הפנינג בירה בשישי בבוקר, ורשמים מפגש סטאוטים משבוע שעבר

[לפני הכל: בחיי שאני לא אלכוהוליסט. זה סתם נראה ככה בבלוג]

הפנינג טעימות בירה חינמי ופתוח לכווו-לם יערך בשישי הקרוב בשר המשקאות [שלבים 4, ליד בלומפילד]. מדובר בחנות אלכוהול משפחתית וחביבה, אשר תמיד דאגה למלא מדפיה במגוון סוגי בירה רחב וידידותי למשתמש במחירו. בחודשים האחרונים עברה מחלקת הבירה של החנות שדרוג רציני, וכעת היא מתגאה במבחר מרשים ביותר מכל העולם – כולל בירות בוטיק ישראליות.

בירת Isis
[בירת Isis. ראו חלק ב' של הפוסט]

הטעימה המדוברת תיערך בין 10:00 ל – 16:00. היצע הטעימות יכלול חביות של בקס, ניוקאסל ודאנסינג קאמל (ווו הוו!). בבקבוקים יהיו את הבלגיות החדשות (והמעולות לטעמי) קסטיל ובריגנד, כמו גם בירות אוסטריות כגון אדלוויס וסמיקלאוס (עוגה נוזלית עם 14% אלכוהול. זכויות היוצרים להגדרה שייכות לי). שמועה אחרונה ו,אהמ, מוזרה קצת, גורסת שייתכן ויבואני הבירה הטורקית אפס פילזן יגיעו עם דוגמיות של בירות חדשות מטורקיה.

מה עוד יהיה? כדורי פלאפל ג'ינה, טעימות של הוודקה החדשה ואן גוך על שלל טעמיה. 5% הנחה על מגוון הבירות בחנות, חניה חינם במתחם בלומפילד – ו – זהו, נראה לי שסיימתי להעתיק את כל המידע מהקומיניקט.

[שר המשקאות. רח' שלבים 4, ליד בלומפילד. 10:00-16:00. כניסה חינם, טעימות, למיטב הבנתי, גם חינם]

טעימת פורטר וסטאוט
בשישי האחרון התכבדתי להשתתף במפגש חודש מרץ של מועדון יצרני בירות הבוטיק של ישראל. שם קליט וקצר זה, בא לתאר מועדון המאורגן ומתופעל ע"י חברת ביר מאסטר. מטרתו? קידום, תמיכה וכל שאר דברים חיוביים ליצרני בירות בוטיק (אלא מה?). איך עושים זאת? בין השאר, עם מפגשים.

כל מפגש חודשי מוקדש לסגנון בירה אחר. הנושא מוכרז זמן רב מראש, כדי לתת למשתתפים את האפשרות להתכונן. ואם עוד לא הבנתם, המפגש הנוכחי, שהתארח בפאב של נחום במפעלי טמפו (כן, יש מקום כזה), התרכז בפורטר וסטאוט. במקרה וזה לא אומר לכם כלום, פשוט תחשבו גינס (שהיא *ה*סטאוט במקורותינו, ובכלל בעולם).

בירת Zina

בתכל'ס טעמנו 15 בירות – אבל אני, שנמצא במשמר אלכוהול, שתיתי רק 14 מתוכן. התחלנו וסיימנו במרפי'ס סופר-טריה: בהתחלה מהחבית, ולאחר מכן, בשביל ההשוואה, מהפחית עם הוידג'ט שאמור לתת תחושת-כמו-בחבית. בין לבין הציגו היצרנים את שללם לאירוע. חלק לא היה קשור בכלל לנושא, כמו בירת צ'ילי-מנגו שורפת גרונות (אך טעימה עד מאד), בירה מעושנת או בירה מתובלת, 12%, שיכולה להיות מסווגת רק כבירת כריסמס כבדה.

לאחר מכן הגענו לנושא. קיבלנו פורטרים מתוקים, יותר או פחות, בירת קקאו של מבשלת אביר, אימפריאל סטאוט (סטאוט חזק במיוחד), סטאוט דבש – וגם, לשם ההשוואה, את ההאני פורטר של סמואל אדאמס. והסיכום? מתוך 12 בירות של יצרני בוטיק, אפשר לאמר שלפחות רבע, ואולי קצת יותר, היו מצוינות. השאר, חלקן בגרסאות ניסוי עדיין, היו מסקרנות ברובן, אם כי שינוי קטנטן במתכון יעשה להן רק טוב.

מועדון יצרני בירות הבוטיק של ישראל פתוח וישמח לקבל יצרנים נוספים לשורותיו. למי שרוצה לשפר יכולותיו, לקבל פידבק מפאנל רציני (חוץ ממני) – או סתם להטעים ולטעום תוצרת של אחרים, מוזמן לקבל פרטים נוספים על הצטרפות במייל info@beermaster.co.il או בטלפון 052-8197900. ותגידו שניימן שלח אתכם (או לא. זו גם אופציה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting