התמוטטות אקו"ם הקנדים

הגירסא הקנדית לאקו"ם, CRIA , מתפרקת לאטה. CRIA אחראית על זכויות יוצרים של אומנים קנדים.

ההתחלה בשערורייה שליוותה את הפוליטיקאית 'סם בולט'. בולט הייתה ידועה כאחת התומכות בחוקי זכויות יוצרים נוקשים יותר. עמדה זו התנפצה בפניה כשהתגלה שחלק ניכר ממימון מסע הבחירות שלה מגיע מחברות בידור קנדיות ואמריקאיות. אחד המקטרגים אף הצביע על כך שבולט לא הביעה עניין רב בחוקי זכויות היוצרים, אולם נעשתה קולנית במיוחד בנושא לאחר שהחלה לקבל כסף מארגונים בעלי אינטרס.

לאחר מכן הזמינה CRIA סקר בנושא, שתוצאותיו הראו על קשר בין הפסדי מכירות תקליטים לשיתוף קבצים. ויכוח שהתעורר בין הבלוגר הקנדי 'מייקל גייסט' לחברת הסקרים עורר חשד לקשר בין ה – CRIA לחברת הסקרים.

נשיא ה CRIA עוד הספיק לקרוא לביטול המס על העתקת מדיה (כמדומני, מס כזה קיים גם בארץ, אולם אני לא בטוח) עם הנימוק ש"אנו לא רוצים מס העתקה שלמעשה מעודד גניבת חומר מהאינטרנט". פעולה זאת התקבלה בסבר פנים צונן וגם התפרשה כהודאה באשמה שהמס הקודם היה אמור בין השאר לכסות הפסדי שיתוף קבצים.

מקרים אלו גרמו ל – CRIA לפגיעה קשה ביחסי הציבור – ולאחרונה אף לנטישה של ששה מארגוני התקליטים המובילים של קנדה את הארגון. טענות הארגונים הנוטשים הם שה – CRIA פועל למען אינטרסים זרים, ולא למען אינטרסים קנדיים. התחושה כרגע היא שה – CRIA מתפרק, ולא יותר מדי דמעות נוזלות על כך.

קשה לראות מקרה דומה מתרחש בארצנו בזמן הקרוב. פוליטיקאים מקומיים לא מפרסמים בתעמולה את עמדתם בנושאי מחשב ושיתוף קבצים בפרט, והאומנים הישראליים נראים די מרוצים מהייצוג של אקו"ם. אבל עדיין, נחמד להתעדכן בדברים שקורים בביצה אחרת.

דווח לראשונה בסלאשדוט.

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תשכח מתגובות גבר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בנוסף שכחתי לציין שהכתבה יפה ומרתקת.

  3. ניימן הגיב:

    אוקי, תודה :] הפוסט פורסם בזמן שלבלוג היו שלושה קוראים (בהערכה אופטימית..)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting