יומיות 25.03.2021: משחקים שנותרו על רצפת חדר העריכה

שישי בלילה: מצלמים סרט בעיר העתיקה של קראקוב.

סרט קראקוב

השבוע עזבתי את קראקוב. היה נהדר!

1. מליוני האנשים ששיחקו בסופר מריו 3 ב-1988, לא ידעו שמסתתרת במשחק כמות אדירה של חומרים שנפלו בעריכה. מה יש שם? אוהו, מה אין! יש 15 שלבים, מלא גראפיקה, מוזיקה ואפילו שני מיני משחקים. כדי לחשוף את החומרים האלה צריך להקיש שורה של קודים ופריצות חסרי הגיון.

האתר The Cutting Room Floor מוקדש לחומרים ממשחקי מחשב שלא הגיעו לגירסא הסופית. לא רק דברים שמסתתרים במשחק עצמו, אלא גם יצירות שהתגלו במחשבי חברות משחקי המחשב.

חומרים שנשכחו בעריכה הם רק צד אחד בשימור ההיסטוריה של משחקי המחשב, הצד השני הוא גירסאות מוקדמות של המשחק, שנוצרו לפני הפירסום הרשמי שלו.

אלו כל מיני גרסאות שהוצגו בתערוכות משחקי מחשב, נשלחו לעיתונאים בשביל ביקורת מוקדמת על המשחק או דברים בסגנון. חלק מהאנשים שמרו את הדברים האלה, ויש פרוייקט שמרכז את הכל: Hidden Palace.

ב-23 לפברואר 2008 שיחרר Hidden Palace במכה אחת יותר מאלף פרוטוטייפים למשחקי סגה שונים. בעשור וקצת שעבר מאז הדברים היו שם יותר רגועים. פה משחק, שם משחק – בקטנה.

אבל אז הגיעה הקורונה, ואנשים החלו לפשפש במחסנים שלהם ולדלות כל מיני חומרים ישנים. הצוות של Hidden Palace קיבל גישה לכמה מאות פרוטוטייפים של משחקי פלייסטיישן 2, ואז הכמות הפכה לאלפים, וזה גדל מיום ליום, כי לחלקנו סגר הקורונה הוא עדיין מציאות קיימת.

השיחרור של Hidden Palace השבוע הוא ההכי גדול מאז 2008, והיות והוא עוד אמור לגדול בהמשך, הוא כנראה יהיה ההכי גדול שלהם אי פעם.

אתם יכולים לראות את כל 752 הפרוטוטייפים שהם שיחררו בינתיים פה. אפשר אפילו לשחק בהם עם אמיולטור מתאים. לנבור בזה זה כמו להיות אינדיאנה ג'ונס של משחקי המחשב.

2. יחסית משעמם עכשיו. לכן נורא שמחתי שנתקלתי בקראקוב, לגמרי בטעות, בתערוכת Melting Reality של גלריית UFO.

ציור נמס

לאמן, שנכח במקום, קוראים קז'שטוף מרכלק, והסגנון שלו הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו. גם צבעוני ומאיר את המציאות האפורה המשעממת, וגם יחודי כל כך. קל לדמיין משחק מחשב שמתבסס עליו.

תבדקו את האינסטגרם שלו!

3. עוד פרוייקט אמנות נהדר, והפעם אונליין. ה-Mutable Gallery, אפשר אולי לתרגם את זה בתור "הגלריה המשתנה", משתנה כל פעם שאתם מסתכלים בה.

יש בה רשימת חדרים, וכשאתם נכנסים לחדר האתר מייצר, על המקום, יצירת אמנות חד פעמית בשבילכם על פי אלגוריתם שונה בכל חדר. מבריק!

4. Cybertronic Spree הם להקה של אנשים שמתחפשים לרובוטריקים, ואז עושים גרסאות רוק לשירים מתוך סדרות הרובוטריקים.

5. Doszone הוא (עוד) אתר שאפשר לשחק בו במשחקי דוס ישנים. כן, יש כמה כאלה כבר ברשת, אבל גם אם יהיו עוד, אני מתכוון לשים פה את כוווווולם!

6. תמונה לכבוד הבחירות בישראל, היא נכונה לכל גווני הקשת הפוליטית. לא יודע מה המקור שלה, מצאתי אותה במליון מקומות. בדקתי עם חבר טורקי, זאת אימרה אמיתית. או כמו שהוא אמר, "זאת אימרה אמיתית והיא מסבירה המון!"

אימרה טורקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting