בירגיקס, מהדורת מרץ 2012

הבלוג ממשיך לשמש בתור השופר הלא-רשמי והלא עקבי של הדאנסינג קאמל. המבשלה התל אביבית האהובה על כולנו. הנה פוסט בירה מבולגן כמו סדר היום שלי היום.

בשמיני למרץ, שזה לפני שבועיים בדיוק, נפתח הדאנסינג קאמל פלורנטין. איפה? ברחוב ויטל 10. זה החלק "התחתון" של הרחוב (תלוי מאיזה כיוון מסתכלים) והפחות מסיבתי. אנטיתזה מוחלטת לסניף המקורי; ממיקום רנדומלי באיזור המסגר ללב חיי הפאבים הפלורנטיניים. שליח הבלוג, עכברוש העיר, כבר הספיק לבקר במקום.


[מקור. CC]

בסניף הפלורנטיני יש מלנתלפים ברזים. כולל בירות ישראליות אחרות: הדובים ו Jem's. מה שמוביל אותנו ל Kick the keg party!. מתי? היום בערב. מה זה אומר? בגדול: בירות מעולות ב – 15 ש"ח לחצי (הג'מס 8.8, יונק הדבש של הדובים, והגולם – בירת האי.פי.איי החזקה של הדאנסינג קאמל. 11 אחוז אלכוהול). המטרה היא לשתות, לשתות, לשתות עד שמסיימים את החביות – ומי שמזמין את הפיינט האחרון מכל חבית, גם זוכה בכוס של המבשלה.

חדשה נוספת: ב – 4.4 תהיה מסיבת ביעור החמץ המסורתית של המבשלה. פרטים בהמשך. כשאדע אותם. אם אדע אותם.

את כל המידע לעיל שמעתי אמש, באירוע הבירגיקס שהוזמנתי אליו. הבירגיקס הם חבורה, בהרכב משתנה להבנתי, שנפגשת פעם בחודש לפחות לטעום בירות שאי אפשר להשיג בישראל. במילים אחרות: אנשים מהסוג שלי.

אשאיר לחרוצים ממני את מלאכת סיכום הערב (איפה דרור ואורן?). אבל חובה לציין את שתי הבירות המצטיינות: Long Trail Double IPA וגולת הכותרת – Black Butte. בירת פורטר חזקה עם שבבי קוקוס, תפוז וקיק סודי של צ'ילי חריף. לבקש מחברים שמגיעים מארה"ב.

—————————-

היו אתמול הרבה שיחות בירה, על תעשיית הבירה ועל עולם הבירה והאלכוהול המקומי.

אישית? האופיטמיות שהייתה לי לפני שלוש-ארבע שנים לגבי מצב הבירות בארץ, וחיי הלילה התל אביביים בכלל, קצת נעלמה. גל פתיחת המבשלות הראשון הגיע לקיצו, ועכשיו עושים כולם חיקוי של יאיר לפיד ושואלים: 'איפה הכסף?'. כלומר, איך אפשר באמת להרוויח כסף מהמוצר הזה בארץ? עם חקיקות פופוליסטיות מדי כמה חודשים, ודעת קהל שלילית למדי.

גם האנטיתזה לאירופה – ושימו לב שאני אומר 'אירופה' ולא ברלין – מדהימה. אין כמעט פאבים שכונתיים בת"א. יש פאבים שקוראים לעצמם שכונתיים, אבל כאלה שאפשר לרדת אליהם לבירה זולה קצרה אחרי העבודה? מקומות שקטים יחסית, עם קהל קבוע שבא לסיים את היום? מעטים וספורים. אבל נעצור בטון פסימי זה, ונמשיך את הדיון מתישהו, בפוסט אחר.

11 תגובות

  1. דרור הגיב:

    הי ניימן! אתה מוזמן תמיד.

  2. מרק הגיב:

    איך מצטרפים לחבורה הסודית ?

    • ניימן הגיב:

      נראה לי גם אתה וגם יעל לא הבנתם… זה לא חבורה סודית או אירוע מאורגן או משהו כזה. סתם כמה חברים שנפגשים לשתות בירה ולקחו לעצמם כינוי.

      בסוף אתחרט שסיפרתי על אירוע פרטי 😉

  3. kerenmk הגיב:

    הבירה עם הקוקוס והצ'ילי נשמעת פספוס – חבל שלא הייתי בטעימה.

    "יש פאבים שקוראים לעצמם שכונתיים, אבל כאלה שאפשר לרדת אליהם לבירה זולה קצרה אחרי העבודה? מקומות שקטים יחסית, עם קהל קבוע שבא לסיים את היום? מעטים וספורים."

    דאנסינג קאמל בתעשייה. לרדת מהאוטובוס אחרי העבודה לבירה זולה (יחסית, במיוחד בשעה השמחה והנדיבה), לשבת במקום שקט עם קהל קבוע.

  4. DSG הגיב:

    שכחת את המרכיב העיקרי שמוסיפים לבלאק בוטה\באט – קקאו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting