נגנז בגנזך, מהדורת ה – 12.08.2013

גם השבוע יש נגנז בגנזך ביום השני של השבוע. שנהפוך את זה למסורת כל יום שני? סביר להניח שלא. אין לי זמן. אבל פה ושם כשיש, יעלה פוסט כזה.

הנה, עשרה פוסטים מהימים החולפים. הכל בחסות גנזך הרשת: אגרגטור הבלוגים העברי.

1. גילי בר-הלל ידועה כמתרגמת ועורכת ספרי ילדים. אבל עכשיו יש לה גם הוצאה. קוראים לה: עוץ. היא עצמאית ומוכרת מהאתר ולא מרשתות הספרים הגדולות. מה שאומר שהיא צריכה את עזרתכם! לא רק בלקנות את הספרים, אלא גם להפיץ את הבשורה.

הספר הראשון הוא ההמשך לקוסם מארץ עוץ: ארץ עוץ המופלאה. כולל כל האיורים המקוריים מ – 1904. נשמע נהדר.

2. וועדת שירותי הבטחון האמריקאי המליצה שגופים ממשלתיים לא ירכשו מוצרים של ZTE ו Huawei. שתיהן חברות ענק סיניות. הסיבה? בהנהלת החברות יושבים בכירים במפלגת השלטון הסיני. ישנו חשש שמוצריהן יכללו דלתות אחוריות לריגול אחר האמריקאיים.

האם החשש סביר? האם האמריקאיים עושים זאת בעצמם? שאלות, תשובות חלקיות והרבה סיפורים יש בפוסט על שקרים, פראנויה, מחשבים וריגול סיני של חץ בן חמו.

3. הדיון על השד העדתי חזר לאחרונה בחסות אמנון לוי. והפייסבוק מלא ויכוחים מבוקר ועד ערב. גם הבלוגים לא טמנו ידם בצלחת. פוסט מוצלח על שובו של השד העדתי יש ב'תניח את המספריים ובוא נדבר על זה'.

באותו הזמן, בעוקץ אוספים מדי שבוע תגובות של כותבים וכותבות על התוכנית של אמנון לוי. גם אלמוג בהר כותב בנידון.

4. פוסט מעולה של אורון שמיר על ביקורת קולנוע ישראלית וגילוי נאות. כלומר, על היעדרו וחוסר נחיצותו של אחד. כי במקום קטן כמו שלנו אין דבר כזה ביקורת קולנוע ישראלית אובייקטיבית.

5. כשהיה ילד קטן ראה יעקב וימן מצבה יפה בחצר אחד הבתים ברחוב רבי עקיבא בחיפה. מאז עברו חמישים שנה, והמצבה נעלמה. וימן יצא למסע בלשי בעקבות גורלה.

6. אישתון הפך כבר לסוג של סלבריטי של בלוגים. למה? כי הוא אנונימי, ואנטי ממסדי ומציג סוג של עיתונות חוקרת חדשה. אפשר להתווכח על האם הוא חוקר חשוב או נודניק, אבל האמת היא שהפוסטים שלו מעניינים. לא משנה באיזה עין מסתכלים עליהם. עיניים פקוחות הוא פוסט תקופתי שמנסה לדבר על כל אירועי החדשות החשובים שלא הוזכרו בתקשורת המיינסטרים.

7. גדעון אפרת, מומחה לאמנות ישראלית, מכר את האוסף שלו. 1600 עבודות שפשוט לא מצא את הזמן והכסף לדאוג לאחסון נאות שלהן. הוא מכר אותו בשלמותו, כי למכור אותו ציור-ציור היה כואב לו בלב. אוסף צריך להישאר ביחד.

כך מתחיל ראיון עם אפרת לרגל הקמת תוכנית ראשונה ללימודי תעודה באמנות ישראלית. ראיון שמהווה של של צוהר לאמנות ישראלית.

8. יואב לרמן היה בבלגיה, וחזר עם שלל תובנות אורבניות.

9. נשאר רגע באורבניות עם שני פוסטים בנושא. האחד מספר על בניית עיר פלסטינית חדשה. רוואבי (=גבעות) שמה. השני מנתח את תוכנית המתאר החדשה של לוד. עיר עם המון המון פוטנציאל על הנייר, והמון בעיות במציאות.

10. בפולין עושים כבר שנים רבות קומיקס היסטורי: יצירות שמציגות או מבוססות חופשי על ההיסטוריה של המדינה. ארז צדוק יצר עכשיו אצלנו קומיקס על פרשת ילדי תימן.


א. עשור להעוקץ! מזל טוב!
ב. לוח האירועים הפוליטיים בפלוג מכיל דברים לא שגרתיים. לא רק מתנחלים על הבר, אלא גם חגיגות עשר לרדיו א-שמס ודברים בסגנון.
ג. אוהבים ספורט ומשעמם לכם בעונת המלפפונים? תשבץ הגיון ספורטיבי יש בשיימס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting