כמה הערות על קאוץ' סרפינג ומזרח אירופה

הקיץ הנוכחי יכול בקלות להיות מוכתר כקיץ ה'קאוץ' סרפינג שלי'. חישבתי: 30 אחוז מהלילות ביליתי על ספות של אחרים. האחוז היה יכול להיות גבוה בהרבה אילולא היו לי כבר מכרים בחלק מהמקומות, יחד עם נטיה קלה להגיע לעיר זרה ולהיקלע להרפתקאת בואו-נמצא-מקום-לינה-ללילה-כי-משעמם-לנו-בחיים.

הרבה פעילות = הרבה הערות. הנה כמה דברים על סדר ה


[ספה לדוגמא, דומה לאלו עליהן ישנתי. תמונת אילוסטרציה, למציגים אין קשר לחוויות גלישת הספות שלי. CC]

1. "חברותי, מצחיק ומשוגע" – ברוכים הבאים לתיאור הרווח של אנשים את עצמם בפולין בפרופיל הקאוץ' סרפינג שלהם. מן הסתם אותו הדבר קורה בעוד מקומות בעולם המערבי. התלוננתי על זה בפייסבוק: wtf? ממתי משוגע נהיה דבר חיובי? מה, כבר אי אפשר להיות מגניב אם לא בא לכם לפצוח בצעד תימני נלהב באמצע הרחוב בלילה? אני נגד.

סתם, אני מבין, משוגע זה הנסיון להגדיר עצמך כיחודי. אבל זו דרך די מעפנה; שגעון הוא הדרך הקלה ל"זייף" ייחוד, ועקב תדירות התופעה באמת שאין בה כבר שום דבר מיוחד. חבר בפייסבוק אמר: "אלו אנשים שהשתגעו מרוב נסיון להיות יחודיים".

2. מחוץ לערים הגדולות באוקראינה יש תופעה מעניינת: בחורות בביקיני! לא ברחוב – קר מדי – אלא בתמונת פרופיל הקאוץ' סרפינג שלהם. שאלתי על זה את מישהי שהסתכלה בתמונה ואמרה 'נו, מה אתה רוצה, יש לה גוף יפה. למה שלא תשים תמונה כזאת?'. באמת שאין פה כנראה כוונה מינית זו או אחרת, זה פשוט עוד סממן של חברה גברית מהדור הישן.

הרגיש לי מוזר. לא יצרתי קשר עם אף אחת מהן בקשר לבקשת קורת גג.

3. פתאום כשנכנסתי לאוקראינה, ואז גם במוסקבה, אנשים החלו לשלוח לי הודעות סתם ככה. משהו בסגנון: 'ראינו שאתה בסביבה, רוצה להיפגש?'. למי שלא מכיר: בעמוד הראשי של האתר יש את רשימת המטיילים שנמצאים בסביבתכם. מעולם לא יצרו איתי קשר דרכה ומעולם לא השתמשתי בה – אבל היא קיימת.

אולי זו סתם מקריות שפנו אלי בכמויות במזרח אירופה – או אולי זה בגלל שפתאום הפרופיל שלי החל להיות מעוטר בהמלצות חיוביות שמפתות אחרים ליצור קשר (יאי! המלצות חיוביות של אנשים שפגשו אותי!). היות ומעולם בחיי לא סירבתי לבירה בטיול, יצאו מכך כמה ערבים מעניינים ביותר.

4. ואז הגעתי, ביום שלישי האחרון, למפגש קאוץ' סרפינג במוסקבה. זה לא היה בתכנון, אבל מישהי בכנס התעניינה בקהילה המקומית ובסוף הלכנו ביחד. היו… שלושים אנשים בערך. רובם רוסים – מכל מיני מקומות אקזוטיים: טטרית בלונדינית עם עיניים כחולות – אני תוהה אם היא טטרית מכל הצדדים – מולדובית נחמדה ובחורה קזחסטנית. שמתם לב שכולן נשים? זה לא במקרה: היו במפגש ארבעה גברים! ספרתי! אחד מהם הוא מהמארגנים ששלח לי את ההזמנה.

מקריות? תרבות? חברה? לאיודע. העיקר שיש נקודה נוספת לכתוב עליה לבלוג :]

6 תגובות

  1. שירה הגיב:

    קאוץ' סרפינג היא תופעה משונה ומרתקת. אשמח לקרוא יום אחד את הדוקטורט של מישהו בנושא.

    עד אז – טוב לשמוע שאתה מכייף
    🙂

  2. ניימן הגיב:

    למה משונה? כל התיכון חלמתי לפגוש תיירים. בסוף מישהו עשה את חיי קלים בעניין.

  3. Angelica הגיב:

    אולי כבר הזכרתי את זה? היה לי שותף צלם שעשה essay מצולם על couch surfing
    http://couchsurfintheworld.tumblr.com/

    ולגבי הבחורות בביקיני-עצוב לשמוע..הרבה מחפשות חתן מערבי שיחלץ אותן משם. לא יודעת אם יש קשר, אבל זה מה שעלה לי כשקראתי

  4. פאזי הגיב:

    המילה לקאוצ'-סרפר בעברית: ספן.

  1. 29 במאי 2012

    […] הטיסה. השהות על חשבוני. אני קמצן והתחלתי לחפש מקומות בקאוץ' סרפינג. יש ארצות בהן בחור בודד מוצא מקומות לינה בקלילות […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting