פלוק (Flock): דפדפן ה – Web 2.0

"באיזשהו שלב היה ברור שהקוד הפתוח מופל בנוק אאוט במלחמת מערכות ההפעלה. אז הם פתחו חזית נוספת, קטנה יותר, בגיזרת הדפדפנים. שם, עם התלהבות ילדותית בלתי פוסקת ויצירתיות אין סוף, החלו תוכנות הקוד הפתוח להראות למיקרוסופט מאיפה משתין הדג"
(מתוך 'דברי ימי מלחמות האינטרנט'. ניימן. אוקטובר 2010. הכותב אינו מחויב לדיוק היסטורי)

Flock הוא דפדפן הקוד הפתוח החדש ביותר, ומיועד בעיקר למשתמשים כבדים של אפליקציות Web 2.0. כמו כל אפקליקציית קוד פתוח, גם פלוק חייב להוסיף נופך רומנטי לקיומו, ולכן נציין שהוא פותח במוסך בקליפורניה. הדפדפן מנסה לתת למשתמש חווית 'שיתוף קהילתי' חזקה. בעברית זה אומר: הוא מספק אופציות מובנות לשימוש בכל האתרים החמים ביותר! (פליקר, דלישיוס וכמובן – בלוגים).

אנסה לסקור חלק מהאופציות הייחודיות לדפדפן ואת התרשמותי מעבודה איתן. חשוב לציין שמפאת חוסר מקום, יש עוד כמה פיצ'רים, קטנים יותר, שלא נכנסו לסיקור.

אופציות ניהול בלוג
על פניו זו התכונה המגניבה ביותר של פלוק עבורי. מדובר באופציה המאפשרת לבלוגר המתמיד לנהל בקלות את הטיוטות והפוסטים שלו. סרגל הכלים מאפשר ליצור טיוטות, לגרור תמונות (שבאותו הזמן הוא גם מעלה אוטומטית לפליקר, אבל זה בהמשך), לראות ולערוך את הפוסטים האחרונים – והכל מתוך הדפדפן ועם ממשק נוח. כמו כן יש את האופציה ללחוץ עם כפתור ימני על כל אייטם שנתקלים בו ו'לשלוח לבלוג' אוטומטית.

אבל למה רק 'על פניו זו התכונה המגניבה ביותר?'. התשובה טמונה בכך שכמה שניסיתי (תשעים שניות שלמות), לא הצלחתי לגרום לדפדפן לעבוד עם ישראבלוג.
מגוון מנועי הבלוגים שפלוק תומך בהם נראה די רחב, כך שבהחלט ייתכן שניתן לגרום לו לשתף פעולה עם ישראבלוג – אבל צריך מישהו עם יותר סבלנות ורצון טוב ממני בשביל לממש את זה.

Flocker Blog

פליקר
משפט למי שמנותק מהעולם: פליקר הוא אתר שיתוף התמונות הפופולרי ביותר כיום. רוב התמונות שאתם רואים בבלוגים, כולל כל התמונות אצלי, מאוכסנות בפליקר.

פלוק כולל סרגל פליקר מובנה. ניתן לגלוש בתמונות מתוך הדפדפן, להעלות ולמחוק אותן עם ממשק גרירה נוח – והכי חשוב – להכניס אותן לבלוג בקלות (אם הייתי מצליח להפעיל את האופציה של הבלוג כמובן). השתמשתי בסרגל בעת כתיבת פוסט זה, והוא נוח ביותר.

ניהול המועדפים ושיתוף פעולה עם דלישיוס
כבר כמה חודשים שאני לא שומר מועדפים בדפדפן. שינוי תדיר במקומות הגלישה שלי (בית, עשרות מחשבים באוניברסיטה וחברים) גרם לי לעבור בלעדית לניהול אונליין של מועדפים בדלישיוס. פלוק עושה בנידון כמה דברים נהדרים:
ראשית, בעת ההתקנה הוא מאפשר לך להכניס לדפדפן את כל המועדפים גם מפיירפוקס וגם מדלישיוס.
שנית, הוא מבטל את שיטת הספריות של פיירפוקס, והופך הכל לתוויות. כלומר: אם היה לך בפיירפוקס קישור בספריה comics->online->funny, פלוק יכניס אותו תחת הקטגוריה comics עם התוויות: online ו funny.
שלישית, כל קישור חדש מוכנס אוטומטית *גם* מקומית, לדפדפן, ו*גם* לדלישיוס. כמו כן ניתנת האופציה לבחור תוויות לקישור.

מגניב לגמרי. התלהבתי נורא.

אר.אס.אס
פלוק כולל בתוכו קורא אר.אס.אס מובנה. אני לא מדבר על האפשרות ל Live Bookmarks כמו בפיירפוקס (היא גם קיימת), אלא ממש לתוכנת קורא אר.אס.אס.

לחיצה על האיקון המתאים תפתח לשונית עם דף הפידים (כאילו היה אתר אינטרנט לכל דבר). התוצאות גם מסודרות כמו באתר חדשות, ונוח מאד לגלוש ולהתרשם.

Flocker RSS

מנהל קטעי אתרים (Snippets)
גלשתם. עיניכם נתקלה בידיעה שתרצו לחזור אליה יותר מאוחר אבל לא לשמור במועדפים? או אולי זה משהו שתרצו להוסיף לפוסט הבא בבלוג? סבבה. תלחצו עם כפתור ימני על האייטם ותבחרו Send to Web Snippets.
מאוחר יותר, איקון קטן בפינה הימנית ייתן לכם את האופציה לחזור לכל מה ששמרתם ואף לשלוח זאת לבלוג. מאד דומה ל Google Notebook, אבל העובדה שזה מובנה בדפדפן, גורמת לעבודה להיות הרבה יותר נוחה.

סיכום
עוד לא ברור אם פלוק זה הדבר הבא, או סתם גירסת פיירפוקס עם תוספות מובנות. מבחינתי, הייתי בטח עובר להשתמש בה תמידית אם אופציית עריכת הבלוג הייתה פועלת עם ישראבלוג. עד שזה יקרה, אני נשאר בשועל האש הנאמן.

רוצים לבדוק בעצמכם? למה אתם מחכים? תורידו פה.

2 תגובות

  1. ערן הגיב:

    עובדים גם על תמיכה עברית לדפדפן

    http://www.flock.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting