ספרי מד"ב חדשים להורדה

בוינגבוינג (בוינגכפול בשפת הגלוב) פרסמו, בסמיכות של יום, שתי ידיעות על ספרי מד"ב הניתנים להורדה כ – pdf. ולא מדובר על ענתיקות מיושנות קלאסיקות, אלא בספרים חדשים וחמים. מה זה חדשים? כל כך חדשים שאחד מהם אפילו עוד לא יצא. כמאמר אימרת סצינת המוזיקה: "אני כזה ילד אינדי, שאני מאזין ללהקות שאפילו עוד לא קיימות!".

אגב, כמה ממכם באמת יקראו ספר על המחשב? ולא משנה כמה הוא טוב. לי יצא לעשות זאת פעם אחת בחיי (רומן שלם, 900 עמודים), והמאורע נבע משילוב נדיר של זמן, רצון, מוצר שחיכיתי לו שנים וספר קריא וסוחף. כרגע אני מצליח להעלות בראשי שלושה ממכריי שקוראים רומנים מהמחשב באופן קבוע – אבל המספר הגבוה נובע בעיקר מהכרה עמוקה של סצינת הגיקים והמד"ב המקומית. הוא בטח לא מעיד על שכיחות התופעה.

Scott Singler – Infected
Scott Singler - Infected

מחלה מסתורית (כל המחלות מסתוריות במד"ב) רצה בארה"ב, והופכת אנשים רגילים וטובי לב, שבימים כשתיקונם מנשקים תינוקות זרים ברחוב, לרוצחים פארנואידיים פסיכופתיים. הסיפור מתמקד כמובן בסוכן ה – CIA ומדענית (אלא מה?) שחוקרים את התופעה, ולא מתייאשים – למרות שכל ממצאיהם כוללים, לפחות בהתחלה, רק (הרבה) (חלקי) גופות.

ז'אנר המד"ב הביולוגי צובר תאוצה בשנים האחרונות. ואם יורשה לי לאמר – די לצערי, היות ועוד לא מצאתי ספר בסגנון שהתחברתי אליו בצורה אמיתית. מה שכן, הרעיון של מחלה ההופכת אנשים לרוצחים הוא גאוני לגמרי. אם הסיפור לא כולל מחשבות פילוסופיות רבות מדי על "עתיד המין האנושי", "השלב הבא באבולוציה" או "אוי, כמה אני סובל, המחלה השתלטה לי על וריד בחמשת העמודים האחרונים", ייתכן ואחבב אותו. מי יודע?

שימו לב! את הספר ניתן להוריד רק בארבעת הימים הקרובים! החלטה תמוהה ומוזרה, בהתחשב בכך שהוא יוצא לחנויות רק ב – 1 לאפריל (זו לא מתיחה). מה שאומר שהוצאת הספרים יוצאת מקופחת מפה ומפה: גם מפסידים את אפקט יחסי הציבור בזמן אמת, וגם יהיו קוראים שיקראו את הספר ללא תשלום. תמוה ולא ברור.

[PDF, אמאזון, אתר רשמי, ידיעה בבוינגכפול]

Jon Armstrong – Grey
Jon Armstrong - Grey

מייקל ונורה, בחור ובחורה תמימים, חיים בעולם עתידי הנשלט כולו בידי משפחות עשירות. לא רחוק מהמציאות שלנו. אממה, כל אחד מהאוהבים הינו יורש העצר של אחד מתאגידי הענק. על פניו זיווג מושלם יותר מאקי-את-סנדי, אלא שלאחר נסיון התנקשות במייקל, מניות החברה נופלות והמשפחות מתנגדות לחתונה.

זזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז. איזה תיאור משעמם. למרות שהרעיון שחברות הענק הן משפחות המלוכה החדשות מעניין ומדויק, לצערי. מצד שני, קורי דוקטורוב מבוינגכפול טוען שהרומן הינו אחד הספרים הטובים שקרא שנה שעברה, ומועמדות לפרס ע"ש John W. Campbell תומכת בטענתו

[בוינגכפול, דף ההורדות של ההוצאה, אמאזון]

בקטנה:
1. עוד מבוינגכפול: שימו לב שסיפור המסע בזמן המפורסם והמהולל של טד צ'יאנג, הסוחר ושער האלכימיסט, ניתן להורדה עכשיו גם כפודקאסט וגם כטקסט. הוריי!

7 תגובות

  1. גיאחה הגיב:

    ניימן, אני אוהב את הבלוג שלך.

    זהו, רק רציתי להגיד את זה.

  2. ניימן הגיב:

    ככה? בלי טבעת, בלי יהלום, בלי כלום? אתם הזכרים – מה שוות ההצהרות שלכם?! 🙂

    תודה!

  3. דולי הגיב:

    גם אני גם אני

  4. איבנז הגיב:

    טנקס על הקישורים ואכן בלוג משעשע יש לך

    תמהני האם יש לך במקרה קישורים למד"ב קלאסי גם כן?

    זה יהיה מצוין אם כן

    המשך,המשיכי בכתיבתך

    יהלומים הם לנצח, כמאמר הקלישאה

  5. ניימן הגיב:

    תודה ותודה.

    את פרוייקט גוטנברג ניסית? http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page. יש שם ספרים שזכויות היוצרים עליהם פגו.

    אם רצונך בקלאסיות קצת פחות קלאסיות, הייתי מציע פשוט לשאול את דוד גוגל. "שם ספר" + "download" אמורים להביא תוצאות ברוב המקרים.

  6. D הגיב:

    Am I one of the three?
    Otherwise, make it four. Gotta love tablets. 🙂

  7. ניימן הגיב:

    את קוראת ספרים שלמים מהמחשב? כאלה שאחרי הקריאה אפשר לצרוב על דיסק ולזרוק על הרצפה? :] ואללה. לא ידעתי.

    אז כן, ארבע 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting