נוישוונשטיין ופיסן: הטירה של דיסני והעיירה הקסומה שלרגליה

יש לה, לנוישוונשטיין, שם מאד מפחיד. בגרמנית כותבים את זה Neuschwanstein. למעשה, זו האמ-אמא של הטירות הגרמניות. אולי הטירה המפורסמת בעולם – ואשמח לשמוע על מתחרים ראויים.

על נוישווינשטיין מבוססת הטירה המפורסמת של היפייפיה הנרדמת של דיסני. לכן לא-גרמנים קוראים לה 'הטירה של הדיסני'. היא נבנתה ע"י לודוויג השני בתור בית נופש ומחווה לריצ'ארד וואגנר. לודוויג שילם על הטירה מכספו שלו, ולא מכספי הציבור. לידיעת הקורא נתניהו והטירה בקיסריה.

שלוש קילומטר הליכה מנוישווינשטיין נמצאת פיסן (Füssen). עיר קטנה, 14,000 תושבים, ותיירותית להחריד.

לילה במלון בפיסן עולה כמו שלושה לילות בכמעט כל מקום אחר בגרמניה. לכן שכרנו חדר זוגי קטן בהוסטל Old Kings. שישים יורו ללילה למיקום מרכזי, נוף רומנטי מהחלון, חדר מעוצב למופת ושירות פנטסטי. חבל רק ששומעים את השכנים בשאר החדרים בקומה.

כל מה שאכלנו בפיסן היה טעים. המסעדות מעוצבות בצורה קיטשית – או אולי זה פשוט עיצוב גרמני סטנדרטי. האוכל מקומי, הבירה צוננת.

אך ראוי להמליץ על מסעדה אחת חוויה בין העשרות בעיירה: Bierstube (Kaiser-Maximilian-Platz 7). מסעדה\מבשלה עם בירה גרמנית קרמית שמוגשת בכוסות חרסינה. טעמתי מאות בירות גרמניות בשנים האחרונות, וזו אחת המוצלחות שבהן.

אבל השוס האמיתי הוא המיד: יין הדבש. הוא מגיע בתוך קרן צבי. צונן ומתוק כמו החטא. תוסיפו לכך אוכל בווארי מסורתי סותם עורקים – שלא טעמתי כמובן – ותקבלו מקום שמשתלב נהדר בנוף הטירה.

4 תגובות

  1. מרק הגיב:

    הטירה עצמה מעניינת???

    • ניימן הגיב:

      יש מוזיאון בפנים כמובן. דיברנו עם אחד העובדים שאמר שהיא יפה מאד בפנים כמובן, אבל לא שווה את הכסף לדעתו ובטח לא בקיץ כשהיא עמוסה עד אפס מקום בתיירים.

  2. בנצי שמש הגיב:

    מצודת פראג לא לוקחת אותה מבחינת פופלריות?

    • ניימן הגיב:

      פופולריות? יענו, מספר מבקרים? יכול להיות (אם כי לא בטוח). כי אחת בפארג והשני בחור באמצע שום מקום שקשה להגיע אליו. אבל מבחינת איזה טירה יותר מפורסמת ו"נחשבת", אני לא חושב שיש תחרות ביניהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting