חנות המפעל של מחלבת הרב החלבן

לא יודע כמה אנשים מודעים לכך, אבל בתל אביב יש איזור שנקרא 'מתחם המחלבות'. הוא ממוקם ברחוב יגאל אלון ליד גבעתיים, ובמשך עשרות שנים שכנו בו המחלבות הקטנות והגדולות של גוש דן.

כיום בקושי יש שרידים לעידן המחלבות. אפילו מחלבת טרה הגדולה ששכנה שם במשך עשרות שנים עברה לפני כמה שבועות לאשדוד. מה שמשאיר את מחלבת הרב החלבן, הידועה גם בתור 'מחלבת דשן', כענתיקה היחידה שנותרה באיזור.

אתם בטח יודעים שישראל היא מדינה נורא רוחנית. אישית, אני לא האדם הכי רוחני בעולם. אבל אני כן מתעניין בנושא. לא מהבחינה המטא-פיזית כל כך, אלא יותר כפולקלור מודרני מקומי מרתק. עולם המיסטיקה הישראלי עשיר בדמויות שיכולות אחת-אחת להחזיק ספר פנטזיה על כתפיהן.

קחו למשל את הרב החלבן. זה כינוי פנטסטי! הרב חיים כהן ידוע בשכונת נחלת יצחק בכמה דברים: ראשית, הוא רב. שנית? אוהב לעשות גבינות. שלישית: יש לו כוחות; נהוג לקרוא לזה 'מקובל', באמת למעשה זה יותר גורו שמקושר ללמעלה. ורביעית? הרב החלבן ידוע כאדם מאד צנוע, שלא מחפש פירסום או עושה. יש לו שם טוב.

אפילו חלק גדול מתושבי השכונה לא ידע שמחלבת הרב החלבן עדיין פועלת ממשכנה ברחוב יגאל אלון 161. המפעלים ממוקמים בחצר האחורית. הם מכינים גבינה צפתית ובולגרית, שמגיעה למחלבות גד ונמכרת תחת המותג שלהם. יודעי דבר ידעו שאם אתה מגיע למשרדי החברה, אתה יכול לרכוש שם גבינה טריה-טריה.

השנה נפתחה במקום חנות המפעל של מחלבת הרב החלבן\מחלבת דשן (שני שמות לאותה המחלבה אם הבנתי נכון). היא מציעה את הגבינה הצפתית והגבינה הבולגרית הטריה-טריה שמגיעה ישר מהמיכלים של המחלבה בחצר. חוץ מזה היא מציעה גם מגוון אדיר של גבינות אחרות ומוצרים שהולכים עם זה: לחם, זיתים או יוגורטים מיוחדים.

שיהיה בתאבון. מוגש בחסות 'ניימן בסמטאות'.

הערה: החנות סמוכה לחנות של Beer & Beyond. ערב בירות וגבינות? מישהו?

7 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    הו, תגלית נאה, סחתיין על המציאה. צריך לקפוץ לשם בהזדמנות. איך ממשכנך בברלין אתה מגיע לכל המקומות הללו?
    אגב, עוד שריד לימי המחלבות באזור – אחד הרחובות הסמוכים נקרא "שביל החלב".

  2. אתם מוזמנים לעמוד הפייסבוק של חנות המפעל של המחלבה- שם תוכלו למצאו הטבות ייחודיות לחברי הפייסבוק ולתושבי האזור.
    https://www.facebook.com/deshen.dairy
    תודה, נתראה בחנות!

  3. טוני הגיב:

    ממליץ בחום

  4. עופר גולדשטיין הגיב:

    לאוהבי גבינות חובה לבוא ולטעום , מעדני מלכים .
    גבינות לאניני טעם , ויודעי חן .

  5. שמחה פרלמן הגיב:

    שלום רב
    מדוע החנות סגורה היום חמישי והאם החנות תהייה פתוחה ביום שישי

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    האם ניתן להגיע לרב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting