רכבת הקיטור של ליסניץ (גרמניה, סקסוניה)

אם אספר שיש עדיין רכבות קיטור פעילות בגרמניה, יגידו (הגיקים) 'אדיר!'. אם אספר שרובן במזרח-גרמניה יניחו רוב האנשים שהקומוניזם הקפיא את הקידמה.

האמת היא שרכבות קיטור מתו לאיטן במזרח גרמניה כמו בכל העולם. עד שב – 1974, לאור דרישות הציבור, שופצו שבעה קווי רכבת קיטור ונפתחו מחדש כאטרקציה תיירותית.

שמעתי שיש קווים שאשכרה משמשים אנשים לתעבורה במהלך היום-יום, אבל קו רכבת הקיטור של ליסניץ הוא תיירותי ברובו. היחידים שעלולים להשתמש בו כאמצעי תחבורה גרידא הם שני ישראליים עייפים שנתקעו בעיירה Radeburg בדרכם לדרזדן.

עם חיוך גדול קפצתי לרכבת. הדלתות הם שערים פשוטים, ואפשר עקרונית לקפוץ אפילו בזמן הנסיעה. יש מעברים פתוחים בין הקרונות – ויש אפילו קרון פתוח. אוי כמה שזה מגניב.

פסי הרכבת צרים-צרים ועוברים ממש בסמיכות לבתים בכפרים. רוב הנוסעים הם הורים וילדים – אבל פה ושם יש כמה חובבי רכבות כמוני שמרוצים מכל רגע ורגע של המסע.

את הכרטיסים קונים על הרכבת. יש גם קרון אופניים! מומלץ בחום לכלול בטיול באזור – או אפילו בטיול חצי-יום מדרזדן לטירת מוריץ בורג.

פרטים: הרכבת נוסעת מ – Radeburg ל – Radebeul Ost (תחנה בתוך דרזדן). אתר הרכבת הוא בגרמנית. מידע על זמני הנסיעה יש פה (pdf). חיפוש בגוגל יניב מידע עדכני נוסף למעוניינים.

תגובה אחת

  1. טליה הגיב:

    קסם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting