ביטים של ברלין 2011: שוקולדן

רוק'נ'רול בייבי!

האם שוקולדן הוא סמל לברלין האלטרנטיבית, או סמל למותה של ברלין האלטנטיבית? לא ברור, וקרבות עזים ניתשים על השאלה. לדעתי? למי איכפת! שוקולדן הוא אחד המקומות המעולים בברלין. *ה*מקום לתפוס הופעה זולה של להקה שמעולם לא שמעתם עליה. *ה*מקום לשתות בירה ולצ'וטט עם אנשי שמאל אינטלקטואליים. *ה*מקום להידקר.

סתם סתם. בצחוק.


[מקור. CC]

העובדות הן כדלקלמן: שוקולדן היה סקאווט, ואז הוא פונה – כמו כמעט כל הסקאווטים בברלין. לאחר מכן השיגו פעילי הסקוואט המקורי אישור לשהות במקום בצורה חוקית – שוב, כמו כמעט כל הסקאווטים שפעילים כיום. מאז הם מפעילים את אחד הפאבים הפופולרים בעיר.

שוקולדן ממוקם במרכז העיר, שתי דקות הליכה מ Rosenthaler Platz. הוא העיקרי בז'אנר 'סקאווטים עם הופעות' שמשגשג בברלין. כדאי להגיע לשם מוקדם, מאד מאד מוקדם. לא תאמינו כמה מהר מתמלא המקום, וציפורים שמשקימות לבוא, לא צריכות לבלות את ההופעה על הרצפה הלא מאד נקיה.

זה לא המקום לעכברושים: מעשנים שם ללא ההפסקה. זה לא המקום לעדיני נפש: הברמן יניח לרגע את הסיגריה בצד ויקשט את הקולה עם לימון בידיו החשופות. אבל זה כן המקום למי שרוצה להרגיש בועט במוסכמות. פעם זו הייתה ההגדרה של ברלין, כיום היא קצת מתברגנת.

[schokoladen [אתר], Ackerstrasse 169 10115 Berlin. פתוח: מדי יום, מ – 20:30 בערך. תבדקו באתר הודעות לגבי שעות פתיחה מיוחדות]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting