נגנז בגנזך מהדורת ה – 24.08.2013

עדיין יש נגנז בגנזך. שלא תגידו שלא איימתי שגם השבוע יהיה עמוס בבלוג. תודה לגנזך הרשת – אגרגטור הבלוגים הפרטי של הבלוג.

1. גבריאל בלחסן הלך לעולמו השבוע. אחד המוזיקאים המיוחדים שהיו פה. האזנתי לכל אלבומיו. לרובם לא יכולתי להאזין יותר מדי כי הם משכו אותי למרה שחורה. הבלוגספירה התייחסה לכך כמובן: מיכאל רורברגר, אין בעיה לפתרון שלך, יובל אראל וכמובן: גיאחה שמסכם הספדים בולטים.

2. בחמישייה הקמרלינג יש פוסט מעולה על גן צ'רלס קלוד, ערבים, כלבים, מואזין וגזענות. איכשהו הכל מתחבר במפגן של כנות חכמה.


[מקור. CC]

3.  דבורית שרגל, ולווט אנדרגראונד בשבילכם, נסעה ליפן כדי להכין סרט תעודה: איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן. בקטע של הפוך על הפוך, היא תיעדה את עשיית הסרט בבלוגה. השבוע היא חזרה מיפן עם הפוסט: כך מצאתי את נוריקו סאן. תמצאו שם קישורים לכל הפוסטים.

כמובן שיחד עם חזרתה של שרגל חזר בלוגה המעולה, ולווט אנדרגראונד לעבוד. כדאי לקרוא, כדאי גם לשלם.

4. דודי פטימר אוסף חומרים נדירים של מוזיקה ישראלית. אוסף ומשמר. יש בערוץ היוטיוב של דודי יותר מ – 1400 שירים. Pretty Good בחרו בו לאיש השנה שלהם, והביאו דוגמאות לכמה שירים בולטים מערוץ היוטיוב שלו.

5. הבאטמן הבא הוא בן אפלק. רוב חובבי הקולנוע חושבים שזו בשורה נוראית. רוב בלוגרי הקולנוע התייחסו אליה: עין הדג, דידי חנוך מהוצאת גרף וסריטה שדנו עמוקות בהשלכות הבחירה.

6. הפניה לשני בלוגים חדשים שבאמת, אבל באמת, תרצו לעקוב אחריהם בזמן הקרוב.

הראשון גרנדיוזי ומרשים: Techslut הוא הבלוג של אילנה ברודו. מי שכתבה שנים בכל האתרים הנחשבים בישראל. עכשיו היא פרשה, אבל ממשיכה לכתוב – במשותף עם חברות – את הבלוג Techslut. בלוג על "תרבות רשת, מיניות, טכנולוגיה, מדע ושאר דברים מעניינים". הנה פוסט טוב להתחיל בו.

הבלוג שאני מצפה לו אישית הוא דידי נוסע לוורלדקון. זה עובד כך: דידי חנוך, אושית גיקים מקומית, נורא רצה לנסוע לוולרדקון השנה. דידי גם נורא אוהב פרוייקטים למימון המוני. הוא שילב בין השניים, וגייס מספיק כסף כדי לנסוע לכנס. התמורה? דידי יתעד את רשמיו מהכנס! תאמינו לי, אין הרבה אנשים בישראל שיותר מתאימים לכך ממנו.

7. בלוגרים עבריים יותר חזקים בסיכומי שנה לועזיים מאשר סיכומי שנה מקומיים. אבל הנה, בטטת רוק הביא סיכום שנת תשע"ג מצוין של מוזיקה עברית. אני הולך לעקוב אחרי כמה המלצות שם, אם כי הטון הכללי קצת מאוכזב.

מי שלא מאוכזב הוא גיאחה, שטוען שהייתה שנה מדהימה ושופעת כל טוב ומפנה אנשים להצביע במצעד הישראלי של קול הקמפוס.

עדיין בסיכומי שנה: עשוי להכיל בוטנים מסכמים שנת מוזיקה של מימון המונים.

8. העולם עד כדי מודרני שלא רק שאין זמן לאנשים לקרוא, אפילו אין זמן לאנשים לקרוא בביקורות כדי להחליט מה לקרוא! אז בפנקס יצאו בפינת המהדורה המקוצרת: שלוש רשימות קצרות מהנהוג על ספרי ילדים ונוער.

עוד בנושא ספרות: מה עושים בפורטוגל כדי להכיר את הסופרים המקומיים לתיירים? אטרקציות ספרות! חנות ספרים ניידת מקסימה ועוד שטויות.

9. בטח נחשפתם לזה בפיד בפייסבוק. אבל אם לא, אז הנה: 40 עובדות, לא תאוריות, שהמתנגדים לחיסון הפוליו לא יודעים. נכתב ע"י רופא, ואם הבנתי נכון מאנשים בישראל, אלו מבינים פחות ממנקי רחובות כשזה מגיע לחיסונים.

10. אז מי הטובים במצרים? במי לתמוך? מה בדיוק קורה שם? הסברים בהעוקץ בפוסט שנקרא קיץ 2013 במצרים: לא סיפור של טובים כנגד רעים.

כדי להשלים את התמונה מדברים ב'יחב"ל על הזמן' על כלכלת מצרים העכשווית.


1. גם מנחם רבוי היה בתערוכת הרכבות בירושלים. הוא לא יצא ממש מרוצה.
2. ביקורת על האיש במצודה הרמה של פיליפ ק' דיק. אחד מספריו המפורסמים ביותר של אחד מסופרי המד"ב הידועים בהיסטוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting