ספיישל פתיחת שנת הלימודים: מדריך קפיטריות

שביתה או לא שביתה, שנת הלימודים החלה. ואיתה החלו שלל סטודנטים צעירים להטריד את ההולכים ושבים בשאלות תמימות. 'סליחה, איפה אוניברסיטת ת"א?'*, 'איך מגיעים לגילמן?'**, 'אפשר להשאיל ספרים גם אם עוד אין לי כרטיס סטודנט?'*** – וכמובן, השאלה החביבה עלי בכל הזמנים: 'איפה זה בילמן??'**** (מבטא ארסי כבד).

בשלב כלשהו אנשים נהיים רעבים מלשאול כל כך הרבה שאלות. במיוחד לכבודם העלינו פה את מדריך המסעדות האולטמטיבי לסטודנט: מדריך הקפיטריות של אוניברסיטת ת"א. הערה: אין התחייבות לגבי המחירים. לא היה לי זמן לוודא את כולם.

אין תיאור. תבינו לבד.
(הכניסה לעתודאים אסורה*****)

הכוכב: קפיטריית ווב
הלהיט הבלתי מעורער של תחילת השנה ותקוות הסטודנטים לשנה החדשה. לא פחות. הגירסא החלבית, בדמות סבארו, משעממת למדי, ומציגה פיצה בכלל-לא-משהו וארוחות לא-זולות, של פסטות\דגים\לזניות ב – 24-33 ש"ח.

אבל הבשר – או! הבשר! עשרות סוגים (טוב, לא. אבל הרבה) של תבשילים איכותיים. מקבבים מצויינים, דרך עוף מוקפץ בשלל רטבים יצירתיים – ועד מנת הדגל שנגמרת בשעות מוקדמות: עוף במילוי בשר. גם התוספות עשירות, מגוונות – והכי טוב – נדיבות. מה זה אומר? שבניגוד למדיניות שתי התוספות בשאר הקפיטריות, כאן ניתן לקבל כמה שרוצים ממה שרוצים. 20 ש"ח למנה בשרית עם אינסוף תוספות. 14 ש"ח לצלחת תוספות ע-נ-ק-י-ת. אופציה מנצחת גם לצמחונים בינינו.

טיפ: הקפיטריה מנפקת כרטיסיה ל – 11 ארוחות ב – 185 ש"ח. חישוב מהיר יראה שבעזרת הכרטיסיה עולה ארוחת קצת פחות מ – 17 ש"ח. זו כבר ממש מתנה.

כוכב השנה שעברה: נפתלי
שנה שעברה נפלנו כולנו מתדהמה לרגלי קפיטריית נפתלי. זה לא שהיא הציגה שיטה שלא הייתה קיימת קודם (בניגוד ל'ווב'), אך האיכות הייתה סיפור אחר. תבשילים ותוספות ברמה שונה. גולת הכותרת הייתה 'יהודית', שהעמיסה הכל על הצלחת בנדיבות אין קץ – ולעיתים קרובות אף עקפה את מגבלת שתי התוספות. צלחת שקיבלת מיהודית הייתה עמוסה. צלחת מכמעט כל אחד אחר – חצי ריקה.

אז מה השתנה? ראשית, וזו מגמה שעוד ידובר בה בהמשך, המחירים עלו. קצת, בקטנה, אך עלו. הייתי מעדכן אתכם במחירים העכשוויים המדוייקים, אולם בימים האחרונים נעלם המחירון מקירות הקפיטריה (ולשאול לא באמת התחשק לי). שנית, והרבה יותר חשוב – יהודית נעלמה. לוחשים שקודמה לתפקיד הנהלה. בלעדיה, זה פשוט לא זה. אניווי, בין 17-24 ש"ח, תלוי איזה מנה בוחרים, לעיקרית פלוס שתי תוספות.

טיפ: חובבי הטוסטים מדווחים שבתחום זה אין על נפתלי. יש שם פשוט הרבה יותר תוספות מבגילמן או משפטים (או לפחות כך היה המצב בעבר).

יושב על הגדר: אקו (קפטריית לב)
יש אנשים הטוענים שאקו הביא לאוניברסיטה איכות אוכל שלא נראתה כמותה בעבר. אחרים, כמוני למשל, חושבים שאקו מייצג את כל מה שלא בסדר במין האנושי. הראשונים מדברים על בשר איכותי. האחרונים חושבים שהעיקריות לא ראויות למאכל חתולים (מלבד השניצל. מדי פעם). הראשונים חושבים שהתוספות איכותיות והשירות נדיב. האחרונים סבורים שאורז, ירקות, קוסקוס וצ'יפס (לעיתים פריך ולעיתים עיסתי) זה לא מספיק ולא מספק. איך אומרים? הדעות חלוקות.

המחירים סבירים בערך. המבורגר, צ'וריסו או שניצל בצלחת – 17.4 ש"ח (עליה של חצי שקל לעומת שנה שעברה). בפיתה – 18 ש"ח (חוץ מהצ'וריסו שנשאר 17.4 גם בפיתה. פתרונות לאלוהי הקפיטריה. קובות למיניהן, שמעולם לא טעמתי – 18 ש"ח – ותבשילים אחרים, שנטעמו ביום טראומתי אחד, ב – 23.

טיפ: מייצרים שם יופי של ברד קפה.

פינת אוכל באקו
(פינת אוכל טיפוסית באקו)

המיתולוגית: גילמן
גילמן זו לא קפיטריה. כלומר, כן, מוכרים שם אוכל – אבל, לא – לא באים כדי לאכול. באים כדי לראות, להיראות ולהרגיש חלק מברנז'ת מדעי הרוח המגניבה (שהיא, כידוע, גם החתך המגניב של חיי הלילה המקומיים).

אין שם בשר (שמולאנים יפי נפש!) – אבל יש קיש + שתיה ב – 16.80. ועד כמה שאני יודע, גם בירה (או לפחות הייתה בעבר). לאחרונה החלו להביא, לטענת השלטים, חומוס מ'סעיד עכו'. מנת חומוס + שתיה עולה 22 שקלים. במחיר כזה עדיף כבר לנסוע לעכו.

טיפ: הלאונג'-רום מהמם ביופיו ואיכותו. הרצליה פיתוח זה פה.

הקלאסית: בשר ורוח (איזור הסעדה)
'איזור הסעדה' הוא שם מאד מטעה. עלולים לחשוב, בטעות, שניתן למצוא שם אוכל. בשר ורוח היא קפיטריה כמו שמדמיינים בסרטי סטודנטים: גדולה, תעשייתית, מלוכלכת, זולה (לכאורה) – ועם אוכל שאפילו חתולים לא מוכנים לאכול. האגדה האורבנית מספרת על בחור שקנה צלחת קבבים בקפיטריה – עיווה פניו לאחר ביס, וזרק לחתולים – שברחו בבהלה ולא התקרבו למקום שלושה ימים. מסיבה לא ברורה צובאים אנשים על המקום בשעות הצהריים. אולם סביר להניח שאותם החבר'ה היו מחכים בתור גם בגן הצבאיים לו היו משנים את שמו ל'אתר הסעדה' (ובכך יוצרים סיטואציות כלל לא נעימות).

עיקרית + 2 תוספות תקבלו תמורת 17.4 (שוב עליה בחצי שקל). אלא אם כן העיקרית היא: שווארמה, חזה עוף, קבב או נקניקיות (ואז המחיר מאמיר). לא יכלו לאמר בפשטות ששניצל עולה 17.4? למה להסתבך? יש באיזור גם למון גראס סביר ביותר, עם ארוחה מפוקחת העולה 20.4 שקלים. המקדונלד'ס המקומי מתהדר במבצעי אוניברסיטה מיוחדים (שלא יפורטו פה. אנטי גלובליזציה וכאלה) – ויש גם סניף של עלים ירוקים. אנילאיודע עליו כלום, ומשתדל לשמור על זה כך.

טיפ: גלידה ב – 1.90 (עולה 2.50 ש"ח) במקדונלד'ס היא קינוח מסורתי לארוחה. המכונה מקולקלת כמובן שלושים אחוז מהזמן, אבל זה לא מה שישבור אותנו.

הצמחונית: משפטים
הקפטריה הצמחונית הרשמית של האוניברסיטה מציגה פרדוקס: מנה צמחונית + 2 תוספות עולה (הרבה) יותר ממנה בשרית מקבילה בכל קפיטריה אחרת. כמה הרבה? 23 ש"ח (עליה של עשר אגורות השנה). למה? לא ברור. באמת שלא.

גם יתר המקום בכלל לא זול. פסטות עם רטבים עולות 25-27 ש"ח (תלוי בסוג הפסטה). חומוס בחומוסיית חומוס-חומוס, וזה באמת מעליב, עולה 18 ש"ח. תוספת צנובר לחומוס היא 4(!) ש"ח. בערך 40 אגורות לצנובר. מחיר הגיוני לחלוטין לו היו הללו עשויים מזהב. לעניות דעתי חומוס באוניברסיטה אמור לעלות פחות מחומוס במרכז ת"א (ובטח שלא יותר) – ואולי גם פחות משניצל בצלחת. לכו תבינו.

טיפ: פיצריית מיסטיק-פיצה מייצרת פיצות מצויינות וזולות (15 ש"ח) במקום. אחלה ארוחה.
טיפ מס' 2: הפלאפל בקפיטריה הינו הגרוע מסוגו בעולם. גם למחיר של 7.40. אפילו פלאפל שהכנתי עם סלע בארה"ב, לפני כמה שנים, היה מוצלח יותר בשבע רמות.

המסתורית: שניצל איילה
שניצל איילה ממוקם בשולי האוניברסיטה, בפקולטה להנדסה. מה שמביא לכך שרבים לא מודעים לקיומו. מה מציעים שם? כנראה בדיוק מה שמציעים בשניצל איילה סטנדרטי (לא בטוח. מעולם לא פגשתי מישהו שאכל ברשת מחוץ לאוניברסיטה) – רק יותר בזול. שניצל\חזה עוף ודומיו בפיתה – 18 ש"ח. בצלחת – 18.5. בבגט – 20. יש גם שישליק בצלחת – אך זה יקר. 25 ש"ח.

טיפ: מנת המוקפץ הלא-מיוחצנת של המקום מפתיעה באיכותה. חסרון? היא מכילה שום ובצל. שילוב שגם רווקים לא רוצים לאכול כל יום.

הרחוקה: קפיטריית רפואה
מעולם לא אכלתי בקפיטריית רפואה. היי – לקח שנה בכלל עד שידעתי שיש אחת כזאת. מה שכן, קיומה הגיוני מאד. אם יש אגודת סטודנטים מיוחדת לרפואה – אז למה שלא תהיה גם קפיטריה?

מנה עיקרית + 2 תוספות + סלט\מרק עולה 20 ש"ח. קומבינה מצויינת. מעט ממכריי שאכל שם טען לאיכות סבירה לחלוטין. אם כי לא כזו המצדיקה את ההליכה.

טיפ: אחלה מקום לבצע בו בליעה-לא-נכונה של אוכל. שוכני האיזור ישמחו להזדמנות ליישם את התיאוריה מהשיעורים.

מחוץ לאוניברסיטה: קופ טו גו
לא בדיוק קפיטריה, אבל בית הקפה של האוניברסיטה מכיל תפריט סטודנטים מכובד, ולכן ראוי להיכלל בסקירה זו. המנה היחידה שטעמתי מהתפריט, ואף זו המהווה את מנת הדגל של המקום, היא שקשוקה. מסקנות? סבירה בהחלט. אם כי לא מתחרה ראויה לאפי מאור יהודה.

טיפ: בימים אלו מתקיימת במקום שביתת מלצרים, הטוענים ליחס איום ונורא (הסיפורים מחלחלים). כדאי שמצפונכם יהיה מודע.

———————
* לא. זו אוניברסיטת עזה. אוניברסיטת ת"א נמצאת ליד מחסום ארז.
** מחפש כוסיות, אה? :]
*** וודאי! משאילים פה ספרים על בסיס אמון! כרטיסי סטודנט זה לחשדנים.
**** באוניברסיטת עזה. ראה (*).
***** נא לא להיעלב! זוהי בדיחת אוניברסיטה עתיקה הנאמרת כאן במלוא המודעות העצמית.

22 תגובות

  1. Morin הגיב:

    לא החליפו את קפיטרית ווב ברשת קפה כזו או אחרת?

  2. ניימן הגיב:

    נכון להיום בצהריים – לא :]. יש שם דוכן קטנטן של רשת קפה זו או אחרת (לא זוכר איזו) – אבל הוא באמת זניח אל מול סבארו והחלק הבשרי.

  3. סטיבי הגיב:

    ומה עם המיני-מיני-קפיטריה במקסיקו? הא?
    (אפשר לראות אותי עוברת שם בהפסקות, ליד)

  4. ניימן הגיב:

    היא נראית לי מיני-קפיטריה מדי. גם זו ברקאנטי לא נכנסה מאותה הסיבה..

  5. שרון הגיב:

    המממ, אנסה את ווב השנה, בהחלט.
    בקשר לשניצל איילה – הייתי אוכלת בסניף הרענני לפעמים. עד שנמאס לי מזה שחבריי לעבודה היו עושים פרצוף ושואלים אם גנבתי מגשית מהאוכל של הכלא. נו, סביר.

  6. zikit הגיב:

    החיים הטובים, יום לא הייתם שורדים בקפטריות הטכניון. המסקנה שלי ושל חבריי לתואר השני (שלוש אקדמיות לפחות בארץ במצטבר) והמסקנה הבלתי נמנעת היא: אין בחורות-אין אוכל טעים בקמפוס

  7. D הגיב:

    המשפט "אפילו פלאפל שהכנתי עם סלע בארה“ב, לפני כמה שנים, היה מוצלח יותר בשבע רמות" מקבל משמעות די מוזרה אם לא מכירים את סלע.
    (-:

  8. ניימן הגיב:

    זיקית – נו, בגלל זה אני לא שם :]
    D – א. את מכירה את סלע :] ב. נמאס לי לכתוב 'סלע, מעצב הבלוג'. החלטתי שאחרי חמישים פעם אפשר לוותר על התיאור הזה…

  9. tur הגיב:

    תוספת ירושלמית: למה בהר הצופים הקפיטריות לא כאלה (יש רק חלבי סביר-, ובשרי צבאי)?… בטובים יש רק סלטייה (לא רעה, ברוח 🙂 ) וטוסטים בבצלאל (שזה ממש רחוק)

  10. ניימן הגיב:

    וחשבתי שאצלנו המצב לא משהו…

  11. tur – שקר וכזב, את מספקת נשק בידי הת"א הרוצים לעשות מאתנו חוכא ואטלולה. בסינטרה יש בשר, אאל"ט בחינוך יש בשר (וגם אם לא, זו אחלה קפיטריה), במשפטים יש חומוסיה (שוב, אאל"ט), ובתלמידי חו"ל… אה, רק מי שמכיר יודע.
    וטוסטים יש בקפיטריות בפורום ובסינטרה, לא רק בבצלאל.

  12. ושכחתי את "רחל", שגם מגישים בשר בימים שני-חמישי, ואפילו בשר לא רע.

  13. ניימן הגיב:

    זה הזמן להעלות פוסט מקביל בבלוגך..

  14. drakonit הגיב:

    בשנה הראשונה שלי סקרתי את כל הקפיטריות כמוך. שכחת כמה כמו את הקפיטריה של עבודה סוציאלית למשל, אבל באמת לא הפסד גדול.
    השנה אני בעיקר אתמקד באקו שיש להם אחלה מוזיקה וזולה לשבת לאכול בה.
    קצת מעצבן שכל שנה אני מגיעה לאונ' ורואה איך המחירים מאמירים, אומנם אני לומדת כלכלה אבל על כזאת אינפלציה אפילו הנגיד לא שמע.

    קבל ח"ח על הסקירה,
    ושיהיה בתאבון 🙂

  15. לטאת העם הגיב:

    בתור אחד שבתואר הראשון תיזז כל הזמן בין בניין נפתלי למתחם הביולוגיה-רפואה אני יכול להעיד על כך שווב תמיד הייתה מקום נחמד מאוד לשבת בו – אך מעולם לא דגמתי את איכות המזון עצמו. אם כי הייתה תקופה שממש מוקדם בבוקר (עוד לפני שמונה) היו מכינים שם קרואסון שוקולד מצוין.
    הקפיטריה של רפואה מעולם (לפחות לא בארבע השנים האחרונות) לא היוותה מקור הזנה מוצלח במיוחד. היא הייתה כמו כל קפיטריה פשוטה ובנאלית. נכון שבשלב מסוים היה שם נסיון להריץ פסטות ומוקפצים אך מקורות יודעי דבר מוסרים לי שרכישה ממוצרים אלו הסתיימה בעוד קליינטורה לסטודטנים של אותה פקולטה. (אגב, בקומה מתחת לקפיטריה של רפואה יש מקום עוד יותר מחריד מבחינה קולנירית, אבל את זה באמת המבין יבין)

    היום התואר שלי מתרחש בלעדית במתחם של שרת-נפתלי כך שרוב הזמן אני באזור אתר ההסעדה המשונה הזה וקפיטריית משפטים. על קפיטרית משפטים אין מה להוסיף מלבד העובדה שאם לא חזית בעבד מכין הקפה בפעולה, לא חיית חיים שלמים. ולגבי עלים ירוקים יש לי דווקא יופי של דברים לומר. המקום מציע סלטים גדולים, מזינים ומצוינים במחירים סבירים (אני חושב… אני ותמחור זה לא משהו) וגם אפשרויות טוסט/כריך מעניינות. והטיפ הכי כיפי לגבי עלים ירוקים: בחורף אפשר להשיג שם דליים של מרק מהביל ומשובח. פעם היה משהו דומה בווב (מרק בשקל תשעים או משהו כזה, עם לחם חופשי – ממש ארוחת תמחוי), לא יודע אם זה קורה גם היום.

  16. ניימן הגיב:

    דרקונית – אפילו לא ידעתי שיש קפיטריה לעבודה סוציאלית. אולי אבדוק אותה. בהזדמנות..

    לטאה –
    א. אין שעה לפני שמונה בבוקר. היא קיימת, אם כבר, רק בפ"ת.
    ב. ואללה? מרקים בחורף זה אחלה של דבר! ניפגש בדצמבר? :]

  17. Haim הגיב:

    מעלה לי זכרונות מהתואר לפני שנה..

    מה אתה לומד שם ?

  18. ניימן הגיב:

    מתמטיקה שימושית :]

    מה אתה למדת?

  19. ספיר זילבר הגיב:

    אני רוצה להוריד אכשב את המישחק ספיישל סטודנטים

  20. hiam הגיב:

    שלום
    מה הקשר לתמונה שבאתר לקפטריה אני רוצה לקנות כמו פינת האוכל הזו אבל לא מצאתי אנא הגיבו לי

  21. ניימן הגיב:

    זו בדיחה. אין קשר בין התמונה לקפיטריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting