כדור הארץ בכפות ידיך

הרצאתו של מושון זר-אביב בסקוואט בפלורנטין הותירה עלי רושם עז שלא יימחק במהרה. במהלך הערב הציג מושון פרויקטים עליהם עבד במהלך תשעת חודשי לימודיו בניו-יורק, ופרש לפנינו עולם רעיונות יוצאי דופן, מקוריים ומדהימים. שבוע פוסטים מלא ומעניין יכול היה להיכתב רק כתוצאה מהרצאה זו, אך למזלכם החלטתי לא לעשות כך.

הפרוייקט שהותיר בי את הרושם העז ביותר היה Shitspace המהווה נסיון ליצור ברשת מרחב ציבורי (כן, זה לא ברור, אני יודע. קשה להסביר את זה במשפט אחד). על פרוייקט זה לא אספר לכם היום (בעיקר עקב מיעוט המידע שמצאתי עליו ברשת) אלא אתמקד ביוזמה אחרת: Atlas Gloves.

המטרה:
ליצור שליטה "פיזית" בתוכנת גוגל earth. רוצה לאמר: לתפעל את התוכנה בעזרת תנועות ידיים ולא בעזרת המקלדת (יענו, אני עושה תנועה באוויר עם היד והתוכנה מגיבה בהתאם).

חומרים:
1. שני כדורי פינג-פונג מחוררים (שמלבישים על הבוהנות). בתוך כל כדור שמים נורה קטנה ומתג שמפעיל אותה כשמכופפים את הבוהן (לי זה הזכיר את שיעורי המלאכה השנואים בכיתה ו'. כמו אז, גם כיום אני אסנג'ר מישהו שיעשה לי את זה).
2. מצלמת רשת פשוטה, מהסוג שעולה שלושים ₪.

איך עושים זאת:
עומדים מול המצלמה. כשרוצים לשלוט בתוכנה מדליקים את הכדורים בעזרת הלחצנים. רוצים לסובב את התמונה? פשוט תסובבו את הידיים והיא תסתובב. רוצים לעשות זום אין? אין בעיה – קרבו את הידיים ותקבלו מבוקשכם. זום אאוט? סבבה לגמרי – תרחיקו ותבדקו את התוצאה.

לא הבנתם למה אני מתכוון – לא נורא. סרט שווה מליון מילים, אז תסתכלו פה.

קשה להימנע מההשוואה המתבקשת לממשק שמוצג בסרט דו"ח מיוחד (Minority Report). ההבדל העיקרי הוא שכאן כבר מדובר על מציאות.

ההרצאה ניתנה במסגרת הרצאות אפגרייד: סדרת הרצאות חודשיות בנושאי אומנות מדיה חדשנית. ההרצאה הבאה בסדרה תהיה בחמישי ליוני בירושלים.

בקטנה קצת קצרה:
1. משחק הכדורסל בין חולון לעפולה אתמול (על העלייה לליגה הלאומית) היה מכוער ומועט יכולת אך הציג לחימה ורצון שלא מהעולם הזה (+נס קטן בונוס לסיום). קצת לא נעים לאמר, אבל נהניתי ממנו הרבה יותר ממפגש הצמרת בין הפיסטונס לקליבלנד ששודר מיד אחריו.

2 תגובות

  1. מושון הגיב:

    תודה רב על הפידבק והלינקים.
    יצא לך בטעות ShitSpace (שזה משהו אחר לגמרי). האתר עודכן מאז ההרצאה וכבר יש גרסה ראשונית לנסות. תהנה…

    מושון

  2. ניימן הגיב:

    לשניה חשבתי שצדקת ושיצאתי מבולבל לחלוטין – אבל אחרי זה ראיתי שאמרתי ש "ShiftSpace הכי הרשים אותי, אבל בפוסט עצמו אדבר על Atlas Gloves"..

    בכל מקרה – זה פוסט קצת מאד ישן. עברתי עכשיו לבלוג חדש והטראקבקים קפצו מכיוון שהעברתי את החומר לפה. סורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting