על Sublime, להקת Guidance ואורן זילברשטיין

Sublime(סלמה 53), פאב ההופעות החדש מבית הבלום בר מבטיח הרבה וגם מקיים לא מעט. יש לו עיצוב יפייפה, בר גדול, רחבת ריקודים קטנה ליד הבמה, שולחן פול מאחורה, ומבצעי הפי האוור בשעות לא שגרתיות (בין חצות לשתיים בלילה, למשל). גם הסאונד במקום איכותי במידה מפתיעה (לעומת למשל, הבארבי או הקולטורה). והשירות – או! השירות הוא… אהמ, זוועתי.

תחילה, רצינו לברר כמה עולות הבירות במקום. תפריט לא היה בנמצא – אז חברנו הענק, שני מטר לכל כיוון, נשלח לברר מחירים. אחרי שתי דקות חזר. גינס ולף בראון: 24 לחצי. קצת יקר בגיזרת הנפט השחור (גינס), אבל סביר לגמרי עבור לף. ניגשתי להזמין חצי עבורי.
עמדתי ליד הבר. שתי דקות ואז עוד שלוש. הברמן הסתכל עלי, רוקן מאפרות, סידר עניינים – אך לא בא. מישהו לידי הסביר לי שכאן מתנהגים בברוטאליות אם רוצים משהו – אז התחלתי לעשות תנועות נואשות עם היד באוויר. סוף סוף הברמן קלט – וסימן לי עם היד "עוד שניה". עברו עוד שתי דקות, וזה שלידי כבר כמעט התפלץ, "סימנת לו לבוא והוא עדיין לא פה?!" נדהם – ומיד הרים צעקה באוויר – "היי! אתה שם! היייי! בחור! כן כן – שמישהו ייתן לנו שירות!". הברמן הראשון היה אדיש לכל הסצינה, אך ברמנית אחרת, קצת יותר נחמדה (רק קצת) הגיעה.
"חצי לף בבקשה" ביקשתי. "זה לא בדיוק חצי, אלא קצת פחות" דיווחה. הזמנתי בכל זאת – ונדהמתי כשקיבלתי *כוס שליש*. 'קצת פחות מחצי', למי שלא יודע, היא צורת ביטוי המסמנת בדרך כלל 480-470 מילילטר. כשרוצים לציין בפאב שהכמות היא שליש, נהוג לאמר 'שליש', ולא 'קצת פחות מחצי'. יחד עם סיטואציית השירות, נוצרה חוויה בכלל לא נעימה.

הייתה שם גם הופעה אקוסטית של Guidance – להקת רוק כבד ישראלית יחסית ותיקה (יחסית לכל הלהקות שפרצו מכל פינה בשנה האחרונה). הוותק התבטא במקצועית מרשימה וקהל מעריצים שכנראה לא מכיר את הלהקה מאתמול – אך משהו היה קצת חסר באווירה. גרסאות האנפלגד לשירים הרועשים לא תפסו יותר מדי – והיטיב לציין זאת אחד מחבריי כשאמר: "נדמה שהמוזיקה לא מתאימה למילים שבתורן לא מתאימות לאווירה ולהופעה". לא סבלתי בכלל ואפילו נהניתי קצת (מוזיקה פלוס חברים זה מתכון לא רע), אך קשה לאמר שהשירים נחרטו אצלי בורידים ויגרמו לי לקפוץ בהתלהבות להופעה הבאה. אולי אם אשמע את הדיסק תשתנה דעתי.

ולסיום, חייבים לציין את הקהל במקום. הוא גם התלהב הרבה יותר ממני מההופעה, וגם היה ממש הרבה ממנו. תמיד נחמד לראות כל כך הרבה אנשים יוצאים מהבית לראות להקה ישראלית צנועה ביום סתמי באמצע השבוע.
(ציון אירוע: 6.5/10)

קמפיין החצי השלם
התקרית בסאבליים מהווה תירוץ מושלם לדווח על קמפיין החצי השלם שפתחו בבקבוק בזמן שהייתי בחו"ל.

כמו שאומרים בבקבוק:
"כמה פעמים נכנסתם לבר, הזמנתם "דרינק" וקיבלתם משהו שהיה נראה לכם, נגיד, קטן מדי? כמה פעמים השליש לא היה שליש, או הבירה ה"גדולה" נראתה לכם בינונית עד כדי קטנה?…אנחנו משיקים את קמפיין "החצי השלם": סימון כוסות בקו קטן והמידה לידו, יאפשר ללקוח לדעת כמה משקה הוא מקבל בכוס, ובכך להשוות בין מקומות בילוי מבחינת עלות המשקה בפועל."

יש לכם תקרית לדווח בנושא? יופי. כי עכשיו יש גם איפה.

בשולי הטקסט: אורן זילברשטיין
אורן זילברשטיין, הבוב דילן הישראלי, מכה בנו פעמיים השבוע – כאשר כל מכה יותר נעימה מקודמתה. זה מתחיל בביקורת נפ-ל-אה(!) שעלתה אתמול בשרת העיוור. הנה דרך להוכיח שבאמת אין לכם לב: תקראו את הביקורת, מתחילתה ועד סופה, ואז אל-תלכו ותורידו את האלבום חינם מפה. כן כן, חינם – וחוקי. האמן שיחרר את האלבום לעולם. הצלחתם לעשות זאת? איחולי. הרגע הוכחתם שאין לכם לב.
(הערה: הפיסקה הנ"ל נכתבה תוך כדי הגזמה מוחלטת, כאשר מטרת הכותב הייתה לגרום לאנשים להוריד את האלבום המדובר. אין לקחת את מסקנות הפיסקה ברצינות מדי או להיעלב מהן – ובטח ובטח שאין לראות בפיסקה זו לגיטימציה לביצוע ניתוח לב עצמי תוך כדי התואנה ש'ניימן אמר שהוא לא קיים')

זה ממשיך בהופעה ביום שבת.( פורסמה בשרת העיוור). הרוטס הוא פאב ותיק הסובל מאווירה נוסטלגית משהו. החסרון העיקרי של המקום, בעיקר כשמדובר בהופעות, הוא גודלו הקטנטן. צפו שיהיה צפוף (אך גם חמים ונעים באוזן). לילנבלום 22, 22:30. חינם.

וסתם שתדעו: באורן נתקלתי לראשונה באוסף פולארויד 01. חשיפה נרחבת יותר קיבלתי כשדווח על הורדת האלבום חינם. משם השאר היסטוריה.

בקטנה:
1. אם אנחנו כבר בקטע של המלצות מחוץ לאירועי השבוע האמיתיים, אז ביום שישי מופיעים בגדה השמאלית (אחד העם 70) שלישיית 3Unlimited המבצעת Free Music, או בעברית: מוזיקה מאולתרת. כמו שהם אמרו: "מתחילת הערב ועד תומו יבוצעו קטעים חד פעמיים עבורכם, ללא תכנון כלשהו מראש". מי שרוצה להתרשם יכול לבקר בעמוד ה MySpace, הכולל קטעים שהקליטו בעבר. מתחיל ב – 21:30-22:00. 30 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting