לידיעת באי אייקון

הנה כמה דברים שלמדתי לאחרונה. בעיקר אתמול בלילה:

גם בברלין יש פסטיבל סרטי פנטזיה! בשבועיים האחרונים התקיים פסטיבל סרטי פנטזיה בברלין. היות ואני עוקב אחרי כל כללי המגניבות, וגם בגלל שלא הייתי פה, הגעתי אליו באיחור אופנתי רק אמש, בערב הסגירה, לסרט הכמעט אחרון שהוקרן בו. מעבר על התוכניה גרם לי להוציא לשון החוצה. איך לכל הרוחות לא שרצתי שם יותר! במשך שבוע רצו פה, מאחה"צ המוקדם ועד הלילה, מיטב סרטי הז'אנר על שניים-שלושה מסכים במקביל! יש שם את הדברים החמים ביותר (District 9), סרטי איכות אירופאיים (Mutants, סרט הזומבים הצרפתי), עיבודי קומיקס מסקרנים (Largo Winch, עיבוד קומיקס… צרפתי) וסרטים שהייתי בטוח שבכלל שייכים לז'אנר, אהמ, שונה לגמרי (Lesbian Vampire Killers).


[בשביל ציורי פנטזיה המציאו את Devianart. זה מפה]

הלכנו, בעיקר כי כמעט ולא נותרו אופציות אחרות, ל – OSS 117: Lost in Rio. אחסוך לכם הקלקה על הלינק ואציין שזו פרודיה על סרטי ג'יימס בונד ומרגלים לדורותיהם בצרפתית*. כמו לזלי נילסן, רק יותר מצחיק כי זה בא בשפה זרה. ת'אמת? היה סבבה לגמרי. סביר להניח שלו הייתי צופה בסרט לבד בבית, הייתי סובל לחלוטין מההומור הנמוך. אבל באולם מלא בגרמנים משתנקים מצחוק זה פשוט היה מצוין. חוץ מזה, כמה שמוזר לאמר זאת, הצילום בסרט מרהיב עין ומסך גדול עושה לו טוב. עוד משהו: בדיחות נאצים ויהודים פשוט הרבה יותר מצחיקות כשהן נאמרות בגרמניה!

הסרט גם גרם לי לחשוד שהגדרת המארגנים לפנטזיה היא 'כל מה שמספיק צבעוני'. או לחילופין: 'כל מה שהוא לא דוקומנטרי'. כי אחרת אי אפשר להבין איך פרודית מרגלים, צבעונית וחביבה ככל שתהיה, נכנסת לפסטיבל פנטזיה כלשהו. רק לחשוב על הלינץ' שהיה נעשה במארגני אייקון בארץ לו היו מכניסים סרט כנ"ל לתוכניה וטוענים שהוא פנטזיה**. בגרמניה, הקהל קיבל זאת בהבנה.

אבל היו דברים שכן הזכירו את אייקון. ראשית, כפי שידידתי ציינה, הקהל נראה גיקי להחריד רק בלי הילדים הקטנים. אפילו הייתה מישהי עם שיער ירוק! הסרט גם התחיל באיחור כרוני, שמהארגנים האריכו ע"י נאום חביב בן חמש דקות של אחד מהם בהתחלה. בכלל, זו הייתה אחת האווירות הפחות רשמיות של אירוע מכובד שנתקלתי בהן בברלין, עד כדי כך שהכרטיסים נמכרו בלי ציון מקומות ישיבה! אני בטוח שיש חוק מקומי כלשהו נגד מעשי קונדס שכאלה.

אז תהנו לכם באייקון, ותדעו לכם, שעם כל האהבה לברלין, בתחום אירועי המד"ב אני עדיין מתגעגע למגה-פסטיבל המבולבל, גדוש, חביב ומצחיק הישראלי.

[הפסטיבל נודד בגרמניה בשבועיים הקרובים. אם אתם במדינה, תקליקו על הלינק ותראו אם התמזל מזלכם להיות במקום ובזמן הנכון]

—————-
* שלא יפתיע אתכם שהמילה 'צרפת' חוזרת פה בהטיות שונות בלי הפסקה. לעיתים נדמה לי שברלין היא שלוחת תרבות של ארץ אוכלי הצפרדעים ומרימי הידיים.
** מי אמר jackass ולא קיבל?

4 תגובות

  1. ברווז גומי הגיב:

    הסרט הראשון בסדרת oss 117 משודר מדי פעם בערוצי הסרטים של יס.

  2. ניימן הגיב:

    ואיך הוא? מתאים לצפייה ביתית או שחייבים קהל מצחקק מסביב?

  3. מורן הגיב:

    אני חושבת שבלי גרמנים מתפקעים מצחוק מבדיחות נאצים זה פשוט לא יהיה אותו דבר.

  4. ניימן הגיב:

    כן. זה בהחלט היה גולת הכותרת. מעניין איך זה לראות סרט שואה פה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting