קומיקס: Girl Genius – ספר ראשון

יצא אתמול שהייתי צריך לשרוף שעה, בין שתיים לשלוש בלילה, וקראתי את הספר הראשון של Girl Genius. אחד מקומיקסי הרשת עטורי הפרסים אי פעם. למעשה, הוא מחזיק כרגע בתואר יוצא דופן (שוודאי יתערער בקרוב): הוא קומיקס הרשת היחיד שזכה בהוגו. פעמיים, ב – 2009 ו – 2010. אבל יותר מזה: הוא הקומיקס היחיד(!) שזכה בהוגו עד עתה, היות והפרס מחולק רק מזה שנתיים. שזה מדהים לגמרי ומעלה חשדות כבדים לאי-סדירות בהצבעה.

הבסיס ל – Girl Genius מגניב. פשוט מגניב. עלילת 'הרפתקאות, רומנטיקה ו… מדע מטורף!' בעולם ויקטורייני עם נגיעות סטים-פאנק כבדות. אם כי חייבים להודות שהדגש הוא יותר על רומנטיקה ופחות על השאר. בעולם של הסיפור ישנם אנשים, נדירים, עם מה שנקרא 'הניצוץ'. The Spark. האנשים בעלי הניצוץ הם סופר-מדענים. שמסוגלים לבנות, מתוך אינטואיציה, מכונות מדהימות בקצה הזרת שלהם – ולפתור כל בעיה לוגית, קשה ככל שתהיה, במחצית השניה. אנשים עם ניצוץ הם נדירים, והשלטון, המונרכי בעיקרו, מטפח אותם, ע"י השיטה הישנה והמצליחה של חטיפה וניתוק מהעולם שהכירו, בעדינות.

כזו היא אגת'ה. גיבורת הסיפור. בחורה צעירה, סטודנטית באוניברסיטה שמתערבת לא באשמתה וגם לא כל כך בידיעתה, בסיפור בגידה דרמטי. לא הרבה קורה מבחינה עלילתית בספר הזה. וגם מה שכן קורה לא הכי ברור ובעיקר מתרכזים בהצגת העולם. אבל מה שכן ברור, כבר מהספר הראשון, הן היכולות האמנותיות הנדירות של היוצר. לא מאמינים לי? תסתכלו בפאנלים השזורים פה.


[השראה חזקה מאמנות מנגה]

Girl Genius לא זכה בפרסים שמוזכרים בפיסקה הראשונה על הספר הראשון שלו. לא. אלו הגיעו על הספרים המתקדמים: השביעי והלאה. וכך, כמו הרבה יצירות שאח"כ עולות לגדולה*, צריך יותר "לצלוח" את ההתחלה מאשר ממש להיות מרותקים ממנה. אז אמשיך לקרוא, ואם זה אכן ישתפר כצפוי, וודאי תראו פה דיווחים נלהבים בחודשים הקרובים.

נ.ב – כמובן שהסידרה כולה ניתנת לקריאה ברשת.

—————–
* מי אמר Parks and Recreation? ידעתם שהתחילה העונה השלישית והנהדרת עכשיו? אגב, גם הספר הראשון של סנדמן לא מדהים, ומבחינתי רק הכין אותי ל'בום' האיכות שבא אחרי זה.

3 תגובות

  1. מרק ק. הגיב:

    נחמד בהחלט

  2. יואב הגיב:

    תודה על הגילוי.
    ועכשיו, לבדיקה…

  1. 4 ביולי 2011

    […] קריאת – וסיקור קצר – של כל הספרים של ילדה גאונה (ספר ראשון). אחד מקומיקסי הרשת המעוטרים ביותר בנמצא. והפעם, הצעת […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting