חג המוזיקה 2008

אירועים כמו חג המוזיקה נהוג לסכם אחרי שהם קורים. אז נהוג – אז מה? היות ומחר כנראה אגיע רק לסופו של החג (הופעה או שתיים אחרונות מ-ק-סי-מום), החלטתי לעשות פה ניתוח של האמ-אמ-אמא שלו יום לפני. למה שתקראו את זה? כי מיקסטייפ להורדה של האמנים הצרפתיים בפסטיבל טמון במרכז הפוסט.

מקורו של חג המוזיקה (Fête de la Musique בצרפתית – יום מוזיקת העולם) הוא בצרפת. שם חוגגים אותו מ – 1982. אם זכרוני אינו מטעני, אלינו הוא הגיע בשנת התרבות הצרפתית (נו… זו עם זיקוקי הדינור) ומאז נשאר – פשוט כי הוא נורא מתאים לעיר. בהתאם לשורשים מגיעים השנה ארבעה אמנים מצרפת. בואו נדבר עליהם.


[וואלס הדז'ה-וו]

אמנים צרפתיים
[מיקסטייפ להורדה של האמנים]

כמו תמיד, התיאורים הרשמיים של האירועים האלה משעממים טיכו. משהו בין "ג'אז אוונגרדי נועז" ל"סגנונן קרטב להמינגוס או קולטראן ". ממש תיאורים היישר מקול המוזיקה. אצלנו בבלוג, לעומת זאת, נשתמש בטריק ישן של תמונות עירום כדי ליצור גירוי תת-מודע אצל הצופה. לכן – גברים, נא ללחוץ כאן. נשים: כאן (סתם! אלו לינקים ריקים. סוטים שכמותכם!).

1. Feeling Brass Quintet (חלל): חמישה חברים שמחזיקים כנראה כל כלי נשיפה שיוצר אי פעם, ומנסים להעביר את כל רפרטואר האנושות לחצוצרה, סקסופון וטובה. התוצאה? כיפית. תנסו לשמוע את הביצוע לטוקטה ופוגה של באך באתר. במיקסטייפ יש את The Saints Hallelujah המוכר מאד. מועד: הופעה שנייה בשדרות רוטשילד פינת הרצל.

2. Elzef: מכירים את הלהקות שעושות Fאנק Pאנק היפ-הופי שחור מקפיץ כזה? תרגמו אותם לצרפתית וקיבלתם את Elzef: הם כל זה יחד עם שאנסון צרפתי מקפיץ. חוץ מזה יש להם את הסאונד והקצב שגורם לך לחשוב שההופעות שלהם מטורפות לגמרי. במיקסטייפ קיבלתם את Culture Metissee. סתם כי הוא נשמע נחמד. מועד: הופעה שלישית ואחרונה ברחבת מוזיאון תל אביב.

3. Compagnie Montanaro: חג מוזיקת עולם או לא חג מוזיקת עולם? כי ההרכב הזה, שמונהג בידי מיקה מונטנרו עושה פולק צרפתי (מדרום פאריז, אם הבנתי נכון). במיקסטייפ אין שירים של ההרכב עצמו ("הרכב"… יש שם 700 זמרים מתחלפים ע"פ האתר שלהם), אלא את השיר קטוב'יץ' של Cie Montanaro. למיטב הבנתי הוא קשור להרכב. (בעיות ההבנה שלי נובעות משליטה מועטה מאד מאד בצרפתית. מה לעשות ששום דבר לא מתורגם?). מועד: הופעה ראשונה בסוזן דלל.

4. Emile Parisien Quartet: אחרונים חביבים מגיעים רביעיית אמיל פריזיה (פחח. בחיים לא הוגים את זה כך) והג'ז הקיצי החביב שלהם. כמה דוגמאות מרוממות נפש יש להם באתר (הנה, פה). דוגמא מהופעה חיה בפריס ב – 2006 מחכה לכם במיקסטייפ. מועד: הופעה ראשונה בשדרות רוטשילד פינת הרצל.

אז לאיפה נלך בעצם?
דילמות דילמות דילמות. לאיפה נלך ומה נעשה? בגדול, הכל נראה טוב כמובן – אבל אותי אישית מעניין יותר הייבוא מצרפת שלא רואים פה כל יום. אי לכך ובהתאם לזאת הייתי נשאר במרכזיים הדרומיים של האירוע. מופיעים שם רביעיית אמיל פריזיאן וחמישיית פילינג בראס בפינת רוטשילד-הרצל, מונטנרו במרכז סוזן דלל – וכמובן: נעם רותם בבימה האקוסטית (=אינדי-רוק) שבגן החשמל. אה? נעם רותם הוא לא צרפתי? אז מה – הוא עדיין אטרקציית הערב מבחינתי.

מה שכן, על מעבר בשדירה המוזיקלית, הן שדרות רוטשילד, אסור לוותר. תמצית האירוע תהיה כנראה בהרגשה שם. מיטיבי הלכת יכולים ללכת מצפון לדרום. בעלי הפלטפוס יכולים להסתפק בקטע קטנטן בשביל החויה.

עוד לשים לב ל: אופרה במתחם שרונה. פולק בשדרות רוטשילד פינת הרצל: גם עומר לשם וגם אלברט סופר יהיו שם. איכות.

ועוד כמה הערות
1. פירוט אירועים מלא יש גם בעכבר העיר וגם בפוסטר של העיריה (pdf זהירות)
2. זה האירוע הפומבי הראשון ב'מתחם שרונה' החדש או שמא טעות בידי? מעניין איך קהילת החתולים העשירה שם תושפע ממנו. ואפרופו חיות: אני מוכן להישבע שראיתי במתחם שרונה שועל השבוע. התקרבתי כמה שיכולתי (עד שברח), והוא נראה בדיוק כמו החיות מסרטי טבע. וזה עוד קרה לפני ששתיתי.
2. קבלו נבואה לא-פרועה: שנה הבאה יפתח מוקד נוסף בתחנת רכבת מנשיה. איך אני? שוטה הנבואה?
3. שעות. למה לכל הרוחות לא מפרטים את שעות ההופעות? בכוונה כדי שהציבור לא יוכל לתכנן את לו"זו כראוי? לפעמים יש הרגשה שאירועים פומביים ישראליים מופקים במסגרת מידור צבאי כזה, שלאחראיים נדמה שכל מידע נוסף ימיט אסון, ולכן משחררים את המינימום האפשרי בהודעות.
4. הגליון החדש של טיים אאוט מכיל כמעט אפס (בספרות: 0) מידע על חג המוזיקה. פספסתי משהו? אולי זה נמצא שם אך חמק מעיני?
5. וכמובן – לסיום: אוהבים לצלם? מוציאים את המצלמה לטיול בחג המוזיקה? רוצים קרדיט מודגש בבלוג של ניימן? למה שלא תשלחו קצת חומר למייל ונראה מה אפשר לעשות עם זה? (אני מנסה שיטה חדשה לעירוב הקוראים בנעשה בבלוג. בוא נראה מה יצא מזה).

7 תגובות

  1. גיאחה הגיב:

    אותי יהיה אפשר למצוא מתהלך ברוטשילד בערך משבע וחצי (אם נגיע בזמן) עד משהו כמו תשע וחצי, או מתי שלא יתחיל המשחק של פורטוגל-גרמניה מחר. אולי גם אחרי המשחק, אם יישאר כוח. למה כל כך מוקדם? כי אני לא רוצה לפספס את עומר לשם בשעה שמונה, ברוטשילד-פינת-החשמונאים (כך אמרו לי לפחות, יכול להיות שאני ממציא פה פינה חדשה בתל אביב, אני לא באמת מכיר את העיר כל כך טוב).

    ובאמת מוזר שטיים אאוט התעלמו כל כך. אולי עכבר העיר נותנים חסות לאירוע וטיים אאוט, כמתחרים, החליטו לעשות חרם? אין לי מושג.

  2. ניימן הגיב:

    אתה רואה את ענף ה*ביפ*? הגם אתה ברוטוס? :]

    ולא ברור הקטע עם טיים אאוט. אולי פשוט לא נברתי מספיק טוב בעיתון, כי אני לא מצליח למצוא לזה הצדקת עריכתית.

  3. לרמן הגיב:

    מכיוון שהרמת את נושא הצילום – הנה משהו מהשנה שעברה בסוף הלילה הלבן (זה שבוע הבא):

    http://www.flickr.com/photos/yoavlerman/715358021/in/photostream/

  4. מרק ק. הגיב:

    עם הדג נחש ופאנקנשטיין שמבטיחים שאין מצב שזה יגמר בסתם בזבוז זמן, אני אנדוד למוזיאון לשמוע את Elzef (גם הקרבה לבית לא מזיקה….). אם יהיו תנאי תאורה טובים יהיו גם תמונות.

    ואם כבר תמונות – הגיע הזמן לשדרג את הבלוג ואז תהיה לך גם פונקצינליות בסיסית של גלריות תמונות.

  5. ניימן הגיב:

    לרמן – אחלה תמונות.

    מרק – הבלוג ייסגר בכל מקרה עוד חודשיים ויפתח לאחר מכן במתכונת חדשה (אני עובר ללמוד בחו"ל וזה אחלה זמן לעשות זאת). השדרוג יגיע אז :]

  6. מרק ק. הגיב:

    אה, באופן די צפוי נגמרו הסוללות בדיוק ברגע החשוב….

  7. ניימן הגיב:

    חוק מרפי גירסת המצלמות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting