אירועי השבוע האמיתיים 30.9.2006 – 24.9.2006

החגים הגיעו, ואיתם גם זרם אירועים שמצליחים לגרום לי לשקול להזיז את הגוף אחרי ארוחות החג. הפעם יש לנו ביום א' את יומולדת 51 של קפה מרסנד, ביום ב' את מפגש המסך המפוצל, בשלישי עמית ארז מופיע חינם, ברביעי יש את ההופעה החינמית האחרונה של גבע אלון ברוטס, בחמישי – דלתות פתוחות בשכונת נגה – ובסופ"ש: שוק קולטורה ושוק של Muzik ואתר במה חדשה.
תחגגו!

יום א' (24.9)
1. ליבי והפלאש הם שם שמוכר לי בעיקר מראיונות עם ותיקי סצינת הרוק הרועש בארץ. ליין ימי א' של אברקסס (לילנבלום 40) מארח היום להקה עם שם זהה (לא הצלחתי לברר אם זו אותה להקה וותיקה) – ובנוסף, מארח אחריה את Terry Poison – שעושים מוזיקה אלקטרונית. מ – 22:00. חינם – וגם מאד צפוף.
2. ולמי שרוצה רוק ישראלי זול של להקה לא מוכרת: 'הבאים' מופיעים בלימה לימה (לילנבלום 42) תמורת 20 ש"ח.
3. עכבר העיר טוענים שקפה ביאליק (ביאליק 2) מעלה היום קברט סאטירי תחת הכותרת "ערב הטרדות מיניות ויין" שיזמו השחקנים נדב בושם ואיילת רובינסון. לצערי, לא הצלחתי למצוא מידע נוסף על האירוע באינטרנט (אפילו באתר של עכבר העיר), אך עדיין, היות וארצנו סובלת ממחסור בסאטירה טובה, איני יכול להרשות לעצמי שלא לדווח עליו. 22:30. אין לי מושג כמה זה עולה.
4. איך שהזמן רץ. הנה, רק אתמול, כך נדמה, חגג קפה מרסנד (בן יהודה 70) יומולדת שנה – והיום, בלי לשים לב, הוא כבר חוגג יומולדת חמישים ואחת שנה. בהתאם לגילו יערכו החגיגות בשעות מוקדמות למדי, בין 16:00 לחצות. שלא בהתאם לגילו, הוא יכלול כמה מופעים טרנדיים לחלוטין. כמו למשל: האחים רמירז הפאנקי, מופע הסטנד אפ של מוטי ברכר ועוד.
5. בליין תרבות יום א', מעלים בתמונע (שונצינו 8) היום את ההצגה הסאטירית 'תלונה באופן כללי'. זה עולה 35 ש"ח (שזה כלום כסף להצגה) וזה נראה מצחיק ומבדר. 20:00.

יום ב' (25.9)
1. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל סדרות טלוויזיה זרות הן תחביב שהולך ומתחזק אצלי לאחרונה. על רקע זה, אין כלל פלא שאני מתלהב בצורה ילדותית ממפגש יומולדת חמש למסך המפוצל שמתרחש היום בחדרי ההקרנה של האוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48). התוכנייה כוללת, כמובן, בעיקר הקרנות סדרות (תגידו שלא ראיתם את זה בא), אך כמו כל מפגש אתר בקהילה האלטרנטיבית, תכלול כנראה גם אוסף שיחות משובח עם אנשים מעניינים. 20:00 עד 23:00. 30 ש"ח.
2. 'לעזאזל עם זה' מופיעים היום בבלום בר, וטוענים שהם עושים: "חומר מקורי משהו טוב. (זה מה שקורה שחולקים דירה עם צרצרים)". מסוקרנים? יופי. גם אני. 22:30. חינם.
3. הדרך לגווטנאמו, סרטו עטור פרסים של מיקל וינטרבוטום, מבוסס על סיפור אמיתי של שלושה מוסלמים שנסעו לחתונה באפגניסטן – ובמקום, מצאו עצמם במחנה מעצר בגווטאנמו למשך שנתיים שבסופם שוחררו ללא כתב אישום. הסרט, שלא הוצג בארץ, מוקרן היום בהקרנת בכורה בחדרי ההקרנה של האוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48). 21:00. 25 ש"ח.
4. והנה ההופעה הזולה השבועית של זמרת שמעולם לא שמעתי עליה: יסמין שדה מופיע בקפה ביאליק (ביאליק 2) תמורת 15 ש"ח. מתחיל ב – 22:30.
5. בבנג'מין סיגל (אלנבי 1, מגדל האופרה) חוגגים את השנה החדשה במסיבה כפולה שתציין גם את הפתיחה הרשמית של המקום. האירוע יהיה בסימן לאס וגאס, כך שצפו ל"אוכל ומוזיקה בהתאם" (מה זה אומר?). מ – 22:00. חינם.

יום ג' (26.9)
1. יוסי בבליקי, מוותיקי הרוקרים של ישראל (פונץ') יוצא מאחורי הקלעים בהם הוא היה שרוי בשנים האחרונות, ומעלה בתמונע (שונצינו 8) ערב מיוחד עם מיטב שיריו, שהוא מכנה: "שירי אהבה ומלחמה מבתי הזונות של ביירות עד לברים של תל אביב". יהיה רועש. 22:30. 50 ש"ח.
2. אני לא יודע מה זה אומר, אבל סקולמאסטר עושה\ים אקספרימט בשמונה פטיפונים בלבונטין 7 היום. 22:00. 30 ש"ח.
3. עמית ארז, שלמרות המלצות חמות שקיבלתי עליו, עוד לא יצא לי לשמוע אותו, מופיע היום בגורדון 17. בחינם. יש לי הרגשה שאולי הפעם אזכה סוף סוף לשמוע את קולו.

יום ד' (27.9)
1. גבע אלון הנהדר שוב מופיע חינם, ועקב חילופי בעלים – גם בפעם האחרונה(!) ברוטס (לילנבלום 23). 22:00.
2. פסטיבל ת"א הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער #2 מתחיל היום ונמשך עד יום שבת. אני סומך על האינטליגנציה של קוראיי, ולכן לא אטרח לפרט איזה סוג סרטים יהיו בפסטיבל – אלא רק אשלח אתכם להסתכל בתוכניה.
3. אריאל תגר, המכונה כלבתא, הוא די.ג'יי ישראלי בעל רזומה בינלאומי מרשים (ולמרות זאת אני מכיר אותו בעיקר כמי שהקים את הלייבל הירושלמי Ak Duck). היום הוא קופץ למכללה למוזיקה מודרנית, הד (י"ל פרץ 3) בכדי לחנוך את סדרת כיתות האמן "קלאב הד" המחודשת שלהם. במפגש ישמיע כלבתא את המוזיקה שהשפיעה על יצירתו, ינתח אותה מבחינה טכנית ופילוסופית, וינהל רב שיח עם הקהל. 19:00-21:00. 20 ש"ח. הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-7914914.

יום ה' (28.9)
1. יום חמישי האחרון של החודש הגיע, ויחד איתו הגיע גם אירוע דלתות פתוחות בשכונת נגה. בין 18:00 ל – 22:00 יפתחו אומני המקום את דלתות סטודיהם לקהל הרחב, ומוסדות האיזור יפתחו במבצעי אוכל ושתייה שווים לעוברים ושבים (יצא לי חרוז). כל האירועים נמצאים פה.
2. בלבונטין 7 נערך היום ערב בשם תדרים – הכולל הופעות חיות מבית הלייבל הירושלמי תדר. אני באמת באמת לא יודע על זה יותר ממה שכתבתי עכשיו, אבל זה באמת באמת נשמע מעניין. 21:30. 30 ש"ח.
3. כמו בכל יום חמישי של החודש, גם הפעם נערך בנמל תל-אביב יריד 'ספרות זולה' – יריד ספרים משומשים ותקליטים. מתחיל ב – 16:00, נמשך אל תוך הלילה. חינם.
4. ערב משירי המכשפות יועלה היום במועדון החדש מבית הבלום-בר, Sublime (סלמה 53). כמו תמיד הכניסה חינם. 22:30.
5. בגדה השמאלית (אחד העם 70), שכל אירוע בו מוכתר אוטומטית כאלטרנטיבי, מופיעים היום Metal Tube & Consciousness, שזה אומר: "אריאל שיבולת – סקסופון סופרן, חגי פרשטמן – תופים". 21:30. 30 ש"ח כניסה.
6. לכל מי שלא שם לב שבוע שעבר: שגרירות סאנידייל בישראל (שזה בעברית: מועדון באפי) מקרינה את באפי מההתחלה בקפה ארלוזרוב (ארלוזרוב 57). מכיוון שזה אירוע שאמור לחזור על עצמו כל שבוע, הרי שמעתה אתחיל לדווח עליו בטור בצורה רנדומלית ואך ורק לפי החשק (או, לחילופין – אם יוקרן פרק שאני אוהב במיוחד). 20:30. חינם.

סופ"ש (29-30.9)
1. שוק מוזיקאים, יוצרים, מבצעים ומפיקים מתקיים ביום שישי בארגונם המשותף של Muzik ושל אתר במה חדשה. המטרה העיקרית של האירוע היא הנבטה של שיתופי פעולה חדשים בין אומנים מתחומים שונים לצורך הפרייה הדדית. מוזיקה של להקת 5% תזזית תלווה את האירוע – וכמובן שיהיה קפה, בירה ונשנושים של מסעדת אל בריו. רחוב בן שמן 4, יום שישי בין 12:00-17:00. חינם.
2. ביום שישי בשעה 12:00 בצהריים יקרו בלבונטין (לבונטין 11) שני דברים מעניינים. הראשון הוא פתיחת מסיבת שלוש השנים לפאב שהחיה את איזור גן החשמל. השני הוא פתיחת תערוכתו של מיכאל קסוס בגלריה החדשה בקומה השנייה של המקום – תערוכה ראשונה שאמורה לבשר על קשר חדש של המקום לאמנות. בהתאם לחיבור החדש, תלבש המסיבה אופי אמנותי, ויתקלטו בה אמנים כמו דרומר, גדעון גכטמן, גלית אילת, אבנר בן-גל ובוקי גרינברג (אני בוש לאמר שאיני מכיר אפילו שם אחד). כל אחד יקבל לידיו את העמדה לשעה וחצי, ונוסף על התקלוט יבחר וידיאו מהאוסף האישי שלו. חינם.
3. ועוד בשישי בצהריים: שוק קולטורה #8 ייערך היום בשעות 10:00-16:00 בכיכר ביאליק. למי שלא היה באחד משבעת השווקים הקודמים: מדובר בשוק תרבות אלטרנטיבי בו נמכר כל מוצר תרבות שאתם יכולים לחשוב עליו: מוזיקה, קומיקס, ציור, ספרים, שירה ועוד. הכניסה חינם – הרכישות לא.
4. כמו כל שבוע – תיערך כנראה גם השבוע מסיבה חצי-מחרתית ברחוב תרצה 17. כמו כל שבוע, פרטים עוד אין לי על האירוע בשלב זה, כך שתחפשו עדכונים נוספים בפוסט ביום רביעי-חמישי.
עדכון: הליין יתקיים השבוע. פרטים בהזמנה זו.
5. הבלום בר (קינג ג'ורג' 2) מארח היום ערב גראנג' ישראלי (מסתבר שיש דבר כזה). 22:30. חינם.

בקטנה:
1. חמורוטק יצאו לחופשה עד תחילת הלימודים. סתם, שתדעו.
2. שלא תגידו שלא ידעתם. תמונע מציגים: מהפכת אוקטובר בפעם השלישית. מיטב רפרטואר תמונע בתיאטרון ומחול לשנה הקרובה ייחשף לקהל במחיר מציאה של 25 ₪ במהלך חודש אוקטובר. מפחדים שתשכחו? אל דאגה! תקבלו עדכונים שבועיים שוטפים לדם בטור זה על האירועים הרלוונטיים.
3. בגורדון 17 מציעים את כל התפריט (חוץ מאנטריקוט) ב – 33 ש"ח למנה. פייר? הצעה יפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting