ההונג קונג היומי (5) – מרכז סינו

נעצרה לי הנשימה כשנכנסתי למרכז סינו (Sino Centre). היה נראה שהחזון הגיקי התגשם; קניון שלם, שכל-כולו מוקדש לתרבות אלטרנטיבית, גיקים, מחרתית וכו'. קומה אחת מוקדשת, למשל, לחנויות דיסקים וסרטים צפופות, עם יצירות מוכרות לצד כל מיני דברים אסיתיים מגניבים למראה. בקומה אחרת יש משחקי מחשב, על כל הז'אנרים, המכשירים והטעמים. במקום אחר היו חנויות צעצועים, ואקססוריז, ואקשן פיגרז. גם מקומו של הקומיקס לא נפקד, והמגזינים וה – אוף. נגמרת לי הנשימה. מה שהכי מגניב הוא שכל חנות הכילה שילוב נהדר בין מוצרי תרבות מערב לסינים\יפניים.


[הייתי במקום בלי מצלמה מסיבות שלא נכנס אליהן. בכל מקרה, קבלו צילום של מחזיק המפתחות של מריו שקניתי שם, כרטיס הביקור של חנות התקליטים המגניבה בקומה ה – 13, והצמיד הסיני החדש שעומד להיות החביב עלי בזמן הקרוב]

השוס הגדול ביותר הגיע מבחינתי דווקא בקומות העליונות, אלו שלכאורה שייכות למשרדים ולא חלק מהקניון. אממה – בחלק מהן יש חנויות נסתרות וריקות פזורות. החביבה עלי היא Old Sound Collection בחדר 1305B בקומה ה – 13. מדובר בחנות תקליטים ומגזינים, נדירים ומיוחדים, צפופים וקשים לחיפוש – ומגניבים להפליא. לידה יש גם את FoS gamer במשרד אחר וחנות צעצועים במשרד נוסף.

כנראה שהקניון הוא לא הסוד הכי שמור בעולם, כי יש לך עליו ערך קצרצר בויקיפדיה. אבל עדיין, המקומיים שאיתם הסתובבתי לא ממש הכירו אותו (פארשים). מה עוד? ויקיפדיה גם יודעת לספר שבשנות ה – 90 המוקדמות היה המקום מלא בחנויות שמוכרות חתימות של כוכבי פופ. כשמספר החתימות שכל כוכב מכר העידה על הפופולריות שלו. אחרי זה עברו החנויות למוצרים פירטיים, ועכשיו הם בגלגול הנוכחי (שבטח גם בו יש קצת פירטיות, ת'ם יודעים).

לצערי, אך למזלו של חשבון הבנק שלי, הגעתי לשם כמעט בלי כסף. ולכן הרכישה היחידה שלי היא מחזיק מפתחות של סופר מריו במשהו כמו עשרה שקלים (מלא זמן שחיפשתי כזה). ממש בסוף ראיתי חולצה של פארודית מלחמת-הכוכבים של Faimly Guy. אבל זה היה כבר שהכיס היה באמת ריק, ולכן ארון הבגדים שלי יאלץ לחיות בלעדיה.

[Sino Centre, 582-592 Nathan Road, Mong Kok. Hong Kong]

תגובה אחת

  1. 30 באוגוסט 2009

    […] בתולדות הסידרה. משהו כמו ה – Soup Nazi של סיינפלד. אפילו במרכז סינו בהונג קונג נתקלתי בחולצה של הפרק! מפה לשם תקוותי היא שהבנתם למה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting