאה שבוע שעבר, הפעם הוא נמצא בצניעות, לבד, בצוזאמן (לילנבלום 17). 22:00. 20 ש"ח.
2. אם הכל יפעל ע"פ התוכנית, אז זבולון דאב סיסטם יגיעו להופעה הדו-חודשית שלהם בחוף מציצים (יחד עם סרג'יו). רוטס, ראב א' דאב ועוד דברים שחורים. 21:30. חינם.
3. לא באמת חשבתם שמארגני האירועים בארצנו ידלגו על יום העצמאות האמריקאי, נכון? אלוהים, אפילו את יום העצמאות הזימבבואי היינו מציינים פה, לו רק ידענו מתי הוא יוצא. ביר מאסטר וסמואל אדמאס מארגנים מסיבת בירה ובשרים באינגה ביץ' שבהרצליה פיתוח. הבירה (של סמואל אדאמס כמובן) אמורה להימכר בזול, וייערכו הגרלות בין רוכשי המשקה. 19:00, כניסה חינם – והרמת כוסית למען תרבות בירות הבוטיק בארה"ב ב – 21:00. צ'ירס!
4. גם הפאבים חוגגים את 4 ביולי. לצד החגיגה המסורתית של מייק'ס פלייס (הרברט סמואל 86), יש את הבלום בר (קינג ג'ורג' 2) והסאבליים (סלמה 53), שחוגגים עם המבוגרים, צ'יפס ובורבון פלוס הופעות מוזיקליות (The Exporters בבלום בר ולהקת שמן בסאבליים). בטמפטיישן (אלנבי 35), יערכו דווקא מסיבת קולג'. אני ממש מקווה שזה כולל תחרות החולצה הרטובה. תמיד רציתי לראות אחת כזאת.
5. במרכז ביכורי העתים (הפטמן 6) יש ערב קאנטרי, בלוז ופולק, עם גבע אלון (המלך!!1), שלישיית דברי הימים ועוד (מה עוד? מי עוד? למה שהם לא יפרטו את העוד?). 22:30, 30 ש"ח.
6. Strawberry Jam נותנות (או שאני טועה, וזה לא הרכב נשים?) הופעה בלבונטין 7. 20:30. 30 ש"ח.
7. The Girls, אחלה הרכב רוק בועט שבעולם, נמצא גם הוא בלבונטין 7. 22:30. 40 ש"ח.
8. אם המידע שלי נכון, אז בנו-לימיט (שביל המרץ 6), מביאים היום בצניעות רק הרכב אחד Dub LFO. עשר, 40 ש"ח.

יום ה' (5.7)
1. אנשי כתם ממשיכים לגלות מקוריות, ועורכים ערב הקראת שירה שהוא "לא קונספטואלי, לא מזרחי, לא חברתי, לא השקה ולא נגד הכיבוש". אני לא מבין (מגרד את הראש במבוכה), אז למה מקריאים שם שירה?? איה בז'רנו, ניר ברעם, אילן שיינפלד, יהודה ויזן, רן יגיל, ציפי שטשוילי, עודד כמלי, חגי ליניק ורונן סוניס יקריאו, בהנחייה ובליווי מוזיקלי של יובל בן עמי. זה יקרה בסלואו משה (המחוגה 4), ב – 20:30, עם כניסה חינם. נשמע כמו אחלה אירוע.
שירה, סתם ככה?

2. ואם שירה סתם כך אפשר, אז גם בירה סתם כך זה טוב (איזה מבנה תחבירי נוראי יש למשפט הזה). בפקולטה לחקלאות לרחובות, מקום ידוע של מסיבות פרועות מסתבר, ייערך כנס תרבות בירה, שיכלול הרבה מהמשקה, וגם קצת הרצאות מחכימות. צפויות להימזג מיטב הבירות המיוחדות שמיובאות לארץ – וארבע מבשלות בוטיק מקומיות: מבשלת הנגב הותיקה, פילוסוף, שסוף-סוף מתחילה להיות קצת מסחרית, שילר'ס (לא טעמתי מספיק, לצערי, מתוצרתם) – וכמובן, הדאנסינג קאמל, שצפויים להפתיע עם בירה קיצית חדשה. מ – 18:00. 25 ש"ח כניסה, 20 ש"ח במכירה מוקדמת. פרטים מלאים פה. כניסה מגיל 18 כמובן.
3. מאור כהן ופיטר רוט מופיעים בשותף בתמונע (שונצינו 8 ). 22:30. 60 ש"ח.
4. לאחר שקבעו, וביטלו, והוסיפו הופעה, וביטלו, ושוב קבעו וחוזר חלילה, מגיעים סוף-סוף הבלונדהד רדהד לשתי הופעות ראשונות מתוך שלוש בהאנגר 11 (היום) ובבארבי מחר (קיבוץ גלויות 52). חמישי ב – 21:00, שישי ב – 22:00, כל הופעה 220 ש"ח. ודעתי? אני מכיר רק את אלבומם האחרון, שהוא טוב פלוס, אך לא יותר מכך.
5. היפ הופ סולחה, מופע היפ הופ עם כוכבים יהודיים וערביים, למען דיאלוג, סובלנות וכל הג'אז הזה. יהיו: סגול 59, Y-Love, Dam, בן לביא ו – Saz. לבונטין 7, 22:00, 50-60 ש"ח.
6. קטמין, להקה שלא מופיעה הרבה (ומספיק) בת"א, נמצאת היום בקפה מרסנד (פרישמן פינת בן יהודה). 21:30, 15 ש"ח. מופע פותח של מיכל ספיר. בונוס: קבלו קטע מוזר – בטיים אאוט רשום שהופעה זו נמצאת בקולטורה. באתר של קולטורה לא יודעים על זה, ולכן אנו בוחרים שלא להאמין לטיים אאוט.

סופ"ש (6-7.7)
1. דינוזאורי הרוק, איגי פופ והסטוג'ס, מגיעים במוצ"ש לביתן 1 בגני התערוכה. אז למרות החשיבות ההיסטורית של הלהקה, מעולם לא הצלחתי להתחבר אליהם ברמה של יותר מ "נחמד לשמוע", ולכן לא אקנה כרטיס (במחיר של 219 ש"ח) להופעה (אגב, לאיגי לבד מאד מאד התחברתי. לא ברור איפה מצוי ההבדל). מי שכן אוהב אותם, צפוי לקבל שואו-מטורף. את מה שאיגי שכח על לתת שואו, רוב האמנים עוד לא הספיקו ללמוד. פתיחת דלתות ב – 20:00. ההופעה תתחיל ב – 22:30.
2. אין בידי יותר מדי פרטים על העניין, אבל זבולון דאב סיסטם יופיעו בשישי בצהריים (15:30-18:00), בשלוותה, שבנמל ת"א. חינם? לא חינם? יהיו עוד להקות? לא יהיו? ואללה, לא יודע!
3. זה באמת היה צריך להגיע בקרוב: לבונטין 7, מועדון ההופעות ששינה, לא פחות, את תרבות ההופעות בעיר, הפך כמובן למקום מיתולוגי בשנת קיומו. היום יחגגו זאת, בחינם (יששששש!) עם הבילויים, מידנייט פיקוקס, יעל דקלבאום, שלומי שבן, DUB LFO וכל שאר הכוכבים שעשו את השנה במקום. 22:00.
4. אוווווווווווווו. Street Art Festival בסלמה 46 הוא פסטיבל אורבני המכיל 12 להקות (טובות, טובות – לא לדאוג. פירוט פה), במת מחול תנועה ותאטרון, מתחם גרפיטי, די.ג'ייז, אלכוהול ודברים שבסגנון. אירוע אורבני מהסוג האהוב על כולנו. זה מתקיים בשבת, בסלמה 46 (הכניסה מרחוב הרא"ש 3), אחת האורוות האהובות בעיר. 14:00-חצות, חינם.
5. נרגעתם ממלחמת הכריות? יופי, כי בשישי הקרוב, בשעה 15:00, מגיעה אליכם מלחמת מים בכיכר רבין. תאריך יותר טוב מזה, פארש הטובים לא יכלו לבחור. כניסה חינם כמובן.

בקטנה:
1. החל מיום א', תיאטרון תמונע יחל להיות מועדון ללא-עישון. בונוס גדול לחובבי הופעות רבים (ועונש למעשנים רבים כמובן).
2. אז לעכבר העיר צורף השבוע מוסף "חמישים הפאבים הטובים בת"א". בשונה מפעמים קודמות, לא מדובר באוסף ביקורות, אלא בסיפור שתיה ארוך של איתמר בן כנען, הכולל בתוכו מיני-ביקורות על המקומות במוסף. אז מקורי זה כן, חביב גם כן – אבל רצוי זה לא. במוסף אינפורמטיבי לחלוטין, הייתי מעדיף שישמרו על הפורמט הישן, ושיציינו למשל, מחירים אופיניים למקום, הפי האוור, ועוד כל מיני זוטות שכיף לדעת כשמחליטים לאיפה ללכת. אני לא נגד מקוריות, באמת לא, פשוט צריך לדעת איפה לדחוף אותה. דפי זהב אמנותי, למשל, נשמע לי מה-זה-רע.
3. שתי רשימות על עישון של יובל (ג'וב) הרגיל עלו השבוע. אינני מסכים עם כל מילה שלו, אבל בגדול נראה לי שלצד חוק העישון במקומות בילוי, צריכה לבוא גם אופציה שתתן לאנשים לשתות בירה עם סיגריה. למה? כי נראה שיש מממממממש הרבה שרוצים בכך. (הבהרות רגילות בנושאים רגישים: איני מעשן, וגם אינני חושב שכל הפאבים צריכים להתיר עישון כמו עכשיו. אבל מצב של איזון בין פאבים המתירים עישון, לבין אלו שלא, היה יכול להיות נחמד לכולם).

10 תגובות

  1. לרמן הגיב:

    יש!!! תמונע ללא עישון. אפשר לחזור לטיש הגדול שם. זהו, כנראה שבאמת ימיהם של המקומות המתירים עישון בארץ ספורים. שנחיה ונזכה להגיע לזמן בקרוב בימינו אמן, סלה.

  2. ניימן הגיב:

    אכן, כך זה נראה (למעט המקומות המממממממש קטנים, שאני ספק אם זה יהיה המצב שם בשנים הקרובות..)

  3. דנה הגיב:

    אני עוד לא התאוששתי מהערב היחיד שעבר עליי ללא עישון בבארבי, והוא ההופעה של רג'ינה ספקטור.
    עוד רחוק היום, לדעתי

  4. מיכל הגיב:

    איזה שבוע מצוין! גורם ליום ראשון להיות קצת פחות מעיק… 🙂

  5. ניימן הגיב:

    דנה, ההופעה של רג'ינה הייתה בלי עישון?? ואללה. לא ידעתי :] כבוד. זו הייתה דרישה שלה או משהו?

    ומיכל – יאה. בהחלט עוזר לשביזות יום א'..

  6. אמן מוכר בעילום שם הגיב:

    במקרה הגעתי לדף שלך. אם זה באמת נכון אני לא מאמין שאוכל להופיע בתמונע. לפי איך שזה נראה, אאבד חצי מהקהל שלי. מה חבל

  7. ניימן הגיב:

    מעניין אם האישור חל גם על אמנים מופיעים? סביר להניח שכן.

    אניווי, זה פורסם בהרבה מקומות. למשל, כאן:
    http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/601/774.html

  8. מיכל הגיב:

    כן כן.. תצחק על החיילת…

    בנוגע לסוגיית העישון, דבר ראשון, כלא מעשנת שנרתעת מעישון פאסיבי, אין ספק שללכת להופעה ולא לשוב ממנה עם ניחוח סיגריות מרענן והרגשה חנוקה למדי זה בהחלט חלום רטוב..

    מסכימה חלקית עם הפתרון שהצעת – נשמע נוח למדי אבל יש משהו מגביל ואף מעט מטריד בהפרדת מקומות הבילוי למעשנים ולא מעשנים.. אולי פתרון נכון יותר יהיה לפי גישת החלוקה לאיזורים באותו המתחם (כמו בזאפה), אם כי זה עדיין בעייתי במקומות קטנים.
    משערת שבסופו של דבר תווצר איזושהי פשרה – שכל מקום יתאים עצמו בדרך זו או אחרת לחוק תוך התחשבות בגודלו ובאוכלוסיה שבדרך כלל מגיעה…

    🙂

  9. ניימן הגיב:

    כן, אכן הבעיה היא באמת במקומות הקטנים, שלא יכולים ליצור חלוקה – לא מבחינת השטח, ולא מבחינת התקציב.

    ופשרה? לא יודע. אני דווקא צופה אמריקניזציה, שסופה יישארו כמעט אפס מקומות מתירי סיגריות. קשה לקרוא לי אדם נוסטלגי, אבל יש משהו רומנטי במראה של פאב אפוף עשן. לא בריא בעליל (בטח ללא-מעשן כמוני), אבל רומנטי.

    "לזה, לזה היא טובה הקידמה: לעשות מאנשים בני אדם. אבל לדברים הפשוטים ביותר – הרי היא חולירע של ממש" (ציטוט חופשי מאד של איזה סופר צ'כי. במקור הוא דיבר על לחם, חמאה, בירה וכדומה).

  10. אריאלה הגיב:

    הי ניימן,
    לגבי מה שפרסמת על מופע פולק בביכורי העיתים ב-4.7 :

    קוראים לערבים האלה The Tel Aviv Folk Club והם מתקיימים בדרך כלל פעמיים בחודש
    ביום רביעי הראשון של כל חודש והשלישי של כל חודש, החל מ-20:30 .(ולא 22:30 כפי שכתבת)
    בכל ערב מתקיימות 4 הופעות חיות, אקוסטיות,( ללא הגברה כדי לשמור על האינטימיות) בנות חצי שעה כל אחת, וסגנון המוסיקה נע בין פולק, שנות ה- 60 , קאנטרי, אירי, בלוז ועוד – כולל חומרים מקוריים בסגנונות הללו – ורוב החבר'ה שלנו שרים באנגלית.
    זו מעין שמורת טבע מוסיקלית בעולם שבו רוב המוסיקה כיום מוצגת באוירה מעושנת על רקע אנשים מדברים או בסאונד מחריש אוזניים.
    בעיני – כיף פשוט וטוב !
    ה4.7 היה המפגש האחרון כי אנחנו יוצאים לפגרת קייץ וניפגש שוב באותו מקום –
    או ב- 5.9 או ב-3.10 .

    נסה פעם – אריאלה אוריון (המארגנת )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting