Regina Spektor – Samson

(עוד נדבר פה השבוע קצת על שירים – אבל זה יהיה בפוסט אמיתי שמורכב מיותר משתי פסקאות. הבוקר זו רק הקדמה קטנה וקצרה – לא פוסט אמיתי)

אני מאוהב, באמת. אבל רגע לפני שתלכו לקנות לי מתנות אירוסין וחתונה כדאי אולי שתדעו, לשניה, שאני מאוהב בשיר – ואני בספק אם יימצא הרב בישראל שיסכים לחתן אותנו. דת מוזרה.

כל שורה ושורה בשיר Samson של Regina Spektor גורמת לי להזיע. זה לא שמשהו בשורה " You are my sweetest downfall" או בשורה " I loved you first, I loved you first" יפיל אתכם מהרגליים – אבל יחד עם המוזיקה ברקע והקול המדהים של רג'ינה זה פשוט מתחבר מצוין. בסופו של דבר, זה מה שמיוחד בשירים גדולים מהסוג הזה: מוזיקה בינונית ומילים בינוניות מתחברות ביחד ליצירה מדהימה. השלם גדול בהרבה מסך חלקיו. הפוסט הזה, אגב, נובע מכך שהשיר הזה היה הפסקול שלי בחלום בלילה. טריגר מספיק טוב מבחינתי.

תרגום שם השיר לעברית הוא 'שמשון' – ולכן כמובן ישנם שם רמזים רבים לסיפור התנכ"י. הוא בא אליה עם שיער ארוך, היא חתכה אותו וכו'. אך אחד האלמנטים האהובים עלי בשיר הוא ההתאבלות על כך שלמרות שסיפורם "דומה" לסיפור התנ"ך – אותם אף אחד לא הזכיר. או במילים שלהם:

And history books forgot about us
And the bible didn't mention us, not even once

 Regina Spektor

זהו. פוסט אמיתי יגיע מאוחר יותר היום – בינתיים לכו תשתמשו בסולסיק שלכם בשביל לעשות דברים טובים.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]