ברלין בשישי ימים: אוברהולץ הקדוש

[לא הגענו לבית הקפה הזה בזמן הביקור. אבל בא לי לכתוב עליו בכל מקרה]

ששה ימים בברליןאנחנו עומדים לעשות מעשה מהפכני: קודם יבוא תיאור המקום ורק אחרי זה תגיע דעתי הצבעונית עליו. אוברהולץ הקדוש, St. Oberholz בייקית, הוא בית קפה גדול למדי. יש לו שתי קומות שמכילות מגוון מקומות ישיבה משולחנות כתיבה חביבים מעץ, עד לכסאות פאב, כורסאות ושאר דיכפין. הוא חמים, מציע פשטדות מצויינות ומרקים לפנים. לא פעם ולא פעמיים (למעשה, בדיוק שלוש פעמים) העברתי יום שלם שהתבסס רק עליהם. המוזיקה בו מצויינת, חמישים אחוז מהקהל מעדיף לדבר אנגלית – והכי הכי חשוב: הוא מציע אינטרנט אלחוטית חינם. לא דבר של מה בכך בברלין. ובטח לא בסגנון שבית הקפה מציע אותו: בלי הגבלה, בלי תנאים בלי כלום. אפשר לקנות קפה בשני יורו ולשבת שם שמונה שעות. כן, גם את זה כבר עשיתי :]


[התמונה מאתר בית הקפה. בחיי שאין לי כוח לקרוא את הטקסט בגרמנית שם. אני מקווה שהיא איכשהו קשורה לקדוש אוברהולץ]

למה אני מספר לכם עליו? הנה תגובה שכתבתי לפוסט של מעיין תשעה ימים לאחר הגעתי לגרמניה:

האמת היא שאני יושב עכשיו בבית הקפה האהוב עלי בברלין ואוכל קיש תרד עם בשר (הבשר זה בטעות. אפשר להאשים את הגרמנית הקלוקלת שלי בהריסת ההזמנה..). ואם כבר, אז כדאי שתדעו: אוברהוסט (הטעות במקור) הקדוש הוא בית הקפה הטוב בעולם. שתי נקודות (אחת נוספת למען ההדגשה). אני מאוהב בו ונמצא פה איזה שבע שעות ביום.

ואכן, בחודש הראשון לשהות פה היה אוברהולץ בית הקפה החביב עלי בברלין. זה נבע קצת מבורות כי לא הכרתי מקומות טובים יותר. אבל זה נבע גם בגלל שיש בו פשוט משהו… חמים. כיף להיות. אפשר לפגוש שם אנשים בקלות. גם בירות מגישים שם, ואפשר להעביר שעה רגועה בכיף עם חבר, חברה או אפילו כמה מזה ומזה. מכירים את המקומות שהקסם בהם לא ברור? כי הם לא באמת מיוחדים לכאורה אבל פשוט עשויים טוב או מתחברים לכם היטב? אוברהולץ הוא כזה.

חוץ מזה, יש להם שוקו סמיך כמו נחל הירקון שהוא פשוט תענוג עילאי. בעיות מסוימות עלולות להיווצר אם אתם שופכים אותו עליכם, על התיק ועל כל חומרי הלימוד שלכם. שלושה שבועות לקח לי עד שהריח יצא.

אניווי, מאז עברו הרבה מים בירקון והמצב הגיע לכך שאת שני חבריי הטובים לא לקחתי אפילו לאוברהולץ בעת ביקורם פה. אבל אם במקרה יזדמן לכם לעבור ברוזנטלר פלאץ, ואם במקרה תהיו בדיוק קצת צמאים, קצת רעבים או קצת כמהים למנוחה*, בחוכמה תעשו אם תכנסו לשם לביקור.

כרטיס ביקור:
שם: Sankt Oberholz
איזור: מיטה (Mitte)
כתובת: Rosenthaler Straße 72a
שעות פתיחה: שמונה או תשע בבוקר עד חצות.
טיפ: קראתם את ההערה על הקישים והמרקים, נכון? ועל השוקו…?
——————-
* או, לכאורה, תחכו לשלוש ידידות שעתיים קפואים מקור בכיכר. כן, גם זה קרה לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting