הכרזת מפגש מועדון הקריאה: Providence – מקס ברי

נתחיל מהשורה התחתונה:

מפגש מועדון הקריאה ה-43 יתקיים עוד שבועיים מהיום/ נדון בספר Providence של מקס ברי [goodreads]. ספר חדש דנדש שיצא לאור החודש, אפריל 2020!

שבועיים נראה מעט זמן, אבל בספר יש "רק" 352 עמודים. אז הופ הופ, רוצו לקרוא אותו. יש מספיק זמן, וגם ככה כולם בבית כי יש מגיפה בחוץ.

מתי? יום רביעי, ה-6 במאי
איפה? פה, באתר! תתפרסם ביקורת וירטואלית על הספר ואז יהיה דיון בתגובות.

אנחנו עשינו מפגשי קריאה וירטואליים עוד לפני שזה נהיה טרנדי בעקבות הקורונה.

פרטים נוספים אחרי התמונה.

הכרזת מפגש מועדון הקריאה: Providence – מקס ברי

הלם.

חצי שנה חלפה מאז מפגש מועדון הקריאה האחרון. חצי שנה! זה המון זמן.

קראתי מאז ספרים טובים (London Falling – פול קורנל), ספרים ממש ממש טובים (Jade Wars – פונדה לי) וספרים שהייתי אובססיבי אליהם (סדרת קורמורן סטרייק – גיי’ קיי רולינג). אבל אף אחד מהם איכשהו לא התאים לפורמט הספרים שאני מחפש למועדון הקריאה.

לפני כמה ימים כתב לי ארז רונן – גיימר וכותב ידוע שכבר כתב כמה ביקורות נהדרות לאתר הזה. הוא המליץ בחום על Providence של מקס ברי, וטען שהוא מתאים למועדון הקריאה. אימצתי את המלצתו בחום, כי לארז ולי יש טעם דומה ברוב המקרים.

Providence מדבר על "מגע ראשון": ז'אנר בו האנושות פוגשת חייזרים. היסטורית ספרי מגע ראשון תמיד הסתיימו במלחמת חורמה בין בני האדם לחייזרים, אבל במילניום הנוכחי יש שינוי בז'אנר, עם כל מיני סיפורי מגע ראשון שמתרכזים ביחסי ידידות ושלום בינינו לבין החייזרים. מומלץ לקרוא את מה שכתב אהוד מימון על הנושא.

Providence מתחיל, כמו ספר קאלסי, במלחמה בין בני האדם לחייזרים, אבל מתקציר הספר אני לא בטוח שהוא מתנהל כמו סיפור מגע ראשון קלאסי, אלא בהחלט לוקח נקודת מבט מודרנית בנושא.

אני מת על סיפורי מגע ראשון מכל הסוגים (אם כי עם עדיפות קלה לספרי מלחמה, אני מודה). התקציר של Providence מ-אד מסקרן אותי, וההמלצה של ארז רונן יחד עם דברים טובים נוספים ששמתי על הספר מריצים אותי להתחיל לקרוא אותו כבר היום.

ניפגש עוד שבועיים כדי לשמוע מה כולם חשבו עליו? כאמור, יש קורונה – אין תירוצים!

6 תגובות

  1. אסף הגיב:

    מה לגבי טרילוגיית המגע הראשון (סוג של) Themis files?
    אני יודע שהביקורות קצת מעורבות, אבל אישית נורא אהבתי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    היי ניימן, קראתי השבוע ספר של סטפן קינג וחשבתי עלייך פעמיים במהלכו, אבל רציתי לחכות לסיום כדי להיות בטוחה יותר בהמלצה. והסיום עוד יותר חיזק את ההמלצה שלי.

    זה כן ספר אפל עם אימה, אבל אם לא הייתי יודעת מראש לא הייתי מנחשת שזה שלו,

    https://www.goodreads.com/book/show/43798285-the-institute

  1. 10 במרץ 2021

    […] פה מפגש אחד בלבד של מועדון הקריאה ב-2020, על Providence של מקס ברי. אפילו הוא היה מפגש שיזם ארז רונן ולא […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting