אירועי השבוע האמיתיים 11.11.2006 – 5.11.2006

טוב. סופ"ש מאד קשה עבר על כוחותינו, במהלכו הם הצליחו להיפגע בקרסול (ועכשיו הוא נראה כמו תפוז בשל) ולהרוס את היישור של הבלוג איכשהו. ועכשיו, אחרי שהתבכיינתי ניגש לענייננו.

שבוע סטנדרטי מבחינה אירועית עובר עלינו. שימו לב ל: חמורוטק ביום א', הפאנל התרבותי בשני, בירדי ובמה חדשה בשלישי, המסיבה האמנותית בסלואו משה ברביעי, מאגמה בחמישי ולכל מה שקורה בסופ"ש. תהנו, תחגגו – ותביאו לי קרח לשים על הקרסול!

יום א' (5.11)
1. אני בטוח שכולם פה אנשים טובים, ולכן תשמחו לשמוע שמקלט מעגן, המקלט היחיד לקורבנות סחר בנשים בישראל, עורך השבוע בזאר התרמות לדיירותיו. יש שם גם ילדים קטנים, בני 0-2.5, שמאד ישמחו לבגדי הילדים הספיירים שברשותכם. יאללה – תהיו אנשים טובים ותביאו משהו. עד יום ה', תרומות מתאמים מראש בטלפון: 03-6041004.
2. הם חוזרים! הסטודנטים לקולנוע שמפעילים את חמורוטק, ליין הקרנת הסרטים האלטרנטיבי, חוזרים מפגרת הקיץ ומתחילים את העונה החדשה. הפעם, לשם שינוי, הם מקרינים סרט שלא רק ששמעתי עליו כבר, אלא אפילו ראיתי אותו. למוני סניקט: סדרה של צרות. מדובר בסרט ילדים\אגדה אפל מקסים, בו ג'ים קארי מנצל כשרונותיו (ויש לו כאלה) בצורה הטובה ביותר. אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו, אוניברסיטת ת"א. 20:00. חינם.

3. דודו טסה מופיע היום בחינם בסאבליים (סלמה 53). יצא לי לשמוע אותו לאחרונה, ובתקווה איש לא יעלב אם אומר שהוא טיפה הזכיר לי את עידן רייכל משולב עם שוטי הנבואה ונגיעות רוקיסטיות לעיתים – וזה ממש לא רע. 22:30.
4. דה גירלס (the girls) מופיעות בליין המוזיקה החינמי של אברקסס (לילנבלום 40). כבר נמאס לרשום כמה הליין הזה משובח.

יום ב' (6.11)
1. יש אירועים שבועיים עליהם אני מדווח רנדומלית לפי החשק. ערבי במה פתוחה של ג'אז בשבלול (מבנה 13, נמל ת"א) הוא אחד מהם. מתחיל ב – 21:00, וחינם לחלוטין.
2. רותן כהן ומיכאל גוטליב מופיעים\ות בקפוסטה (פלורנטין 5) ב – 21:30. בחינם. למי שרוצה לדעת, הם עושים קברט (בניגוד לרוק האקוסטי שעושים רוב המופיעים שם).
3.
נעה ואהבה, שאחד מחבריהם אפילו קורא את הבלוג קבוע, מופיעים בסאבליים (סלמה 53). עוד לא יצא לי לשמוע אותם, אך אני מקווה לתקן את המעוות קרוב (ממש בקרוב. היום למשל). 22:30. חינם.
4. בלי שום ספק הפאנל המעניין של השבוע: עמותת פסטיבל בשקל והמרכז האתני הרב תחומי ענבל יזמו פאנל בנושא "תרבות כצורך חיוני". אנו חיים במדינה בה תרבות (ואני מדבר פה על תרבות אמיתית, ולא בידור) נמצאת בתחתית סדר העדיפויות: הרבה אחרי צבא, פוליטיקה, כלכלה וכו'. יואב קוטנר, שאנן סטריט, יוסי אלפי, אורלי וילנאי פדרבוש ועוד ידונו בשאלה המאד מעניינת של כיצד זה משפיע על חיינו. 20:00. מרכז ענבל, סוזן דלל. חינם.
5. במסגרת החוג לתולדות המוזיקה מרצה גיא לוין על "מופע הקולנוע של הרוק" (שנות השבעים) בגורדון 17. 21:00, 10 ש"ח.

יום ג' (7.11)
1. מפגש נובמבר של הפרלמנט של בירדי (מפגש הבירה החודשי) מתקיים היום ב – 19:30 במפעל טמפו בנתניה. המפגש הפעם יתמקד בבירת סמואל אדמס האמריקאית – זו שאמורה להוכיח לישראלים שבארה"ב יכולים לעשות משקאות שלא דומים למים. ההשתתפות בהרשמה מוקדמת בלבד במייל: training@beer-d.co.il. מנסיון אישי: יהיה מחכים, מעניין ומאלף.
2. תגידו, נמאס לכם שאני כל חודש ממליץ ביום שלישי הראשון של החודש על הפרלמנט של בירדי ועל ערב במה חדשה? כי אם כן אז חבל – נראה שזה עומד להישאר כך עוד זמן רב. או, במילים אחרות: גם החודש נערך ערב במה חדשה בתמונע (שונצינו 8 ), וגם החודש יופיעו מקריאים, משוררים, זמרים ומופיעים שהסיכוי היחיד ששמעתם עליהם זה אם ישבתם לידם בכיתה א'. תהיה גם הופעה של נעם וצבא הישע המקסימים (באמת!). 22:00, 25 ש"ח.
3. התחלתי לאחרונה לקרוא באדיקות את הבלוג של יהונתן קלינגר, ולכן אני גאה לדווח על הרצאתו בנושא: "קריסת זכויות האדם ברשת – האם הטרור הוא רק התירוץ". ההרצאה המעניינת היא חלק מערב עיון של האוניברסיטה הפתוחה (רבוצקי 108, רעננה) על "מלחמה, טרור ושטנה: האינטרנט כשדה קרב" וגם שאר האירועים בו נראים בכלל לא רעים. מתחיל ב – 16:30. חינם, אך ההשתתפות על בסיס הרשמה מקוונת מראש.
4. טריקסרין מופיעים היום בהודנא (אברבנאל 13) ועושים טריפ הופ אינדי. סגנון מוזיקה שאין לי אפילו קצת התחלה של שמץ של מושג מה הוא אומר. 22:00. חינם, אלא מה?
5. וגם בסטאוט (ארבעה 14) מארחים היום הופעות חינמיות.השובבים עולים ב – 22:00, Stoutאורין ב – 23:00. חינם.

יום ד' (8.11)
1. רם אוריון מופיע בלבונטין 7. 21:00. 30 ש"ח.
2. נושי פז, לעומת זאת, מופיע במקום אחר שלא יכל לבחור לעצמו שם מקורי: גורדון 17. הוא לפחות עושה את זה בחינם. 22:00.
3. פינת הסאבליים (סלמה 53) והבלום בר (קינג ג'ורג'): : Hollow wood מופיעים בראשון, Mens rea (סחטיין על השם!) בשני. שניהם מתחילים ב – 22:30, ושניהם חינם.
4. זו נשמעת כמו התערוכה הראשונה שעלולה לגרום לי להתחיל לחבב וידיאו-ארט. מעין אמיר ורותי סלע יצרו במשך שנתיים טרילוגיית סרטי וידיאו ארט בשם "מעבר לאשמה". הן ניסו לגעת בקשר בין המיליטריזם הישראלי לבין כוחניות ומיניות. הסרט הראשון הוא הצצה לשירותי פאבים ונסיון לשדל את עם ישראל המבושם לדבר על מיניותו. בשני הן בוחנות את הגבר הישראלי בעזרת צ'טים באינטרנט – ובשלישי הן נתנו מצלמה לזונה וראיינו אותה בזמן שהיא צילמה אותן. נשמע מקורי ומגניב בטירוף. הקרנת הבכורה תתקיים במרכז לאמנות עכשווית (קלישר 5). 20:00. 25 ש"ח.
5. לרגע חששתי שנעביר שבוע בלי אירוע אמנותי בין-תחומי – אך אל דאגה, זה לא יקרה. בסלואו משה (המחוגה 4) מקרינים היום סרטי אנימציה ומופע מחול אימפרוביזציה של להקת המחול נדין בומר לצד תערוכת אמנות צעירה. יהיה גם תקלוט של מוזיקת דאנס "אינטיליגנטית". סוג של חיה חדשה. מ – 23:00. 30 ש"ח.

יום ה' (9.11)
1. איתי בלטר, הזמר השקט חביב הבלוג, מופיע בסב קוץ' מילגה (המשביר 22) ב – 22:00. לא רשום, אבל אני נוטה להניח שזה חינם.
2. אוקי, זה כבר מוזר. שתי הופעות בהודנא (אברבנאל 13) בשבוע אחד?! שיט, אני מקווה שהמקורות שלי לא שגויים. בכל מקרה, נאמר לי ש – Dub lfo יהיו שם היום ב – 22:00. חינם.
3. מיטל ניסים ולידור יעקב, מקימות קונטרס השירה החדש "מאגמה", טוענות שלשירה אין די מקום במציאות העירונית הנוכחית. אני מסכים איתם לחלוטין. בניגוד לעבר, אין כיום משוררים סלבריטאים (כגון יהודה עמיחי, נתן אלתרמן או יונה וולך), והשירה היחידה שאחד כמוני, איש לא אקטיבי במיוחד בתחום, נחשף אליה היא של משוררים אלמונים ולא בהכרח טובים במיוחד. שמות כמו אמירה הס או שז נשארים עלומים ויצירותיהם לא נגישות לציבור הרחב יותר מדי (כלומר: בלי חיפוש אקטיבי).
מאגמה בא לנסות לעזור בפתרון בעיות אלו. הוא מופץ אחת לשלושה חודשים באופן חינמי ברחובות וחנויות תל אביב, חיפה וירושלים. הגליון הראשון יצא ביוני והודפס ב – 700 עותקים. השני, שיצא בספטמבר, כבר גדל ל – 2500. כמו כן הן מתכוונות, כמובן, גם לקדם משוררים צעירים.

את מסיבת ההשקה לקונטרס עורכות הבנות היום בחנות הנסיך הקטן (סמטה פלונית). כמו כל אירוע שירה שמכבד את עצמו, יוקראו בו לא מעט שירים – וזו הזדמנות מצוינת של הקהל הלא-מבין להיחשף ליוצרים ידועים מקוריים בחינם. ההתכנסות ב – 21:00, ההקראה מתחילה ב – 22:00 – והכניסה חינם. אלא מה?


סופ"ש (10-11.11)

1. מנהג חדש בלבונטין 7: אחת לחודש, ביום שישי ב – 16 אחר הצהריים, יתקיימו במקום מפגשים עם מוזיקאים ומשוררים. היום למשל, ינהל שלומי "תוציא-אלבום-כבר" שבן סדרת אלתורים מוזיקליים על שיריה של סיוון בסקין. 40 ש"ח.
2. נכון לרגע זה מתכננים לנו בשבת ב – 18:30 הפגנה בכיכר רבין נגד חוק האלכוהול החדש שרוחמה אברהם מנסה להעביר. עוד לא בטוח שהאירוע יצא לפועל, תישארו קשובים.
3. התגעגעתם ללבנון? מצוין. כי במוצ"ש הם מופיעים בגדה השמאלית (אחד העם 70) יחד עם יונתן גת ואלי לס. 21:00 – ואין לי מושג ירוק כמה זה עולה. בטח 20-40 ש"ח, כרגיל.

4. אני לא בטוח שהבנתי מה זה, אבל אנסה להסביר בכל זאת: במוצ"ש מושק ליין חדש של אלקטרונית חיה בבנצ'מארק (נחלת בנימין 37). בערב הראשון יופיעו שם Deepset, שטוענים (ציטוט ארוך): "המוסיקה מנוגנת חי באמצעות תוספת של "גרוב בוקס" אשר מעניק בעבוע אנלוגי חמים, סאונד אורגן רחפני וקווי מלודיה מימיים ומגוונים ואז עוברת לתערובת מלהיבה של בייס ליינים אימתניים, צפצופי רינגטונים ולופים פרימיטיביים אשר יוצרים סגנון הגשה מוסיקלי ייחודי ומתקדם של יקום אלקטרוני נועז צבעוני ומאתגר". 22:00. וכמובן שלא צויין מחיר. למה שיצויין מחיר?
5. לא הבנתי איך ליין הקרנות סרטי הפולחן של לבונטין נפתח בשבת שעברה, אם הסרט הראשון בו הוקרן לפני כמעט חודשיים? בכל מקרה, החודש מקרינים (ארבע הקרנות. כל שבת בשש בערב) את Santa Sangre. בהודעה טוענים שהוא " סרט סוריאליסטי, על גבול האבסורד, שבהחלט אינו מתאים לבעלי קיבה רגישה אך הינו בגדר חובה לכל חובב קולנוע ואסתטיקה באשר הוא". ב – 18:00, ונראה לי שזה חינם.


1. עכבר העיר נותנים רשימה של מבצעי מחאה שניזמו בעקבות רוחמה אברהם. קרי: מתחילים בשתיים בלילה. זה היה יכול להיות טוב ויפה אילולא נראו רוב המבצעים כשיווקיים ולא כסולידריים. למשל: המבורגר, סלט, צ'יפס ביתי ושליש קרלסברג בבאגסי (פלורנטין 26), או מנות אוכל מסוימות במחיר מוזל עם הזמנת שני קוקטילים בבנג'מין סיגל וכו'. קשה לי לראות כיצד מבצעים אלו מעודדים אותי לשתות אחרי שתיים. מה, היה כל כך קשה לתת איזה חצי ליטר בירה ב – 15 ש"ח?
2. ב – 1909 יש כתבה מקסימה שגיליתי על "שיח קפה" בשינקין. בית קפה קצת פחות מוכר שנראה משובח. שתו ותתעוררו.
3. שופו את התמונה ששמו בכתבה האחרונה על הלחימה בשטחים בוואינט. החיילים אשכרה עשו גראפיטי על הטנק. אמנות רחוב שולטתת!!1

4. ציטוט ממדור ה – DVD של עכבר העיר: "אם יבחרו אי פעם את התרגום הגרוע ביותר בכל הזמנים לשם של סרט, אין ספק ש"תשוקות ואובססיה" (במקור: the book of revelation") יהיה מועמד ראוי לצמרת. (אבנר שביט).
5. פאקינג מגניב: טיים אאוט ביירות.
6. קנטינה, פיצוציה בבן יהודה 188, החלה למכור אלכוהול כמו בפאבים. השוס? (מעבר לעובדה שזו פיצוציה) המחירים הנמוכים: חצי גולדסטאר מהחבית ב- 10 ש"ח, חצי הייניקן: 12, 7 ש"ח לטקילה קוורבו גולד(!) וכו'. כלום כסף, המון כיף.
7. טוב, אני יוצא בקריאה חדשה ונרגשת: לבונטין 7 חייבים, אבל חייבים אתר. יש שם כל כך הרבה אירועים טוב ומעניינים, שהולכים קצת לאיבוד בלי מקום אחד שיירכז אותם. מבחינתי אתן להם עמוד קבוע פה, לעשות בו כרצונם

2 תגובות

  1. סטיבי הגיב:

    "הזינו אימיילכם פה…"
    איפה? 🙂

  2. ניימן הגיב:

    אח, שיט! אתה צודק לגמרי! אין לי מושג כרגע איך לתקן זאת – אז פשוט תשלח לי מייל אם אתה רוצה להירשם (neiman.mail@gmail.com) ואוסיף אותך ידנית לממשק המנויים.

    סורי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting