יומיות 23.05.2019: Playdate קונסולת משחקי מחשב ניידת שלא דומה לכלום

כולם ראו את ההודעה על מפגש הבלוג ביום שני הקרוב, נכון?

1. Playdate הוא קונסולת משחקי מחשב ניידת, והיא מקורית ונהדרת ברמות אחרות.

פעם, כשהסמארטפונים נכנסו לחיינו, חשבתי שקונסולת משחקי המחשב הניידות יעברו מהעולם. הרי כל סמארטפון הוא קונסולת משחקי מחשב ניידת. אבל מסתבר שעדיין יש יתרון במכשיר ייעודי. Switch של נינטנדו, פלייסטיישן ויטה או 3DS, גם של נינטנדו, מוכיחים כולם שהשוק הזה משגשג.

Playdate הולך על קהל שחקני הרטרו או אלו שאוהבים יצירתיות ומוזרות, ולא על אלו שאוהבים גראפיקה מתקדמת. המשחקים בו נראים כאילו מר קו יצר אותם, והכי יפה זה שיש לו… ידית.

תבדקו את האתר שלהם. הוא מגניב, וגם מסביר את הידית. בחיי, איך מישהו חשב על ידית בשביל משחקי מחשב? מבריק.

2. כמויות אדירות של אנשים עובדים על פרוייקט קוד פתוח בימים אלו, ולהרבה מהם קשה להרוויח כסף מכך. גיטהאב, האתר מספר אחד למפתחים בלי שום ספק, מציג תוכנית ספונסרים.

זה אומר שאם אתם משתמשים באחד הפרוייקטים שם, עכשיו אתם יכולים להיות ספונסרים שלו.

בשנה הראשונה גיטהאב ישימו דולר מהכיס שלהם על כל דולר שאתם תשימו (עד 5,000 דולר לפרוייקט). מאיפה יש להם כסף לזה אתם שואלים? מיקרוסופט רכשה את גיטהאב לפני כמה חודשים, אז כסף לא חסר.

לצעד הזה יכולה להיות השפעה אדירה על עולם הפיתוח, לאור הפופולריות של גיטהאב, ולאור התלונות הבלתי פוסקות על איך לממן פרוייקטי קוד פתוח.

גיקטיים מדווחים על זה בעברית.

3. רשימת העסקים בישראל שמקבלים ביטקוין, רק שתדעו.

4. 11 דקות של סרט קצר מיוחד ומקסים. לא קל לשלב ככה את קסם הטבע יחד עם קסם העיר האורבנית הצפופה.

5. כלי חמוד ליצירת פונטים מפיקסלים. אם כמוני אין לכם זמן ליצור כאלה, אתם יכולים להסתכל בגלריה שלהם.

6. גילי בר-הלל, בעלת הוצאת עוץ ומתרגמת, בשני ציוצים נהדרים. האחד הוא על דברים "שמתסכלים/מייגעים/מעציבים" אותה בשיחות טלפון מאנשים זרים. השני על Vanity Press.

7. קריאה להציל את מערכת השמש מכריית משאבים ע"י גורמי תעשייה אנושיים. לא, זאת לא סכנה עדיין. אבל יפה שיש מי שחושב הלאה, ומנסה להציל אותנו היום מאסון שיכול להתרחש עוד עשרות או מאות שנים.

8. עיני הדרקון של סטיבן קינג מעובד לסדרת טלוויזיה בהולו. מאד אהבתי אותו בתור נער צעיר.

9. גוגל הכריזה על שפת התיכנות Kotlin בתור שפת התכנות הרשמית לאנדרואיד, במקום ג'אווה. ייתכן והסיבות פחות מקצועיות מאשר מסחריות: ג'אווה שייכת לאורקל, וגוגל, שהסתכסכה בעבר עם אורקל, רוצה שפה שתהיה שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting