ביטים של ברלין 2010: מאדאם קלוד – המועדון ההפוך

[שאלה: הוחלט בועד המנהל של הבלוג, בו אני מתפקד כיו"ר, מזכיר ודובר בין השאר, להרים דף ייעודי לכל המידע שהיה פה על ברלין בשנתיים האחרונות. יהיה נחמד לשים לזה לוגו בסרגל השמאלי כי זה פרוייקט די מרכזי בבלוג. יש מישהו\י שמתנדב\ת לעזור לי בנידון?]

ברלין היא גן עדן לחובבי הופעות. יש עשרות מאגרי מידע על הופעות יומיות, כשבכל מאגר יש לפחות תריסר הופעות – בדר"כ לא חופפות לאלו שבמאגרים האחרים. וזה עוד לפני שדיברנו על ההופעות שלא מופיעות בשום מקום מקוון מלבד המייספייס של הלהקה. תאמינו או לא – אלו הן הרוב.


[תמונה מפה. CC]

מה שהכי קל למצוא בברלין אלו ההופעות הגדולות והיקרות. יש כל מיני מועדונים אליהם כרטיס כניסה ממוצע הוא בן 10 ל – 50 יורו.אבל עלי חביבות, בדיוק כמו שהיו בארץ, הן ההופעות הקטנות יותר, אינטימיות יותר – והכי חשוב: זולות יותר. מאדאם קלוד הוא מוסד של הופעות כאלו. מקום בו כמעט בכל יום קורה משהו מוזיקלי מוזר ומעניין. לא תמיד הכי קליט, אבל תמיד חדשני. לא תצאו משם משועממים.

המאדאם ממוקמת ברחוב צדדי שקט, תחת דלת לא בוהקת מדי צנועה. בכניסה יבקשו ממכם בדר"כ לשלם בין יורו לשישה עבור ההופעות היומיות, כשאתם מחליטים על הסכום המדויק. מסורתית יוצא שאני תמיד נותן שלוש יורו ועשרים ושלושה סנט*. אחרי זה תרדו למרתף, ותגלו שם עולם הפוך. על התקרה מודבקים כסאות, כל השלטים תלויים מלמעלה למטה – ואפילו את השעון הם הפכו. פגשתי מישהו שהפך את המצלמה, עלה על כסא וצילם את המקום, בשעה שהיה די ריק, מהתקרה. התוצאה? תמונה נורמאלית לגמרי שאיש לא יבין שהיא הפוכה. תבינו – זה אשכרה פולינדרום חי!

ערב טיפוסי במאדאם מתנהל כך: במשך זמן מה מתמנגל הקהל (חבר'ה צעירים בני 20 ופחות בערך. גורמים לי להרגיש זקן. הרבה מאד זרים) בינו לבין עצמו. אחרי זה מתחילה ההופעה הראשונה. זה קורה במרתף של המרתף: מקום שמריח כמו מערה טחובה. לא בריא מדי, אבל רומנטי מאד ומתחבר נהדר למוזיקה. אז באה עוד הפסקת התמנגלות בת שעה – ואז, במידה ויש יותר מהופעה אחת – ההופעה השניה של הערב. בימי רביעי יש חידון מוזיקלי שאני מובס בו בדרך קבע, ובראשון מתרחש שם ערב במה פתוחה בו טרם ביקרתי.

המקום, הקהל, האווירה, המרתף של המרתף וההשקעה בפרטים גרמו לכל מבקר שהיה לי לצאת משם מרוצה. כך בדיוק מדמיינים מועדון הופעות שכונתי צנוע בברלין.

כרטיס ביקור:
שם:
מאדאם קלוד (ספייס).
כתובת: Lübbener Strasse 19, Berlin (station: Schlesisches Tor)
שעות פתיחה: לאיודע. ב – 21:00 כבר פתוח שם, והם בטח ממשיכים לתוך הלילה.
שורה תחתונה: האיזור הוא איזור חיי לילה משובח בכלליות, ולכן אפשר לשלב את מאדאם קלוד יחד עם עוד כמה טובים.

———————–
* הסכום התחיל כבדיחה והפך למנהג.

6 תגובות

  1. ארז הגיב:

    Raus Raus

  2. זה משהו שחסר בארץ, הופעות

  3. דור הגיב:

    המדאם קלוד זכור לטובה מביקורי בברלין. לא הייתי בבמה הפתוחה של ימי ראשון אבל כל החבר'ה מההוסטל חזרו משם מוקסמים, אולי כדאי לך לנסות..

  4. ניימן הגיב:

    פרה-פרה. הבעיה הגדולה בימי ראשון היא שאם אתה לא בחופשה אז זה פשוט לא יום יציאה אידיאלי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting