רובוטוביבוק

[נשבע לכם שהמילה שבכותרת היא לא קללה. כותבים זאת במקור: Robotobibok]

מפתיע עד מדהים שחובב פולין כמוני בקושי זרק כמה פסקאות על שנת תרבות פולין שמתקיימת עכשיו בישראל. הסיבה העיקרית היא שנראה ששנה זו לא מכוונת עבור קהל כמוני. רוב ההופעות שהגיעו היו או יקרות מדי, או אוונגרדיות מדי. גם אירוע הפתיחה היה לא אטרקטיבי לטעמי (הקרנת סרטי וידאו ארט על בניין העיריה בכיכר רבין. פעילות שמעניינת את הצרכן המצוי לשלושים שניות בממוצע). פרוייקט הקומיקס הפולני-ישראלי שמוביל אמיתי סנדי יכול לשאת פירות מגניבים ביותר – אבל עוד לא הגענו לשם. יש בפולין עוד סוגי אמנים! באמת. הארץ מכילה המון תרבות, מכל הגוונים והמינים: פולק, אינדי, פאנק, מטאל, אלקטרוני, מסיבות ושלל הז'אנים שנורא פופולריים אצלנו (אם להיות כנה, המבחר בפולין גדול ומוצלח משלנו ברובו). לא ברור לי למה ההתמקדות בשנה הפולנית היא במגזר האוונגרדי-ג'אזי.

אבל הנה נגמרה ההתעלמות. כי להקת רובוטוביבוק (חלל, בית), שתורגמה ע"י המארגנים כ'רובוט העצל' (ע"פ ידיעת הפולנית המועטה שלי, דווקא 'הרובוט הבטלן' היה מתאים יותר), מופיעה במסגרת הלילה הלבן. מדובר, למרבה הפלא, בלהקת ג'אז-אלקטרוני שעושה פיוז'ן מוזיקלי שכיף לשמוע.

יצא לי להאזין לאלבום השלישי שלהם, 'מנהגי הטבע' מ – 2004, ואני מחבב אותו למדי. הוא לא גילוי חדש בשמי הג'אז, אבל הנגיעות האלקטרוניות מוסיפות המון לקצב הרגוע, והיוו עבורי פסקול נהדר בשבועיים האחרונים. קצת קשה לספר על ג'אז בלי לשמוע אותו, וקצת קשה לשכנע אנשים ללכת להופעה כשאינם יודעים למה לצפות. ולכן, בניגוד למנהגי, והיות שקשה למצוא את הדיסק של רובוטוביבוק ברשת , החלטתי להוסיף לפה את הלינק הזה (לא בעברית\אנגלית, אבל כולל כפתור כחול גדול שברור מה עושים איתו). תשתמשו בו איך שבא לכם, ובתקווה תתעודדו ככה להגיע להופעה. הנה גם קטע יוטיוב מגיג שלהם בלודז' לפני שלושה חודשים. שיהיה.

המקורות הפולניים שלי, אגב, לא מכירים את הלהקה, אבל כן שמעו על דווקא על המתופף: קובה סוחר. מסתבר שהוא מפורסם. פרט טרוויה לא חשוב נוסף: מלבד בויקיפדיה פולין, הויקיפדיה היחידה שיש בה ערך על הלהקה היא זו האיטלקית.

רובוטוביבוק יופיעו במרכז ענב (אבן גבירול 71) במסגרת מרתון המוזיקה שם. ההופעה שלהם תהיה ב – 22:00, וכניסה אליה עולה 60 ש"ח. הופעה שווה? כן. אם כי יש את הבעיות הרגילות של ללכת להופעה בתשלום בלילה בו מתקיימים עשרות הופעות אחרות חינמיות. אבל זה כבר סיפור אחר, שיחכה לפוסט אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting