מישהו ניתק את הזרם (בסניף המרכזי)

ראשי חברת החשמל עובדי עצות. אם לא הספיקה להם הופעתו המוזרה של האירוע המטארולוגי הנדיר המכונה 'יום חם בתחילת יוני', הרי שגם נדמה שכל אחד ואחד מחברי מועצת חלם תרם עצה קטנה בכדי להביאם להתמוטטות המוחלטת פתאומית של החברה.

זה מתחיל בבחור שהציע לבצע שיפוצים בתחילת יוני. ממשיך בחוסר אופנתיות משווע של השר לאיכות הסביבה – שאינו מבין את המושג 'איחור אופנתי' בשיפוץ תחנת הכוח רידינג (היה אמור להתחיל בערך לפני שתים עשרה שנה, ולהימשך בערך שנתיים). עובר דרך ההשבתה המוזרה של תחנות הכוח אלון תבור וגזר – שאם תשאלו עובד חברת חשמל הוא ידווח שהן מוכנות לפעולה, אולם כל עובד משרד התשתיות מזדמן יודיע שהן עוד אינן תקינות (וכך נוצרה לנו גרסא מודרנית של החידה המפורסמת: שני אנשים עומדים בצומת. אחד אומר רק אמת ואחר אומר רק שקר. איך תדע מי זה מי?). אם כל זה לא מספיק לכם, הרי שגם עוד יש שאריות נסורת משביתת העובדים שהסתיימה בפברואר ושיבשה לכולם את הלו"ז.

והארץ הייתה תוהו ובוהו, והכל נראה כמו הבי-מובי המפורסם: "ליל המעליות החיות". אחת, שבכלל בתה נתקעה, נמצאת עד היום בטראומה. הבת צרחה באיימה, הפיליפינית בכתה – וזה הכל עוד בכלל לפני שפרדי קרוגר הגיע. "מעכשיו", סיכמה האם, "לא אעלה במעלית הקטנה בלי הגנרטור". ויפה שעה אחת קודם.
סיפור מרגש נוסף היה של אמא מקרית אונו, שנתקעה במעלית עם תינוקה. למזלה ניחנה היא בדם קר כמו דורון שפר ואומץ לב כמו הריסון פורד – ולכן "לא איבדה את העשתונות", אלא התקשרה לחברת המעליות וחולצה לאחר ארבעים וחמש דקות.

בארץ ישראל נוצה שנופלת מהשמיים מבשרת על מגפת ציפורים מתות – ולכן אצו כולם ויצאו ביוזמות בכדי למנוע הישנות הבעיה. שר התשתיות, בן אליעזר, מלא ברצון טוב, הראה ניתוק מושלם מעובדי משרדו: הוא טען ששתי התחנות המושבתות צריכות לחזור לפעול – בעוד שכפופיו אמרו בכל תוקף שהן לא תקינות. בנוסף לכך מינה השר ועדת חקירה, שאמורה לפעול בזמן שיא במושגים ישראליים: שבוע אחד (ובלי תירוצים!). והיו גם הצעות יותר מוזרות.

בסופו של דבר, מעל השר לאיכות הסביבה בפרס הגלובוס הירוק שקיבל לאחרונה, ופתח מחדש את תחנת רידינג הלא-ירוקה. זאת כמובן, לא לפני שקיבל *הבטחות* שתוך שלוש שבועות, לכל היותר, תוסב הנ"ל לפעולת גז טבעי.
בואו קוראים יקרים, ומלאו את הסקר שהוצע באתר האייל הקורא: תוך כמה זמן תתחיל תחנת הכוח רידינג לפעול על גז?
1. תוך שבועיים-שלושה.
2. לא יותר מחצי שנה.
3. עד שנת שלושת אלפים.
4. עד כינון שלום במזרח התיכון.
5. לא יודע, אבל אני בטח אשמע על זה דיווח בקרון הרכבת התחתית של ת"א.
6. לא יודע, אבל חכה שניה, יש פה איש עם חמור לבן, אני אשאל אותו.
7. יום לאחר שיסבו אותה לפעולה בהיתוך קר.
8. אחרי זה.

אז גם יש קונספירציות והאשמות וצעקות ועצבים וזריקת לכלוך לכל עבר כמיטב המסורת הישראלית. יש תל אביבים שמתעצבנים מאייס-קופי נמס, ויש את מחשב העל של חברת החשמל, שמחליט לבדו מתי איפה ומי יפגע. ומעבר לכל: יש אירוע חדש למיתולוגיה הישראלית. אמן.

ו – בקטנה:
1. המעודדות האוקראיניות שיובאו במיוחד לארץ לכבוד הפיינל פור, רוקדות, למרבה הפלא, בדיוק כמו מקבילותיהן הישראליות. האם אנו עדים פה לאחד מבזבוזי הכספים הגדולים של השנה?
2. פרוייקט גוטנברג המבורך החליט לשים כתף לשבוע הספר הישראלי, והודיע על התרחבותו למשך חודש אחד.
3. בפרס ההודעה הכי פאראנואידית של החודש, זכה הבחור הזה.
4. ולסיום: יש דברים שטוב שכבר כתבו בשבילי.

[סגור לתגובות עקב ספאם. תודיעו לי אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]