ג'אנק פוד מקורי

אני מקפיד לאכול ג'אנק פוד לפחות פעם בשבוע. זה אולי רע לגוף שלי, אבל זה בהחלט נותן boost לנפש. יש לי כמה ידידות (אחת בעיקר) שעניין זה גורם להן זעם קל ובו בעת רצון לראות אותי נכלא בקריית שמונה בעת מתקפת קטיושות – אבל אני, כמו כל אחד שגדל בבית פולני, יודע להתחמק מאזהרות אלו בנונשלנטיות זריזה.

היום תזכו לשמוע כמה שורות על שלושה מאכלי רחוב קצת שונים שמסתובבים בת"א, ובמקרה גם אכלתי אותם במהלך השבוע האחרון (היי! גרתי בדירה של חבר ולא הייתי בחברת כלי המטבח הרגילים שלי).

קיורטוש – המאפה ההונגרי
ישר כשנכנסתי התנדבה אחת הלקוחות להסביר לי במה מדובר: "עוגות שמרים מכיר? יופי. מכיר את זה שכשמוציאים את העוגה מהתנור אז הציפוי שלה קריספי וטעים? ואני מדברת רק על הציפוי, לא כל מה שבפנים. אז זהו – שקוירטוש זה רק הציפוי. והרבה מהציפוי"
זה בא בהמון גירסאות: עם שוקולד, חלבה, אגוזים ועוד. הבעלים טען שהוא שילם המון כסף בכדי לקנות את המתכון מהבחורה שהיא בהונגריה לקוירטוש מה שעובד לסביח בישראל. לוקח עשר דקות להכין את זה (כולל הזמן שבו זה מתקרר), וכל מנה מלווה בברכה: "אתה תראה – עד הפינה תסיים את זה ותחזור לעוד". הצלחתי להתאפק עד הדירה – וטוב שכך – כי זה כל כך טעים שבלי שום ספק הייתי חוזר לעוד אם הייתי מתמהה.
הנזק לכיס: 15\18 ₪. לא הצלחתי להבין מתי צריך לשלם את שלושת השקלים ומתי לא.
מיקום: בוגרשוב 39.

לארשי
"הלארשי הישראלי הראשון!" זועק איזה שלט בכניסה. בפנים יש עוד כמה פוסטרים על הכרזת המדינה, הכרזת האו"ם וכל מיני מלחמות אחרות שהיינו מעורבים בהן. אין ספק – הבעלים לוקח את עצמו מאד ברצינות.
בתכל'ס מדובר בסנדוויץ' משודרג. ב – 14-20 ₪ (המחיר תלוי בסוג הנקניקים) מקבלים לחמנייה עם התוספות הרגילות, ונקניקים שנטבלו בביצה ("עם תיבול מיוחד!" הבטיח המוכר) וטוגנו כמה דקות על פלטה לוהטת. נחמד? כן. שונה? לא יותר מדי. סתם סנדוויץ' טוב.
מיקום: בן יהודה פינת בוגרשוב.

הפיתה של קלרה
האירוניה בפיתה של קלרה היא שהמנה הפופולרית ביותר שלהם היא דווקא בתוך לחמניה. קונסטרוקציה שלמה בנו החברה שם בכדי להכין אותה. מתחילים בשלושה סירי אידוי עם בשר טחון מעוף\בקר או כבש ('בלי שמן!' הם מציינים כל הזמן). את הלחמניה המיוחדת שלהם, ובניגוד למקומות אחרים, הלחמניה שלהם *באמת* מיוחדת, הם מורחים במיטב ממרחי ותוספות הסנדוויץ הרגיל. בסוף מוסיפים גם את הבשר – ואז נותנים לזה לנוח בטוסטר אובן לעוד איזה 2-3 דקות. התוצאה? מצויינת. משביע בערך כמו מנת שווארמה (בפיתה, לא בלאפה) – אבל יותר זול: 15 ₪ לעוף\בקר ו 16 לכבש.
מיקום: טשרניחובסקי פינת אלנבי.

'הבקטנה' זה הג'אנק פוד של הבלוג:
1. איך אני שמח שעוד אין לי משפחה ושאני לא חייב להידחק בחמסין לפקקים בדרך לצפון\דרום.
2. אח, כמה שאני אוהב את הפרויקט בו וואינט מסבירים למה הקיץ מבעס.
3. ה Pirate Bay מתחילים להראות שיש להם אותו מספר נשמות כמו לפאב ההודנא. עכשיו הם שוב חזרו לאוויר אחרי שהמשטרה פשטה עליהם שבוע שעבר. כבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting