מספר החיה

כבר שנים שלא כתבתי סיפור, ומעולם לא הייתי באמת יוצר פורה. אבל מ' החליטה שבוע שעבר שאני חייב לנסות שוב – אז הנה התוצאה לפניכם:

זה כבר שבוע שהוא גר אצלי במרתף.
הגיע לארץ ביום שלישי אחד, השישי ליוני, 2006, נתקלתי בו בטעות כיצאתי לזרוק את הזבל. זנב אדום ארוך, קרניים וגוף שנראה כאילו צבעו אותו באדום אקריליק מדכא. בידו החזיק חתיכת בשר רקוב, שמאוחר יותר התבררה כעשויה מפלסטיק. איזה נער בכיכר רבין תקע לו אותה ביד. חשב שהוא אחד משלהם. הבטתי בו בהלם – ולמרות שאני יהודי, עמדתי להצטלב. היה לו תיק ענק על הגב, כזה של תרמילאים, והוא הפריע לו קצת כשהסתובב אלי ושאל 'אפשר אולי לגור אצלך לתקופה קצרה?'
רק אחרי כמה זמן הבנתי שהסכמתי לתת לשטן ללון לי במרתף.

בהתחלה הוא סתם נח, טען שהוא עייף. זיפזפ כל היום בטלוויזיה ושמע רדיו. אחרי כמה זמן הוא בא עם מסקנות: ריקי לייק מחליאה אותו, כלבוטק סתם עושה לו עצוב וכוכב נולד זה בידור זול. בחיוך הוסיף שהוא חולה על ההומור של שי ודרור. בכיף היה קונה מהם את הנשמה.
מאוחר יותר הוא גילה את המחשב. התחיל לגלוש בכל האתרים הנחשבים. היה לו נסיון קצר לחנך את הטוקבקיסטים בוואינט, אבל אפילו הוא הרים ידיים. אחרי זה פתח בלוג בעילום שם וכתב בעיקר ביקורות על עיתונים ועיתונאים. הוא שונא את מיקרוסופט, טוען שהם אלוהים. מת על בלוגרים שאוהבים חתולים וקורא זגוגיות באובססיביות. הכלב של השכנים מת עליו, החתול קצת פחות.

ערב אחד ניסיתי לברר מה הוא עושה כאן. 'טיול מסביב לגלקסיה' השיב. 'אומרים שהבחורות שלכם הכי יפות'. ניסיתי לברר, ככה בזהירות, אם אין משהו שקשור לסוף העולם. הוא ביטל את דברי בתנועה מזלזלת 'מה פתאום? זה היוחנן הזה אמר לך, נכון? דביל שכזה. אני שונא טיפוסים שלא מבינים סרקאזם'.
בערב אחר ניסיתי לברר כמה עובדות על אלוהים, ונדהמתי לגלות שהשטן בכלל אתאיסט.

יצאנו קצת לבלות ביחד. הוא רצה לרקוד, להשתולל ולעשן סמים. מראהו היה בעייתי, אז הלכנו בהתחלה למסיבות מטאל מחתרתיות. באחת מהן איזה גותית פרשה בפניו את האג'נדה שלה ורבע שעה הוא התגלגל מצחוק. סמים לא היו שם, והוא אמר שבלי זה חופשה היא לא חופשה. התייעצנו קצת, והחלטנו שברייבים כולם מחוקים, ואף אחד לא ישים לב לקרניים קטנות בשטח. בדיעבד צדקנו.
הוא רקד כמו משוגע, וגם התחרמן עם מישהי. היה להם קטע קשה בשיחים, כשגילתה שאין לו כלום בין הרגליים והוא חשב להשתמש בזנב. היא התעלפה – אבל כולם חשבו שזה ממשהו אחר.

אחרי עוד כמה זמן החליט שהוא עוזב. זו העונה החמה בכוכב דלתא חמש, ויש מבצעים ממש שווים. הוא צייר פנטגראם על הרצפה. הסביר לי שככה הוא יוצר דלתות. אמר כמה מילים והפנטגראם החל לזהור. הוא עמד להיכנס, נזכר במשהו, הסתובב והכניס יד לתיק. 'הנה קח' אמר וזרק לי כדור זכוכית בצורת כדור הארץ. 'תדאג שלא יקרה לזה כלום עד שאחזור. איפושהו עוד אלף שנה'.
זרקתי את הכדור באדישות באוויר, 'אה? למה שלא יקרה לזה כלום' הסתכלתי לתקרה בעודי תופס את הכדור. 'כי אם יקרה לזה משהו כדור הארץ יחרב' ענה, והרים את התיק על הגב. קפאתי במקום ותפסתי את הכדור חזק-חזק 'מ-מ-מ-מה?' שאלתי בקול נחנק.
'סתם. צוחקים איתך בן אדם' אמר והניח רגל אחת בדלת המאולתרת. 'אתם, בני האנוש, אין לכם טיפת חוש הומור. רק אל תלך ותתחיל לנבא לי שוב נבואות הרס וזוועה'. אמר. הלך. נעלם.

בקטנה:
1. יש פה סרטון קצר שמסביר איך לפתוח בקבוק בירה בצורה הסקנדינבית – כלומר, ע"י בקבוק אחר. יופי, עכשיו יש לי עוד משהו שאני צריך ללמוד לעשות.
Open Bottle

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]