הנה זה בא: Speedball

דרוש: חבר עם מחשב של גיימרים. תאריך: סוף נובמבר. סיבה? Speedball 2 Tournament מגיע לחנויות. מה זה Speedball ולמה זה מעניין אותנו? טוב ששאלתם. אז ככה:

פוסטר של ספידבול 2 טורנמנט

ב – 1987 הצטרפה חברה מוזרה לשוק משחקי המחשב המתפתח. Bitmap brothers. ראשית, היא ניסתה לעשות משחקים מקוריים – דבר יותר נפוץ בימים ההם, אך עדיין מעלה סימני שאלה. שנית, היא עשתה זאת על אמיגה. מערכת מחשב שהצטיינה בגראפיקה טובה משל אחיותיה, אך בפופולריות של ילד אינדי בפסטיבל בריטני ספירס. החברה שיחררה לשוק את Xenon, משחק גלילה דו-מימדי (נו – חללית שעפה ויורה בדברים). הוא נכנס, לראשונה בהיסטוריית אמיגה ל -40 המשחקים הנמכרים ביותר בבריטניה. הישג שיש מרגשים ממנו. קצת.

כולם אוהבים משחקי ספורט, ולכן הבחירה על הפרוייקט הבא נפלה על משחק ספורט מקורי: טניס אמיתי. האבא של משחק המלכים שאתם מכירים. סוג של שילוב בין סקווש לטניס: משחקים אותו באולם סגור, והמגרש יותר "עגול". כלומר: אפשר להשתמש בקירות האולם כדי להעביר את הכדור מצד לצד. החבר'ה יצרו עיצוב מלא למשחק, ניגשו לספק שהזמין אותו ואז שמעו את המילים הנוראיות שכל יזם מקבל מדי פעם: "אנחנו משנים את דעתנו". אוי, בעסה.

עכשיו הבנתם מה זה?
טניס אמיתי

כבריטים אמיתיים פנתה החבורה לדרך היחידה המוכרת בממלכה להתמודד עם דחיה: שתיה בפאב. ושם, בין בירה לבירה, עשה האלכוהול את שלו, והועלה הרעיון הבא: למה לא ליצור משחק ספורט עתידני המבוסס על הקוספט של טניס אמיתי? האגדה מספרת שעוד באותו הלילה נכתב העיצוב על גב קופסת סיגריות שפורקה, וכך הוגש למו"ל, Mirrorsoft, שהתלהבו מהרעיון עד מוות. כנשאל מייק מונטגומרי, ממייסדי החברה, על מיתוס קופסת הסיגריות, הוא חשב לרגע וענה: "כדי להיות הוגנים, כדי לציין שבטח הוספנו פיסת נייר שהסבירה מה רשום על גבי החבילה".

עכשיו ברור לכולם למה אין תעשיית משחקי מחשב בארץ: זה הכל באשמת חוק איסור העישון החדש בפאבים .

עיצוב המשחק הראשון, שנעשה בזמן שיא, היה מוגבל למדי היות והתבסס על העיצוב של טניס אמיתי. לא הייתה גלילה של המסך או פיצ'רים מתוחכמים אחרים. ,Speedball 2: Brutal Deluxe, משחק ההמשך ו*ה*משחק המיתולוגי בסדרה, היה למעשה כל מה שביטמאפ התכוונה שספידבול המקורי יהיה. כל משחק הוגבל ל – 90 שניות – יותר מזה גרם לכאבי פרקים. בדיעבד זו הייתה החלטה גאונית: הזמן החדש התאים נהדר לאירופאים שיכורים ששיחקו אל תוך הלילה. ההצלחה הייתה עצומה והעמידה בצל את כל שאר משחקי החברה. ובטון יותר אישי: עבדכם הנאמן העביר ימים מחייו מול המשחק. באמת.

שתי גרסאות כושלות מאוחר יותר, Speedball 2100 לפלייסטיישן, מעין גירסא תלת מימדית נאמנה למקור, ו – Speedball Arena, נסיון מוקדם מדי להעביר את המשחק לשוק משחקי האונליין שבוטל בסופו של דבר, מגיע עכשיו Speedball 2 Tournament. משחק שאמור להיות כל מה שספידבול 2 המקורי היה אמור להיות לו היה נכתב כיום: להיט רשת תלת-מימדי ענק ומפלצתי. הכוונה בכותר היא בעיקר לשמור על רוח הפשטות המקורית של המשחק (יש!) עם אריזה טכנולוגית מהודרת ובומבסטית שמאפשרת הטכנולוגיה של היום. עם כוונות אלו, המבחן היחיד שמחכה לכותר הוא מבחן המשחקיות.

ולכן, כמו שאמרתי בהתחלה, דרוש חבר עם מחשב של גיימרים :]

בקטנה:
1. כמו שוודאי שמתם לב, יש לנו שבוע דליל במיוחד בבלוג. האשמה היא בלו"ז שלי כמובן. שלא מאפשר לי לפנות יותר משלוש דקות לכתיבה. חוץ מזה, אני גם עייף השבוע. לא ברור למה.
2. משחק מיתולוגי נוסף שמגיע לקונסולה חדשה, Nintendo DS, הוא פופולוס. המיתולוגי אפילו יותר מספידבול.
3. והנה פוטנציאל לקאלט מודרני. למשרד, הקומדיה האהובה עלי בימים אלו, יוצא משחק מחשב ל – P.C. מגניייייייייב!

הדמות של אנג'לה קורעת אותי מצחוק. לא ברור למה.

3 תגובות

  1. פול אויסטר הגיב:

    דה אינטרנט איז פור נוסטלגיה, כמובן.

    הנה לינק ל Speedball 2
    http://www.the-underdogs.info/game.php?id=1026

  2. ניימן הגיב:

    אח.. אחלה לינק :]

  1. 24 באוקטובר 2010

    […] ולשחק בהם – כשרק אחרי זה תבוא גירסת המציאות (כן כן, אני מושפע מ – Speedball). פיסקה פילוסופית זו קיבלה השראה מהפרשייה הבאה: נעל ה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting