יומיות 02.04.2021: אנשים שאובססיביים לתחביבם

פולין שוברת שיאי חולים ומתים מקורונה והחמירה את ההגבלות. מיום שבת שעבר הכל סגור חוץ ממקומות אוכל ובתי מרקחת. זה הבדל מאד קטן ממה שהלך פה בחצי השנה האחרונה, כך שההשפעה שלו על חיי מינורית עד לא קיימת.

בברלין, החל מיום רביעי האחרון, כניסה לחנויות שהן לא מזון או בתי מרקחת מותרת רק עם הצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית.

איזה סמטוחה.

1. סמטוחה לא נעימה הייתה אמש גם בחיי המקצועיים. אז במקום להתעמק בנושאים ברומו של עולם, בואו נעשה קצת אסקפיזם הפעם.

אין דבר יותר יפה ממי שלוקח תחביב לקצה והופך אותו למקצוע. נתקלתי בשניים כאלה השבוע.

האחד הוא ערוץ היוטיוב Black Magic Craft של בחור בשם ג'רמי. הוא בונה מניאטורות למשחקי תפקידים, ויש לו כבר 234 סרטונים ברגע זה. היצירתיות, הקפדה ואובססיה שלו לתחום מרשימה.

הנה סרטון עם עשרת הפרוייקטים הכי טובים שהוא בחר. אני דווקא הכי התלהבתי מזה במקום העשירי.

מה שיותר מדהים הוא המדריך השלם להכנת מיסו של הבלוג פתיתים. אתם חייבים לקרוא את זה, חייבים, ולו רק בשביל ההשראה. אני מעתיק לפה את פיסקת הפתיחה:

"העולם התעורר וגילה את המיסו ואני התרגשתי שהתחביב הגיקי שלי הפך לדבר המסקרן החדש. בשנים האחרונות שיתפתי תמונות של הכנת מיסו באינסטגרם, התארחתי בפודקאסטים, לימדתי חברים להכין מיסו בבית והכרתי אנשים מרתקים שחולקים איתי את שגעון ההתססות היפני. במהרה הופנה אלי זרקור, ואיתו מבול של שאלות. הבטחתי לכתוב פוסט מסודר, ולא תארתי לעצמי כמה זה מורכב זה יהיה.

איך מתמצתים עולם מורכב שאנשים מקדישים לו את חייהם לעמוד אינטרנט אחד? איך מפרקים אומנות ארטיזנית לרשימת פעולות כמו מתכון לעוגה? "

2. גם The kilobyte's Gambit הוא פרוייקט תחביב אדיר. הוא משלב את הסדרה The queen's gambit (שלא ראיתי), מנוע שח קטן ויעיל, ואמנות מחשב סטייל שנות ה-80.

גמביט המלכה גירסת משחק המחשב

3. כמה כיף היה להיות חלק מסצינת הקומיקס המחתרתית של שנות ה-60 וה-70.

4. מסתבר שהמילה רובוט המוצאה ב-1920 ולא ב-1923 כמו שחשבנו עד עכשיו.

5. לסיפור המרתק הבא אפשר לקרוא עלייתה ונפילתה של EMPRESS.

מי היא ה-EMPRESS? היא פורצת משחקים שפרצה בסערה לעולם הפיראטיים שנה שעברה, כשהיא עשתה קמפיין מימון המונים לזה שהיא תפרוץ משחקים.

ה-EMPRESS שונה מפורצים מדורות קודמים בכך שיש לה נוכחות חזקה במדיה החברתית. הפורצים בעבר ניסו להסתתר, גם כי לא הייתה מדיה חברתית וגם כי מה שהם עשו לא חוקי כנראה, אבל הדור החדש שגדל עם מדיה חברתית מקדם את עצמו דרכה ורוצים להיות משפיעני רשת.

זה הוביל למריבה מתוקשרת של ה-EMPRESS עם בחורה אגדית אחרת מהסצינה, FitGirl. עכשיו כנראה שכל תשומת הלב הזו הובילה למעצרה של ה-EMPRESS.

לול מדיה חברתית. אגו זה דבר כל כך מסוכן.

6. ידיד הבלוג עכברוש העיר חגג לאחרונה בר מצווה לבלוג ביקורות הפאבים שלו. חיי נצח באמות המידה של האינטרנט. מזל טוב!

תגובה אחת

  1. יעל ר. הגיב:

    אייטם 1 הזכיר לי את הסרט התיעודי: who let the dogs out. כמעט פסחתי עליו, כי זה לא נשמע מרתק במיוחד ואני לא סובלת את השיר. אבל מדובר בסרט חמוד במפתיע שבו בחור מובטל, רווק ומשועמם מקדיש את ימיו לחקר מקורותיו (המסובכים במפתיע) של שיר מעפן, ובסוף זה אפילו קצת נוגע ללב – הוא נשאל למה בכלל לעשות את כל המחקר הזה, לכלות זמן וכסף ונסיעות על משהו כל כך זניח וחסר תועלת, והוא עונה, בין השאר: אני אדם רגיל, לא אזכה באולימפיאדה או באוסקר, לא אהיה פרופסור, אבל במשהו אחד ויחיד אני מומחה.

    יכולה להבין אובססיה כזו לתחביב או לאוסף. אני לא בליגה, אבל כן אוספת קאשים וידע איזוטרי וחסר תועלת לגמרי שמשמח או מרתק אותי (ערימות דפי וורד מוזרים למדי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting