אירועי השבוע האמיתיים 4.8.2007 – 29.7.2007

ראשית, למי שלא עוקב אחר הבלוג: ביום רביעי אני ממריא לחודש של חופשה אינטנסיבית באירופה, ולכן לא יתפרסם כאן כלום (כולל אירועי השבוע האמיתיים) מאז ועד אמצע ספטמבר (קצת אחרי החזרה). פרטים פיקנטיים אחרים ופוסט חופשה (שביתה) יהיו כאן בהמשך השבוע.

חוץ מזה, נראה שהחופשה היא בזמן מושלם, כי יש לנו שבוע נהדר בכל קנה מידה, ובכל טעם אישי. נראה לי שכולם ימצאו משהו מלהיב השבוע.

אז למה לשים לב? למד בליס וספיריטו (שתי הופעות שונות) בראשון, אירועי ט"ו באב במסעדות ופאבי העיר בשני (דווקא לא מלהיבים), חגיגת היין הישראלית ואוסף קטן אך-איכותי מוות של הופעות טובות בשלישי, פסטיבל הבירה שנחנך בירושלים ברביעי, מסיבאפי, ערב הופעות בבית הלבן והשקת דיסק לבילויים(!) בחמישי. ובסופ"ש: כל האופציות שיש בסופ"ש נהדרות, פשוט לכו לכולם, ותטבלו במסיבה או שתיים מעכבר העיר של שבוע הבא.

הערת אגב: מוזיקה צוענית זה-א'דבר!

יום א' (29.7)
1. לא כדאי לכם לפספס את ליין יום א' באברקסס (לילנבלום 40) היום, כי מד בליס הנהדרים מגיעים לשם. לא הרבה להקות מביאות כל כך הרבה עוצמה בהופעה אחת. 22:00-23:00-24:00 (או משהו בסגנון). חינם.

יא-ואר-אדי, איזה פרצוף מיוסר

2. להקה עוצמתית ותיאטרלית אחרת, וגם אחת הלהקות החביבות עלי, ספיריטו, מגיעה ללבונטין 7. ביקורת קצרצרה עליהם (שלי!) יש פה. 22:30. 30 ש"ח.
3. 'לפוצץ ת'בועה', ערב מוזיקה עכשווית (יענו, תזמורתית עכשווית), ובהשתתפות האקדמיה המלכותית של האג (בלי צחוק), אמור לעזור לייצר את השטח האפור בין מוזיקה עכשווית לפופ ורוק. נשמע מרתק אש. 20:30. לבונטין 7, 30-40 ש"ח.
4. תגידו לי, מה זה? יאיר גדסי מופיע במרכז ממעל ממש (קינג ג'ורג' 15). 20:30. 30 ש"ח. מוזר.. אמן שאני לא מכיר, במקום שמעולם לא שמעתי עליו במרכז ת"א.
5. ביהושע (בן יהודה 22) נמצא ניר גבר עם ערב קאברים. נראה לי שזה ערב מסורתי המתרחש כל יום ראשון. 22:00. 10 ש"ח.

יום ב' (30.7)
1. הפנינג סוף העונה – ערד 2007, שהוא בשום פנים ואופן לא פסטיבל ערד (אלא סתם אירוע עם "חבורות זמר" בערד), מתחיל היום ונמשך שלושה ימים. אפילו אם אתם לא בקטע, תעיפו מבט בתיאור האירוע באתר, ותראו הומאז' יפה (אם כי בטח לא מכוון) למודעות הפרסומת של שנות החמישים. יהיה, כמו שכתוב שם, "בירה ומצב-רוח עם אמנים וחבורות זמר". מגניב.
2. פסטיבל המחול בכרמיאל 2007, מתחיל היום ונמשך עד חמישי. חובבי הז'אנר כבר ימצאו את המידע לבד באתר הפסטיבל, כך שאין טעם להרחיב.
3. סוף סוף אירוע בת"א: תנועת המרי מופיעים בקפה ביאליק (ביאליק 2) ב – 22:30. 20 ש"ח.
4. אדום-לבן יתנו פרוג ישראלי בסאבליים (סלמה 53), Mamashkanta יתנו Pאנק-רוק ספרדי בבלום בר (קינג ג'ורג' 2). שניהם יתחילו ב – 22:30, ושתי ההופעות חינם.
5. שני אירועי בירה מרגשים מחכים לנו השבוע. הראשון, התל-אביבי והיותר צנוע מביניהם, הוא ערב טעימות בירה ושוקולד של בירמאסטר. הערב יישדך בין שש בירות פירותיות, קינוחיות באופיין ונדירות, עם פרלינים מתובלים. רשמים מחברים שהשתתפו בערבים קודמים היו חיוביים ביותר. נורמה ג'ין (אליפלט 23), 19:30. 99 ש"ח ליחיד, 179 לזוג. הרשמה מראש *חובה* בטלפון 052-8196900.
6. מסעדות העיר יצאו ב – 1001 מבצעים לט"ו באב. אין לי שום כוונה לפרט את כולם (להירדם על המקלדת זה לא כיף), אז גשו לע"מ 76 בטיים אאוט הוירטואלי, ותחכימו בעצמכם.
7. הנה אופציה מהנה לט"ו באב: הופעה של בני בשן בצוזאמן הקטן והאינטימי. 22:00. חינם.

יום ג' (31.7)
1. חגיגת יין ישראלית במוזיאון ישראל בירושלים, נראית כמו אחד האירועים הכיפיים של השבוע – אפילו אם יין זה לא הקטע שלכם (למרות שעדיף שתאהבו אלכוהול כדי להנות שם). למה? כי תמורת 55 ש"ח בכניסה מקבלים גביע לטעימות חופשיות משלושים יקבים, כי האירוע נערך בגן הפסלים המקסים של מוזיאון ישראל (יש במה ללטוש עיניים בזמן השכרות), כי תהיה מוזיקה – ובטח בכלליות, אחלה אווירה. עד יום חמישי, 19:00-23:00.
2. בדיוק כשחשבתי שיום שלישי עומד להיות חלש בת"א, גיליתי שהדרה לוין ארדי המקסימה, עם המוזיקה הקסומה שלה, מופיעה בלבונטין 7. 21:00. 50 ש"ח.
3. אחרי הגילוי המרעיש מ – (2), הלכתי לקנות בק-פק לטיול במסלול, ומצאתי מוכר נחמד, דחבר בלהקת זבוב עם גרוב. נחשו מה חברי הלהקה עושים היום? נכון! מופיעים בלבונטין 7. פשוט לשים שק שינה במועדון הזה ולהנות כל יום ממוזיקה איכותית. 22:30. 30-40 ש"ח.
4. אחרי כל זה קיבלתי מייל מקסים מבחור בשם איתמר ישראלי, שהוציא EP בימים אלו (בשם Die With Beauty), ומופיע היום בסטאוט (הארבעה 14). שירים של איתמר אפשר לשמוע פה, ואת ה – EP ניתן יהיה לקנות בהופעה. שיהיה רק בהצלחה! 21:30. חינם.
5. מצוירים בסלון, שעושים קאנטרי-פולק-רוק, עושים זאת היום בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30, 20 ש"ח.

יום ד' (1.8) – ניימן טס לאירופה
1. Afternights מארחים את תהילה טייכמן ו hepi בסב קוץ' מילגה (המשביר 22). אינני מומחה גדול להרכבי להקות אלו, אבל פוסט זה גורם לי לחשוב שנועם קובץ' חבר באחת מהן. סתם מין הרגשה שכזאת.

בייסמנט

2. בפסטיבל סמילנסקי בב"ש, שנערך כל יום רביעי ברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה בב"ש, מופיעות היום שתי להקות חביבות אלי במיוחד: לנזז (אלו משיר השבוע בשבוע שעבר) והאזרח צודרוב השפנפן. ב"ש? בקיץ? יותר חם ממה שהיה בת"א השבוע לא יכול להיות שם. 19:00-23:00. חינם, נראה לי.
3. שאלה: ערבי האמנות הרב-תחומיים בסלונה (תרצה 17) התמעטו לאחרונה, או שסתם הפסיקו להודיע לי עליהם? הערב, בכל מקרה, יתקיים שם ערב 'פצ'ה קוצ'ה'. סביר להניח שהשם אומר הכל, אבל בכל זאת ארחיב ואומר שאמנים ומעצבים יציגו 20 דימויים, כל אחד למשך 20 שניות (קצת מיותר להסביר, באמת, אני יודע, אבל בכל זאת). 20:20. לא רשום מחיר, אז בטח חינם.
4. בקולטורה (הרצל 152) יופיעו היום לא פחות מחמש להקות – מה שנקרא 'מרתון' בעגה המקומית. מדובר ב – Camel Toe, Recall Day Dream, ארלקינו, אלמנה שחורה ו White Noise (שאם הבנתי השבוע שיעור מוזיקה שקיבלתי, זהו גם שם להקה פורצת דרך מהסיקסטיז). 21:30, 40 ש"ח = 8 ש"ח ללהקה.
5. איזה שם מגניב זה קוביאשי פורצלן, נכון? ומגניב גם מגניב שהם מופיעים היום בבלום בר (קינג ג'ורג' 2). 22:30, חינם.
6. פסטיבל הבירה בירושלים היקנה לי שני ערבים קסומים בשנתיים האחרונות, ולכן כה חבל לי שלא אצליח להגיע אליו השנה. למעלה מ – 95 מותגי בירה, הופעות חיות, אווירה ירושלמית קרירה וכמובן – בירה ביתית משובחת, יחכו למבקרים. בשנים קודמות כניסה עלתה כסף, השנה לא קיבלתי הודעה על תשלום – וייתכן שהכניסה חינם. תהנו, תכתבו לי איך היה, ותוציאו את עיני מקנאה בעודי נאלץ להסתפק בגני הבירה של אוסטריה.
7. אוי בוי מופיעים בלימה לימה (לילנבלום 42) עם רגאיי לקצות הלחיים (ביטוי חסר פשר שחשבתי לאמץ, ואז ויתרתי. הוא טיפשי). 22:00. חינם.
8. פסטיבל רוק'מחול בסוזן דלל (יחיאלי 5, נווה צדק), מתחיל היום ויימשך גם (ובעיקר) שבוע הבא. פרטים על מי מופיע וכמה עולה יש פה.

יום ה' (2.8)
1. וידוניסט חדש כמוני, שראה באפי פעם ראשונה רק שנה שעברה (אך כיום כבר מצטט ציטוטים נבחרים מתוך שינה, רוקד את המחזמר כמו בלרינה – ומודה שג'וס וידון הוא המאסטר שלו), לא יכול לא להתרגש מול אירוע וידון הגדול של השנה: מסיבאפי 2007. בשנתה החמישית, למסיבאפי יש כבר מבנה קבוע ומוצלח: הקרנת פרקים, פעילויות, תחרויות טיפשיות, ריקודים עד אור הבוקר – וכמובן, המממממון שיחות מעמיקות על יחסי באפי-אנג'ל-קפטן מל וחבריהם. פרטים מלאים יש באתר המסיבה המושקע. קולטורה (הרצל 154), 21:00-6:00. 45 ש"ח לקהל הרחב, 30 ש"ח לחברי מועדון.
2. הבית הלבן (שביל המרץ 2, דירה 12 קומה 3), מארח ערב הופעות שני בתולדותיו (אחרי שלוש מפסיקים בדר"כ לספור). יתארחו שם לבנון, המונוטוניקס (להקה שיודעת לתת שואו) וריבת תות (הידועים גם בשם Strawberry Jam). מתחיל ב – 20:00, 40 ש"ח, ושווה כל אגורה של הסכום הזה. חוץ מזה – 'סתכלו איזה פלאייר חמוד יש להם – הוא גם נבחר לפלאייר השבוע של עכבר העיר:

הפלאייר *כמעט* הכי יפה בפוסט השבוע

3. הבילויים משיקים אלבום חדש (יש!) בבארבי (אויש!, קיבוץ גלויות 52). 22:00. 80 ש"ח.
4. זאב טנא יהיה בקפה מרסנד (פרישמן 18) בליוויו של אמיר זיסקוביץ'. 21:30. 10 ש"ח.
5. ו.. שרון הולצמן יופיע בחינם בסאבליים (סלמה 53). 22:00.
6. גלעד שגב יופיע, לא בחינם (30 ש"ח) בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30.

סופ"ש (3-4.8)
1. אנרגיות, רעש ומוזיקה טובה – הקרקס של המידנייט פיקוקס מגיע ללבונטין 7 בשישי. 21:00. לאיודע מחיר, בטח 30-50 ש"ח.
2. מגילויי השבוע החולף: כל מיקסטייפ-צועני עכשווי ברשת מכיל לפחות שיר אחד של בלקן ביט בוקס (והכוונה היא לא למיקסייפים של ישראליים). כן, הלהקה היא מהבולטות בעולם בתחום הרוק-הצועני השמח. ואם יורשה לי להעיד, הופעה שלהם מעצימה את המוזיקה בעשרות מונים. בשישי הם יהיו בבארבי (קיבוץ גלויות 52), ויצליחו להקפיץ גם את הישנוניים מביניכם. 22:00. 75-95 ש"ח.
3. עוד בשישי: הבנות נחמה מגיעות לברזילי (הרכב 13). 22:00. 60-70 ש"ח. נראה לי שבכזה מחיר, תהיה שם יותר מסתם הופעה (אולי כחלק ממסיבה?), אבל אין יותר מידע בידי.
4. מעבר חד לשישי בצהריים: בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) מופיעים נערי הפוסטר. 20 ש"ח, כולל בירה. 14:00.
5. הפאנקיסטים מביניכם ישמחו לשמוע שבפטיפון (יצחק שדה 32) יערך בשישי ערב "זימה, טרור וחתולים חמודים". שילוש מושלם כמובן. ישתתפו: מחלקת חניקות שוטרים, אכזבות, Werner Alarm ו Forbidden Fruit.
6. מוצ"ש בלבונטין 7: פרנסיסקו לופו, פיגורה מוכרת כנראה בעולם המוזיקה האקספרימנטלית מכבד אותנו בביקור היסטורי. 20:00. לאיודע מחיר, אבל כן יודע שביום חמישי הוא ידבר ויציג עבודות במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית (ירמיהו 16, חולון).
7. יובל בן עמי ישיר וינגן שירי מסע ובלוז קייצי בסב קוץ' מילגה (המשביר 22) במוצ"ש. יחממו בקריאת שירה: עודד כרמלי ויהודה ויזן (ממגזין כתם). 20 ש"ח, שיוקדשו להוצאת כתם מספר 3. 22:00.
8. אלעד זאב יופיע בשישי בצהריים בסקוואט של פלורנטין (בטח מתכוונים לסקאווט ברחוב בן עטר 12). 14:00, לאיודע מחיר, אבל בטח בין חינם לממש קצת כסף. בכל זאת, סקאווט.
9. בשבת ימשיך להתקיים אירוע שכלל לא ידעתי שהחל: Jamming In The Park בפארק הירקון, צמוד לאמפיהול. הפעם יהיו שם Zvuloon Dub System המצוינים והמאד-פעילים. 18:00, חינם.

בקטנה:

1. השבוע נפל פור: הסרט היחיד שראיתי בהצגת בכורה הקיץ הוא הסימפסונים. איך היה? כיף גדול – כמו פרק ארוך ומצוין. לא התעלות מדהימה, אבל בהחלט חוויה שמשאירה חיוך ענק על הפנים. חוץ מזה – ספיידר-פיג שולת!!1 (והמבין יבין).
2. עם ראש מורד, בוש ונכלם, עלי להודות שפיספסתי שבוע שעבר את אחד הפלאיירים היפים של השנה. כפיצוי, הנה הוא פה לפניכם:

הפלאייר *הכי* יפה בפוסט השבוע!

3. אחרי זמן רב בלי נפילות, נתקלתי השבוע באתר שלא תומך שועל האש. האתר של חברת דן (אין לינק. לא מגיע להם).
4. צירופי מקרים קטנים של החיים: במקרה, באמת שבלי כוונה, הגיע אלי שיר חמוד של Art Brut השבוע (People In Love, ברוח ט"ו באב) ונפלתי שדוד לרגליו. והנה, ראיון עם איזה להקה מתפרסם בטיים אאוט? נכון מאד – עם Art Brut, לרגל צאת אלבומם החדש.
5. לא שאני ממליץ ללכת, אבל בזמן שאהיה בחו"ל תתקיים כאן עיר הבירה של גולדסטאר ב – 15-16 באוגוסט. סתם, שתדעו.

12 תגובות

  1. דואל הגיב:

    תגיד, אין אפשרות שהאתר יזכור אותי ואני לא אצטרך להכניס את כל הפרטים שמעל התגבה בכל פעם, זה די מציק…
    חוץ מזה, תיקון קטן – ללהקה שמנגנת ברביעי בלימה לימה קוראים "אוי בוי" ולא "אוי ובוי". לא מכיר את המוסיקה שלהם, אבל הבסיסט הוא אחלה בחור!

  2. דואל הגיב:

    זה כל כך מציק ששכחתי לכתוב ו' במילה תגובה!

  3. ניימן הגיב:

    כן, שאלו אותי זאת בעבר. אצלי הוא זוכר – ולא ברור לי למה אצל חלק מהאנשים הוא לא עושה זאת. מה שכן – יש לי כל כך מעט שליטה טכנית על הבלוג (אני מנהל הוורדפרס, לא השרת) וקשה לי לתקן זאת..

    תודה על התיקון! 🙂

  4. דוד הגיב:

    יאיר גדסי, סוג של זמר חסידי מהסוגה המכונה "מזויקה יהודית מקורית".
    סוג של בוב מארלי תימני, חלק חומר מקורי, וחלק מהמקורות

  5. ניימן הגיב:

    דווקא נשמע מעניין – משהו חדש שאני לא מכיר. אתעניין יותר לעומק בהזדמנות. תודה :]

  6. מרק ק. הגיב:

    הרעיון של עיר הבירה של גולדסטאר מזכיר לי סיפור אמיתי.

    לפני מספר שנים אירחה היינקן באמסטרדם ועידה של מנכלי מבשלות הבירה. הגיעו אליה המנכל של באדוויזר, המנכל של גינס, המנכל של קרלסברג ובעצם לא היה מנכל של מבשלה גדולה שהעז לא להגיע אליה.

    באחד מערבי הועידה החליטו המנכלים לצאת ביחד לפאב. הם התישבו ליד הבאר וכאשר הבארטנדר שאל אותם מה הם רוצים לשתות הם ביקשו כמובן את אחת מהבירות המובילות שלהם, אבל כאשר שאלו את המנכל של היינקן מה הוא רוצה הוא אמר *קולה*. כל יתר המנכלים הסתכלו עליו בתדהמה וכאשר הוא שם לב לזה הוא אמר "ראיתי שימים של דיבורים על בירות קצת המאיסו עליכם את המשקה המופלא הזה והחלטתם להזמין שתיה קלה, אז לא רציתי להיות יוצא דופן".

    (אם הבדיחה הצחיקה, אז היא הובאה כפיצוי על כך שהאוגדן עושה בעיות בשבועיים האחרונים ופשוט מסרב להפנות לפה.)

    מצד שני הכרתי אמריקאי שיצא לו להיות גם באירופה, שהיה בארץ בביקור של שבוע והוא טען שגולסטאר היא בירה טובה. לך תבין אמריקאים.

    ולהבדיל מפסטיבל הבירה, הסימפסונס הוא באמת סרט מצוין.

  7. Morin הגיב:

    איזו בעסה שלא תהיה במסיבאפי… כשתחזור תגיד, ונראה אם אפשר לסדר לך הקרנה נפרדת של ההפקה ההומוריסטית של השנה.

  8. גל ביש מזל הגיב:

    אני חייבת למחות. ביום שישי האחרון עשיתי את דרכי אל עבר הקוזה נוסטרה, בתקווה לראות את הפיטס וזק"א. לדאבוני הרב, המקום היה נעול.
    פספסתי משהו?

  9. ניימן הגיב:

    מרק – lol! ועוד פעם: lol! הבדיחה הזאת הולכת לכנס בירה הבא שלי :] ובלי שום קשר – גולדסטאר היא אחלה בירה לסוגה (לאגר אדום) – גם בבלגיה שמעתי טענות דומות.

    מורין – אווווווווווווווו. הקרנה נפרדת איז גוט! אני בעד :]

    גל – ואללה.. אהמ… ממש ממש לא נעים לי. עברתי עכשיו שוב על המייל שלהם, וגם על המיילים שקיבלתי מפיתקית, וכולם דיווחו בצורה זהה על ההופעות בצהרי שישי. אז סליחה – אבל אני (כהרגלי) מעביר את האחראיות הלאה.
    (וסתם בשביל העניין – באיזה שעה הגעת לשם?)

  10. גל ביש מזל הגיב:

    לא האשמתי אותך, חלילה. לא ראיתי בשום מקום דיווח על ביטול.
    הגעתי בסביבות 14:15. מן הראוי היה להגיע בזמן, אני מודה, אבל הייתי מצפה לאותות חיים כלשהם שם.

  11. מיכל הגיב:

    תגיד, מאיפה קיבלת את הפלייר של אוגנדפסט? ברשת?

  12. ניימן הגיב:

    גל, צודק צודק, אני מופתע מכך מאד.

    מיכל: <מסמיק> – אני באמת לא זוכר..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting