פוסטקצר: ברטיסלבה

ניימן באירופה 2ברטיסלבה, בירת סלובקיה, היא עיר קטנטנה. לכן גם פוסט זה יהיה קטנטן.

יומיים חידשתי כוחות בברטיסלבה. המטרה המוצהרת הייתה: ללכת כמה שיותר, לשתות כמה שפחות (לא מים), ולאכול כמה שפחות רעל. כללים אפשריים בעיר בה מחיר סלט בבית קפה שקול למחיר שקית במבה בארץ.

הפאב הסלובקי הראשון
(הפאב הסלובקי הראשון)

על השתייה לא הצלחתי להקפיד – בעיקר בגלל  The First Slovak Pub (כתובת: Obchodná 62). הפאב הגדול בברטיסלבה שסובל גם מקצת פרסום בעולם. יש בו ארבע-עשרה חדרים, שכל אחד מהם משקף תקופה היסטורית שונה בסלובקיה. האמת היא שלא הייתי שם לב לכך אילולא ידעתי זאת מראש. מסבאה ענקית וחמודה, שמאד מומלץ להזמין בה מקום מראש אם מגיעים בשבת בערב.

המקום הבא, בו גם סיימנו את הערב, הוא פאב תיירים ידוע: The Dubliner Pub (כתובת: Sedlarska 6). כפי שהשם רומז: לא בדיוק מקום סלובקי מסורתי. באותו הסופ"ש הפכו את הפאב לחוף ים (פיזרו חול על הרצפה). מעבר לכך, ייחודו הוא: 1. במיקום מגניב בעיר העתיקה. 2. בעשרות התיירים שיש שם ו – 3. במחירים, הכפולים מכל מקום אחר בברטיסלבה. ולא – זו לא המלצה חמה להגיע לשם (אבל לא מזיק לדעת על קיומו)

יש עוד דברים שלא מזיק לדעת:

1. ההוסטל בו התאכסנתי Hostel Possonium (כתובת: Šancová 20) היה אחד המוצלחים בטיול. מקלחות בחדרים, אווירה טובה, צוות מקסים – ומיקום מצוין: מאתיים מטר מתחנת הרכבת המרכזית.
2. ביקרתי גם בקונצרט מוצרט חינמי באחת הטירות בעיר, ובזיקוקי דינור בטירה אחרת. איך מגיעים לדבר האלה? בודקים אירועים פה. באמת, להגיע לברטיסלבה בלי להעיף מבט באתר הנ"ל, זה פשע של ממש.
3. סתם אנקדוטה: ברטיסלבה מפורסמת בשורת הבתים הסוביטיים הארוכה בעולם (בתי קוביות סתמיים כאלה). המראה שלהם מפסגת הטירה, מרשים למדי. משעשע שכיעור בקנה מידה גדול, נחשב בעצם ליופי.

תגובה אחת

  1. 8 ביולי 2016

    […] שש שנים מאז שהייתי לאחרונה בברטיסלבה. ההתרשמות שלי אז מהעיר הייתה זזזזזז משעממת זזזזזז […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting